eventviewer melding

Pagina: 1
Acties:

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Laatste tijd heb ik het probleem op een W2K doos dat het erg lang duurt voordat deze afsluit. Uiteraard het eerste wat ik deed was even in de eventlogs kijken en daar kom ik consequent deze melding tegen:

Windows cannot unload your registry file. If you have a roaming profile, your settings are not replicated. Contact your administrator.

DETAIL - Access is denied. , Build number ((2195)).

Ik weet niet echt goed wat ik hiermee aanmoet - en wat nog belangrijker is - hoe kom ik ervanaf ? Ik maak geen gebruik van een Roaming Profile maar de machine hangt wel in een W2K domein, alles op Service Pack 3.

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
Ik heb net gekeken op www.eventid.net en daar is een workaround voor ( event 1000) :

Not a fix, but here's a workaround that actually works: Open the MMC and add the Group Policy snap-in, then open the Group Policy editor. Go to Computer Configuration/Administrative Templates/System/Logon and find the policy "Maximum retries to unload and update user profile." Do not click "Disable" nor "Not Configured" as that just will use the default of 60. Rather, lower the # of tries to unload downward from 60. I figured, "If you can't unload it, don't bother trying", so I set mine to 0 and shutdown is (finally!)

Ik heb dit net een paar keer geprobeert en het lijkt te werken, dit topic mag wat mij betreft op slot. Mijn excuses voor het ongemak.

Die-hard Brexiteer

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dat is dus duidelijk geen oplossing van het werkelijke probleem maar het voorkomt alleen dat het afmelden niet zo heel erg lang duurt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• KingNothing
idd, volgens MS kun je het werkelijke probleem oplossen door SP3 te installeren......niet dus!

http://support.microsoft....?scid=kb%3Ben-us%3B285192

[ Voor 28% gewijzigd door KingNothing op 26-01-2003 12:30 . Reden: linkje toegevoegd ]

Die-hard Brexiteer

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 15:29

MAZZA

Barbie is er weer!

/edit: laat maar ik heb scheef gekeken |:(

Maar ik heb dit probleem dus ook en overal waar ik op zoek krijg ik hetzelfde als wat jij al hebt verteld. Dat het al opgelost zou zijn in de Service Packs. Die heb ik draaien dus dat lijkt de oplossing niet te zijn geweest :(

[ Voor 152% gewijzigd door MAZZA op 26-01-2003 12:39 ]