[laptops] Kiezen tussen laser of een toshiba

Pagina: 1
Acties:

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Ik ben voor mijn vervolg opleiding ( grafische opleiding multimedia) een laptop aan het zoeken.

Nu heb ik op dit moment de keuze uit een :
Toshiba satelite 1410:

monitor: 14,1 "
processor: celeron 1,8 Ghz
intern geheugen: 256 mb/100 Mhz
hd: 30 GB/ HDU
cd-rw/dvd: 8*dvd/24x CDR
diskette drive : ja
video geheugen: nvideo geforce 4 42090
modem: ja
usb: 3
lan: 10/100
of een
laser campagno:

monitor: 14,1 "
processor: pentium 4 2.0 Ghz northwood
intern geheugen: 256 mb/100 Mhz
hd: 30 GB/ HDU
cd-rw/dvd: combodrive 8*8*8*24
diskette drive : nee
video geheugen: 8-64 mb regelbaar
modem: ja
usb: 2 usb/4agp
lan: 10/100
Even niet naar de prijzen gekeken, maar puur op hardware. Welke zal dan waarschijnlijk het beste zijn voor een grafische opleiding.

Verwijderd

De northwood zal sneller zijn. Alleen we hebben preciesere specs nodig over de videokaart van de northwood.

• miss_bleu
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 11:19:
De northwood zal sneller zijn. Alleen we hebben preciesere specs nodig over de videokaart van de northwood.
zou ik ook wel willen geven alleen site van laser geeft verder niet meer specs dan dit helaas

Verwijderd

Dan zou ik ze eens mailen met die vraag. Voor grafisch werk is een Ati meestal beter, ze zijn meestal beter in 2D en hebben een scherpere beeldkwaliteit.

Verwijderd

Bij de laser staat al dat er shared video memory in zit.

Videogeheugen is vaak sneller dan main geheugen dus ik zou de laser zeker niet nemen voor grafisch werk.

Toshiba staat bekend om hun goede performance maar niet zo lange autonomie... daar zou ik ook nog even rekening mee houden.

-edit-
Houd af en toe deze site in de gaten:
http://mirror.ati.com/sho...bile/mobilityfgl9000.html

Dat is een lijst van laptops uitgerust met een FireGL 9000 videokaart voor grafisch werk.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 11:35 ]

• miss_bleu
ow nog 1 die er bij kan horen:
Notebook, Fujitsu Siemens, Amilo A-6600 1800+
• Monitor : 14,1inch XGATFT
• Processor : AMD Athlon XP 1800+
• Intern geheugen : 256 Mb DDR
• Harde schijf : 40 Gb/HDU
• CD-RW/DVD : Combo DVD/CDRW
• Diskette-drive : 3,5inchFDD/1,44 Mb
• Videogeheugen : 8-128 Mb regelbaar
• Modem : 56kbps/V90 • USB : 3*
• LAN : 10/100 • TV-out : ja

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

En de laptop die bij de lidl in de aanbieding komt natuurlijk. :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoeveel mag je ongeveer besteden dan? En als ik jou was zou ik toch kijken naar een laptop zonder gedeeld videogeheugen, maar met een "losse" kaart aangezien die toch wel sneller zijn :)

• miss_bleu
maandelijks bedrag tussen de 50 en 70 euro aan lease.
Alleen bij primeline komt er voor het bedrag wat ik wil lease 20,6 % rente boven op. En dat is mij iets te veel

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 11:31:
Toshiba staat bekend om hun goede performance maar niet zo lange autonomie... daar zou ik ook nog even rekening mee houden.
Ik neem aan dat jij met autonomie levensduur bedoelt??

zo ja > dat valt volgens mij wel mee hoor, ik heb hier een toshiba satellite pro staan van 6 jaar oud> > doet het nog perfect. Tsja, wel wat traag, maar wat wil je met een 133Mhz.

Succes is een keuze

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik denk dat hij met autonomie de tijd bedoelt waarin de batterij leeg is. Volgens mij is dat in dit geval niet zo boeiend, want hij zal voornamelijk op school en thuis gebruikt worden (denk ik) en daar zit ie toch aan t stopcontact :)

Welke programma's ga je erop draaien?

Ik zou zowiezo gaan voor een laptop met een aparte videochip + geheugen. Of dit nou een ATI Radeon of een Geforce GO is maakt dan niet zo gek veel uit, maar dat hangt ook af van de applicaties die je gaat draaien. Verder kun je beter een iets langzamere processor hebben, met meer ram, dan andersom :)

Om weer even helemaal ontopic te gaan... Ik zou voor de Toshiba gaan, al is het alleen maar om de naamsbekendheid. Ik heb het niet zo op B-merk laptops, misschien onterecht hoor, maar je hoort toch vaak mindere verhalen over de support op o.a. Jewel/Laser laptops. Toshiba heeft op dat gebied een betere reputatie (muv een modelreeks die op een uni is aangeboden (vraag me niet welke...), die had probs met het beeldscherm)

Is het misschien een optie om naar een Asus laptop te kijken? Je zou bijvoorbeeld een L3400S kunnen nemen :)

Verwijderd

Ik neem aan dat jij met autonomie levensduur bedoelt??
zo ja > dat valt volgens mij wel mee hoor, ik heb hier een toshiba satellite pro staan van 6 jaar oud> > doet het nog perfect. Tsja, wel wat traag, maar wat wil je met een 133Mhz.
heb zelfde ervaring -
traag : naar hedendaagsche begrippen wel
stabiel: alles doet het nog ; nou alles ..... cdrom is echter wel gaar na 4 jaar
kleur : zelfs na 4 jaar buitendienst - niet echt verschoten

kortom goede & verantwoorde koop geweest(8>
Pagina: 1