Toon posts:

'Booting Device Selection' bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het inbrengen van een tweede netwerkkaart Realtek 8139 in het PCI slot start ik de PC opnieuw op en ik krijg het bericht 'Booting Device Selection'.
Dit is natuurlijk wat ik niet verwachtte ... Welke keuze ik ook maak, er gebeurd niets meer en het enige wat ik heb is een zwart scherm.
.
Ik neem de nieuwe kaart er weer uit en start opnieuw op ... geen probleem
Ik verwijder de oude kaart en steek de nieuwe erin ... geen probleem.
.
Van zodra ik er een tweede kaart instop, krijg ik telkens dat vervelende bericht waar ik niet omheen kan
.
Wie kan mij helpen???
Thanks
Achiel

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 09:08

dijkmane

biertje ?

hij probeert waarschijnlijk via de netwerkkaart op te starten.

PXE

zit er geen jumper op waarmee je dat kan uitzetten ?
of een optie in je BIOS ?

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Topicstarter
op de netwerkkaart zelf zie ik geen jumper zitten :(
in de BIOS.... ben geen fanaat in het veranderen van de bios :( maar heb wel el eens zitten zoeken en niet echt iets gevonden. De volgorde van booetn daar is Floppy - HDD - CDRom

Moet ik daar iets veranderen??

Verwijderd

Komt vaker voor.

Hij probeert te PXE booten, vind geen PXE server en gaat tot in het oneindige loopen.

Tijdens het opstarten van je systeem (dus nadat je comp het geheugen heeft geteld, je PCI devices heeft opgesomd) zie je ergens een kreet langsschieten die van je NIC komt.

Ik weet niet precies wat er staat, ik heb zelf voornamelijk intel nics, 1 realtek, maar daar doe ik nooit wat mee.

Als die mededeling langskomt, kun je een toetsencombi geven, en dan kom je in de bios van je nic.

Daar staat ook heel suf een bootorder, die even aanpassen.

Die toetsencombi voor realteks weet ik niet, maar zal vast en zeker te vinden zijn.

Edit:

na wat zoekwerk is het Shift+F10.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
'k heb de kaart in een ander PCI slot gestoken onder de videokaart en nu blijkt dit te werken ... Als ik dat eerst probeerde ging dit ook niet ... Zijn PCs dan toch niet logisch of hebben ze ook hun kuren??
.
Moet nu wel nog zorgen dat mijn Pinnacle kaart die daar eerst zat in een ander PCI aanvaard wordt ...
.
Thanks for the replies.