[XP] Hoe quicktime uit je taakbalk te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik draai hier Win XP. Heb pas Quicktime 5.0.2 gedownload. Werkt verder allemaal prima, alleen ik vind het irritant dat Quicktime ook in mn taakbalk wordt gezet. En dit krijg ik er met geen mogelijkheid uit.
Iemand een idee?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

QT control panel nagekeken?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
msconfig??

do or do not, there is no try

Verwijderd

staat idd gewoon in de preferences van quick time.

edit:

Edit -> preferences -> Quicktime preferences -> Browser plugin -> Quicktime system tray icon

Volgende keer gewoon even zelf zoeken, want dit was zelf makkelijk te doen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 12:41 ]

Verwijderd

Of klik ergens op de taakbalk, Tablad [Taakbalk]. Onderaan staat niet-actieve pictogrammen opruimen. Dan klik je op aanpassen, en voila je kan alles naar jouw wensen configureren.

Verwijderd

okay, ik heb exact hetzelfde probleem en phantom: ik zit in het browser plugin schermpje nu.. Daar staat echt geen quicktime system tray icon optie.
Wat er wel staat:
- play movies automatically
- save movies in disk cache
- enable kiosk mode
en een button : mime settings.

Zo dom zijn we nu ook weer niet. Ik heb alles onderzocht en het lijkt niet mogelijk de system tray icon te verwijderen. Ik heb quicktime al uit mijn startup list gehaald.. Dat helpt, maar heel grappig: na ongeveer 3 reboots staat quicktime weer gewoon in mijn taskbar!!

super irritant is deze versie

Verwijderd

Zo dom zijn we nu ook weer niet.

verhaaltje
Ik denk dat jij zo dom bent. Als je nou precies doet wat ik hierboven zei. Ik ga kijken of ik een screenshot kan maken.

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Edit -> preferences -> Quicktime preferences -> Browser plugin -> Quicktime system tray icon

Dit lukt dus niet. Ik kom tot aan Browser plugin.
Hier staan bij mij de volgende opties:
Films automatisch afspelen
Films opslaan in schijfcache
Kioskmodus activeren

Via msconfig lukt het wel. Ik kan Quicktime uitklikken.
Is het ook mogelijk om Quicktime uit msconfig te verwijderen?
Want nu kun je Quicktime zo weer inschakelen en ik wil dat dit voorgoed wegblijft.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Vreemd dat je "pas" QT5 hebt gedowned terwijl ik al vrij lang QT6 heb draaien hier?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

ep0x: snap je nou dat wij gewoon die optie niet hebben??
lekker dat jij denkt dat ik zo dom ben, maar dat is dus niet zo.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

In bijv. [rml][ XP] Quicktime icoon in systray: Hoe verwijderen?[/rml]
werd dit ook besproken op dezelfde manier. <-- zoeken op bijv 'quicktime icon' :+

QT6 nemen is idd een optie.

mrbombastic schreef op 26 januari 2003 @ 12:52:
Via msconfig lukt het wel. Ik kan Quicktime uitklikken.
Is het ook mogelijk om Quicktime uit msconfig te verwijderen?
Want nu kun je Quicktime zo weer inschakelen en ik wil dat dit voorgoed wegblijft.

In msconfig aan laten staan en het met de hand uit het register verwijderen (check de WOS FAQ onder het kopje msconfig voor in welke registersleutels het evt. staat).

Helemaal verwijderen: als QT het zelf bij opstarten weer zou terugzetten, moet je het weer verwijderen. Je zou een read-only sleutel in je register kunnen zetten met de naam die QT zou gaan gebruiken. Verwijs het naar een ander programma dat je normaliter zou opstarten en misschien ben je klaar. Maar toch in QT uitschakelen is beter - dat kan iig met QT6. En eerdere versies ook voor zover ik me het kan herinneren?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1