Toon posts:

Stotterend geluid in 3DMark 2001

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, 3DMark is geen spel maar ik ben wel bang dat ik nu problemen in spellen krijg.

Wat is het probleem? Ik heb anderhalve week geleden mijn PC ge-upgradet en een Pentium 4 2.4 ghz, Asus P4PE moederbord plus 512 mb RAM gekocht. Oude HD erin, Windows de nieuwe hardware laten herkennen, nieuwe drivers installeren en alles doet het weer op hogere snelheid.

Alles lijkt goed te zijn gegaan, maar toen ik 3DMark 2001 SE installeerde om eens te kijken hoe vlekkeloos alles zou draaien ging het mis. Als ik de demo start in 640x480 krijg ik op bepaalde punten een *ontzettend * hakkelend en stotterend geluid, vooral in de scene van dat landschap met de vlinders en vliegende blaadjes kraakt het geluid meer dan verschrikkeijk.

Ik dacht eerst dat het aan de onboard sound lag dus de oude Soundblaster Live-kaart erin gestopt. Maakte niet uit. Ik heb de nieuwste drivers van Creative Labs en Nvidia geinstalleerd, DirectX 9 erop gezet, mijn PCI latency op 64 gezet, de hardware-acceleratie van de geluidskaart op 0 gezet, alle software op de achtergrond uitgezet, maar niets helpt.

Ik heb twee spellen geinstalleerd, Tomb Raider 2 en Warcraft 3 en die geven overigens geen problemen met het geluid maar ik ben bang dat als ik een spel installeer dat wel hoge eisen stelt ik toch in de problemen kom. :/

Het zure is een beetje dat ik op mijn oude PC nooit dit heb meegemaakt. Nu heb ik een snellere PC en dan krijg ik dit ;(

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 12:34

daaf258

For Aiur

Om welke windows versie gaat het eigenlijk?

En kan je niet een demo ofzo proberen bijvoorbeeld UT2k3. Dan kan je je pc laten zweten en kijken of het dus eventueel bij hoogeisende spellen ook problemen geeft.
FF proberen zou ik zeggen. Want je zegt zelf dat het in de andere spellen en applicaties geen problemen geeft. Dus ik denk dat het aan 3dMark zelf ligt?

- specs - audioscrobbler -

Verwijderd

Je zegt zelf dat het bij 2 andere spellen wel goed is. Dus dan lijkt het mij niet zo'n probleem. Het kan ook gewoon een bug van 3dmark zijn. En je hoeft 3dmark toch ook niet met geluid te draaien? Het gaat om het beeld.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Warcraft3 stelt wel hoge eisen voor je PC

Maaréh, wat voor grafische kaart heb je in je PC zitten...

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 19:49

Eraser127

Nijkerk

hhm, ik heb nog nooit geluid gehoord in 2001SE :P k'zal wel niet goed gekeken hebben ofzow :?

[ Voor 31% gewijzigd door Eraser127 op 26-01-2003 12:29 ]

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om Windows XP (met Service Pack 1).

Met de twee andere spellen gaat het wel goed, maar die stellen nauwelijks eisen aan de hardware volgens mij.

De grafische kaart is een Asus 6600 Gforce, al weer drie jaar oud.

Het geluid bij 3DMark zit alleen in de demo - die er overigens nog steeds heel goed uitziet.

Die tip van een demo van UT2K3 is goed. Is dit Unreal Tournament of zo? Ik hou niet van 3D schietspellen dus ik ben niet zo bekend met de terminologie :?

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 12:44:
De grafische kaart is een Asus 6600 Gforce, al weer drie jaar oud.
Ik heb even gekeken naar info over de Asus V6600, deze grafische kaart is op de GeForce 256 (GeForce 1) gebaseerd als ik me niet vergis, dan is het niet gek, in combinatie met die grafische kaart, 3Dmark stottert... kun je verder niet veel tegen doen...
Als je 3Dmark toch beter wilt laten draaien kun je het Help !! Mijn 3dmark score is laag... hoe te verhogen ? draadje even door lezen ;)

• daaf258

daaf258

For Aiur

UT2k3 == Unreal Tournament 2003 ;
dus het vervolg op UT.
Hier een link voor de UT2k3 demo

Verwijderd

Topicstarter
White Dust schreef op 26 January 2003 @ 13:14:
[...]
Ik heb even gekeken naar info over de Asus V6600, deze grafische kaart is op de GeForce 256 (GeForce 1) gebaseerd als ik me niet vergis, dan is het niet gek, in combinatie met die grafische kaart, 3Dmark stottert... kun je verder niet veel tegen doen...
Het flauwe is alleen dat hij op de oude PC het wel deed zonder te stotteren - met dezelfde grafische kaart. 8)7

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 14:22:
[...]

