[wine] CS opstarten maar half-life maps krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb thuis een linuxservertje draaien en daar wil ik o.a. een counterstrike servertje van maken, maar nu dient zich het volgende probleem voor:

Ik start cs op met de opdrachtregel:
code:
1
 wine c:\\Half-Life\\hl.exe -- hl.exe -console -game cstrike

Ik zie keurig netjes het counterstrikebeginmenu, ik ga een langame createn en dan zie ik tot mijn verbazing dat er in plaats van de gebruikelijke cs maps er alleen half-life maps staan, zie het onderstaande screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rjjkolk/got/winecs.jpg

Ik heb de half-life + cs uitbreiding van m'n pc (win xp) naar de server gecopieerd en toen opgestart. op m'n xp machine werkt het perfect alleen op de linux bak gaat het fout.

Hoe kan ik dit weer werkend krijgen (cs maps createn)

systeem info:

celleron 300
suse 7.2

Pak je rust!

• kroeske
  • Laatst online: 25-03 11:35
dr zijn ook counterstrike servers die native onder linux draaien.. waarom resources weggooien door wine en X te draaien als dat niet nodig is? zie: http://www.counter-strike.net/linux_full.html

Verwijderd

Is het de bedoeling dat dit een dedicated server wordt?
want er bestaat een linux dedicated server voor HL/CS hoor, dan moet je niet via wine.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je moet de startdirectory opgeven, ik weet niet hoe dat moet met wine, maar zo is het in windows ook als bij een snelkoppeling de start dir in je cstrike dir zet.

je moet hem in je half-life dir zetten.

suc6

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Den the Man
  • Niet online
kroeske schreef op 26 January 2003 @ 12:46:
dr zijn ook counterstrike servers die native onder linux draaien.. waarom resources weggooien door wine en X te draaien als dat niet nodig is? zie: http://www.counter-strike.net/linux_full.html
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 12:47:
Is het de bedoeling dat dit een dedicated server wordt?
want er bestaat een linux dedicated server voor HL/CS hoor, dan moet je niet via wine.
Het is idd de bedoeling dat het een dedicated server wordt.

Ik heb cs_15_full.tar.gz binnen, ze zeggen ook dat ik "Half-Life HLDS Linux" nodig heb, deze ben ik nu aan het downloaden (hlds_l_3110_full.bin van 115MB groot :/ ) Deze zal waarschijnlijk ook nodig zijn?

Pak je rust!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 16:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, dat is de laatste Half-Life Dedicated Server Patch voor Linux. Tis net zoiets als dat je voor Windows ook de nieuwste Half-Life patch nodig hebt om Counter-Strike te kunnen spelen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Het is vrij makkelijk zie ook server.counter-strike.net :)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 22:11

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Den the Man schreef op 26 January 2003 @ 13:18:
[...]

[...]

Het is idd de bedoeling dat het een dedicated server wordt.

Ik heb cs_15_full.tar.gz binnen, ze zeggen ook dat ik "Half-Life HLDS Linux" nodig heb, deze ben ik nu aan het downloaden (hlds_l_3110_full.bin van 115MB groot :/ ) Deze zal waarschijnlijk ook nodig zijn?
Eerst ff hlds_l_3110_full.bin uitvoeren, das allemaal vrij vanzelfsprekend. Ook cs_15_full.tar.gz uitpakken moet geen probleem zijn en als dat gebeurt is kan je al heel smerig de zooi up gooien (liefst in een screen oid) met:
screen -A -m -d -S hlds ./hlds_run -game cstrike -port 27015 -game cstrike +map de_nuke +exec server.cfg

En dan draait ie al :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Den the Man
  • Niet online
THW Arie schreef op 26 januari 2003 @ 13:37:
[...]

Eerst ff hlds_l_3110_full.bin uitvoeren, das allemaal vrij vanzelfsprekend. Ook cs_15_full.tar.gz uitpakken moet geen probleem zijn en als dat gebeurt is kan je al heel smerig de zooi up gooien (liefst in een screen oid) met:
screen -A -m -d -S hlds ./hlds_run -game cstrike -port 27015 -game cstrike +map de_nuke +exec server.cfg

En dan draait ie al :)
Het werkt :)

Ik moet nog wel ergen ff voor 5 euro ofzow het halflife spel kopen op een legale key te hebben :(

ik heb het volgende gedaan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
mkdir /halflife 
cp hlds_l_3110_full.bin cs_15_full.tar.gz /halflife
cd /halflife
chmod 777 hlds_l_3110_full.bin
./hlds_l_3110_full.bin 
rm hlds_l_3110_full.bin
tar -xzvf hlds_l_3110.tar.gz 
cd hlds_l 
tar -xzvf ../cs_15_full.tar.gz 
rm hlds_l_3110.tar.gz ../cs_15_full.tar.gz 
cp libhlwon.so /usr/X11R6/lib/

alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

Pak je rust!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 09:28

Apache

amateur software devver

Een hl/cs server kan perfect zonder key draaien.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Den the Man
  • Niet online
ik heb voor de client geen legale key, en op een of andere manier kickt mijn eigen server mezelf (als client) er af ook al is het gewoon een langame

Pak je rust!

Pagina: 1