Toon posts:

[ADSL] Concepts Wide Open [bbned] icm SpeedTouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste "tweakers",

Ik heb hulp nodig...

Ik had mxstream met een ST Pro ethernetmodem. De modem had ik getweakt. Ik had hieraan een Edimax switch gekoppeld. En zodoende had ik thuis een netwerk met op iedere computer een always-on internetverbinding.

Ik heb mxstream nu opgezegd en ik wacht nu op het WideOpen pakket van Concepts ICT provided by BBned.

Mijn ST modem is ook geschikt voor de dienst van BBned.. dat is leuk...

Maar ik vroeg me nu af, wat ik moet doen zodat mijn BBned ADSL ook op iedere computer te gebruiken is icm mijn switch. Welke instellingen moet ik veranderen in mijn modem??

GreetZ Pr1nZy!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je zal een router moeten kopen. :)

Het klopt inderdaad dat de Speedtouch te gebruiken is icm. Bbned, het probleem is alleen dat je hem dan niet meer als router kunt gebruiken. Je moet dus nog een router achter je modem hebben om internet te verdelen over de computers.

Als je een router gaat kopen, zou ik toch eerder een router/modem combinatie halen. Aangezien ik wel eens gehoord heb dat je met de Speedtouch niet de volle 8mbit kan halen. Floris had dit ook met Tweakdsl, die kocht een e-tech als ik me niet vergis en toen haalde hij 200kB/s meer.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Bij sommige providers van BBNED kan je meerdere IP adressen aanvragen. Heb ik ook, dus nu zitten er gewoon rechtstreeks 3 pc's op me switch, die gewoon always-on zijn.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
Darkvater schreef op 26 januari 2003 @ 12:05:
Bij sommige providers van BBNED kan je meerdere IP adressen aanvragen. Heb ik ook, dus nu zitten er gewoon rechtstreeks 3 pc's op me switch, die gewoon always-on zijn.
Het probleem bij Concepts is dus dat hun IP-range die gereserveerd voor ADSL was, vol zit! 8)7
Het is nog maar de vraag of ik sowieso wel 1 vast IP krijg...

Maar ik moet dus een router kopen? :'( Dan wordt het waarschijnlijk zo een ding van Sitecom... iemand ervaringen hiermee? Is dat ding wel compatible?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 13:10
Ik weet niej of je ISDN hebt ofniej, maar als je isdn hebt zou ik zeggen een etaech isdn modem/router. En als je analoog hebt een smc ofzow, als je die neemt heb je iig nog wat aan je switch aangezien de smc maar 1 poort heeft.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
MagicTempest schreef op 26 januari 2003 @ 13:01:
Ik weet niej of je ISDN hebt ofniej, maar als je isdn hebt zou ik zeggen een etaech isdn modem/router. En als je analoog hebt een smc ofzow, als je die neemt heb je iig nog wat aan je switch aangezien de smc maar 1 poort heeft.
Ik wil me er niet helemaal mee bemoeien, maar de topic titel begint met [Adsl]. :+
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 12:11:
Maar ik moet dus een router kopen? :'( Dan wordt het waarschijnlijk zo een ding van Sitecom... iemand ervaringen hiermee? Is dat ding wel compatible?
Waarom sitecom ?
Er zijn 1000'den soorten routers.

Ik zou gewoon eens rondkijken, wat er allemaal te halen valt.
Op de site van Cistron is een lijst te vinden met modems die zeker werken met bbned (getest), dus dan zie je zoiezo of het compatible is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 26 januari 2003 @ 13:05:
[...]
Ik wil me er niet helemaal mee bemoeien, maar de topic titel begint met [Adsl]. :+
Hij bedoelde ADSL icm met een ISDN lijn, maar dat heb ik dus niet.. Ik heb een een analoge lijn.

Maar ik zou kiezen voor een Sitecom, omdat die verhoudingsgewijs het voordeligst is, samen met de E-tech router.
Misschien ga ik voor de Lynksys Wireless.. iemand ervaringen hiermee?
Pagina: 1