Het flauwe is alleen dat hij op de oude PC het wel deed zonder te stotteren - met dezelfde grafische kaart. 8)7
O, dat is dan idd vreemd... Heb je de HD wel opnieuw geformateerd en windows geinstaleert, het kan zijn dat hij om hardware zoekt die niet meer bestaat (door de upgrade ;))
Wat voor HD is het eigenlijk...

Verwijderd

En wat voor score krijg je er eigenlijk uit? Verder is WC3 best wel zwaar hoor, neemt 100% van je hardware ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm..... Ik heb dus net de Unreal Tournament 2003 demo geinstalleerd en die doet het zonder problemen in 800x600 met high definition textures/world. Geluid is prima en het is nog redelijk te spelen ook. Maar dan snap ik niet waarom 3DMark in 640x480 in een aantal onderdelen zo hapert en stottert...?

Verwijderd

Met jouw kaart is het normaal dat hij in sommige onderdelen stottert, jouw kaart is de nieuwste niet meer, verder zou ik er niet teveel waarde aan hechten, spellen spelen goed.

Verwijderd

euhm ik wil niet zeuren, maar zo'n systeem en dan zo'n grafische kaart :? 7(8)7
Als je office applications erop wil gaan draaien, video decoden en zo, dan begrijp ik het, maar je geeft aan dat je wel games wil draaien. IMO had je dan beter een 2.0 GHz kunnen kopen en het geld wat je daarmee bespaarde in een grafische kaart kunnen proppen. Radeon 8500 heb je tegenwoordig al voor onder de 90 euro...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 16:44:
Met jouw kaart is het normaal dat hij in sommige onderdelen stottert, jouw kaart is de nieuwste niet meer, verder zou ik er niet teveel waarde aan hechten, spellen spelen goed.
Wat ik al zei: het geluid stottert, niet het beeld. En daarnaast had hij dat probleem niet op mijn oude P3-systeem. De kaart mag niet nieuw zijn, het probleem ligt niet daar.
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 17:51:
euhm ik wil niet zeuren, maar zo'n systeem en dan zo'n grafische kaart :? 7(8)7
Als je office applications erop wil gaan draaien, video decoden en zo, dan begrijp ik het, maar je geeft aan dat je wel games wil draaien.
De spellen die ik wel eens (soms) speel vereisen niet al te veel CPU-kracht. Het viel me op dat Warcraft 3 er op mijn Geforce 1 heel behoorlijk uitzag en snel was. Zelfs die Unreal Tournament (niet mijn genre) was op zichzelf heel speelbaar. Dan vind ik het zonde om veel geld in een snellere kaart te investeren voor iets wat ik nu nog niet echt nodig heb.

Wel zit me dat krakende geluid dwars. Er zit nu iets fout dat ik op mijn oude systeem niet had en zo'n fout wil ik er toch gewoon uit hebben.

Verwijderd

wtf 3Dmark 2001 heeft toch geen geluid? .....

• daaf258

daaf258

For Aiur

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 19:27:
3Dmark 2001 heeft toch geen geluid? .....
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 11:12:
Alles lijkt goed te zijn gegaan, maar toen ik 3DMark 2001 SE installeerde om eens te kijken hoe vlekkeloos alles zou draaien ging het mis. Als ik de demo start in 640x480 krijg ik op bepaalde punten een *ontzettend * hakkelend en stotterend geluid, vooral in de scene van dat landschap met de vlinders en vliegende blaadjes kraakt het geluid meer dan verschrikkeijk.
die dus wel. :O

Pagina: 1