Toon posts:

+/- 250mb/sec geheugensnelheid: genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Asus p3v4x 256mb op 133Mhz lopen (cas3) en ik haal met SiSoft Sandra zo'n 250mb/sec data doorvoer met me geheugen.

Daar scoor ik veeeel lager dan een Athlon600 en iets slechter dan een P3-500.

Is dit een acceptabele score of heb ik iets verkeerd ingesteld ofzo?

Celeron600@900 is mijn systeempje.

Tia :)

Verwijderd

volgens mij moet dat hoger kunnen, ik haal 304 MB/s met 160 MBSDRAM 100 MHZ, op een celly 566@850

Verwijderd

Topicstarter
Zon vermoeden had ik ook al ja :(

CPU Bandwith: 247Mb/sec
FPU Bandwith: 296Mb/sec

Iemand dan tips om dat te verbeteren? Of wil die Via Apollo chipset niet harder :(

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

jawel moet je tweaken even zoeken bij tweakers was een artikel over.

Click hier niet

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 18:56 schreef reapher het volgende:
jawel moet je tweaken even zoeken bij tweakers was een artikel over.[/quote]Joh ;)
Naja ik ga wel ff zoeken (als dat een beetje werkt atm)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die VIA chipset staat inderdaad niet bekend om de hoge geheugensnelheid. Die 250 mb/sec is niet slecht voor deze chipset. Misschien dat je het nog iets hoger kan krijgen met de tweakprogjes van H.Oda (check http://www.viahardware.com voor meer info)

Die progjes leverden bij mij (AOpen AX64 Pro) 50 Mb/sec winst op, maar de boel werd er wel instabiel van :(

Verwijderd

Topicstarter
Aah daar heb ik wat aan :)
Dank.

Ik zit met een beetje prutsen hier en daar nu aan de 260mb/sec en ik laat het maar zo.

3DMark 2000 score van 4013 vind ik opzich wel netjes voor een Celeron al moet het wel iets hoger, maar dan moet ik ff opnieuw installen want het is echt een zooitje nu :)
Pagina: 1