Toon posts:

WinXP ziet brander niet, in de bios is het ok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een philips cdrw 800 brander in gebouwd, maar win xp ziet hem niet. Als ik in de bios kijk staat hij er netjes bij, maar in verkenner of divicemanager komt hij niet voor.
Hij heeft goed gewerkt in een andere comp onder dezelfde xp.
Heb de aspi drivers geiinstaleerd, en toen de firmware, maar die zag ook nix.

De brander staat als master op IDE1. (heb ook al andersom geprobeerd)

Heeft iemand een suggestie???? Ik begin er een beetje flauw van te worden.

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 13:38
welk brandprogramma heb je?
is het easy cd creator? daarvan zijn deze verschijnselen namelijk bekend. dit schijnt op te lossen te zijn met een update van roxio.

[ Voor 52% gewijzigd door lexited op 26-01-2003 11:02 ]

1 - 2 - 3

Verwijderd

Topicstarter
Er staat nog geen branderprog op.
Ik krijg ook helemaal geen foutmeldingen of zo. Het is alsof er helemaal geen brander in zit.
Hij staat alleen in de bios. Nix in Winxp

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 20:27
start winxp een keertje zonder op, en daarna een keertje met, wat doet ie dan ?

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd, maar het maakt geen verschil. (BIOS ziet het nog steeds goed trouwens. Afgekoppeld of aangesloten, hij volgt het goed, zelfs het type)

Verwijderd

Topicstarter
Bump

Iemand???????

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nu heb ik totaal geen ervaring met andere branders dan die van HP; maar toch wil ik wel wat dingen aandragen die me tebinnen schieten
1) Ik meen te lezen dat je je brander helemaal niet ziet in windows?
• NIET in verkenner/deze computer; dus gewoon helemaal niet; ook niet als CD-ROM
• NIET in Apparaatbeheer (hardware)
Klopt dit?

2) Heb je al de 'nieuwe hardware-wizard' geprobeerd?

3) Heb je ook forceaspi-drivers geprobeerd (die doen bij mij meestal wonderen; alleen jouw probleem heb ik nog nooit gehad en weet dus niet of ze daar tegen zullen helpen)

Verwijderd

Topicstarter
1 en 2 klopt inderdaat, en ik hep de ASPI-drivers er in gezet.
Ik zal eens de ASPI proberen die jij opgaf.

Thx

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

boesOne

meuh

Check de properties eens van je IDE1 kanaal in devman.. Staat die op autodetect of none ?

[had laatst hetzelfde nadat ik een nieuwe maxtor aan IDE1 hing... nergens te vinden, stond dat kanaal dus uit in XP..]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
"inderdaad" en "heb"

Verwijderd

Topicstarter
de tweede IDE staat op auto. (heb ook al geprobeerd op none te zetten)

Als ik trouwens de CD ROM en de brander beide aansluit, m/s of s/m, dan wordt de CD ROM gedetecteerd en de brander niet. (ook niet door firmware)

Als ik nu alleen de brander aansluit, dan wordt hij ook niet gedetecteert, MAAR, de firmware ziet hem wel, installeerd ook, maar nog steeds nergens in win een brander te zien. (niet in div manager of verkenner)

Ik begin totaal de weg kwijt te raken..................................

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

boesOne

meuh

wazige biz dan..
Die firmware is dat een prog onder dos ?
Kan je met een dosbootflop ofzo wel naar die brander ? Zo ja, is het windows related.. Als het in dos ook niet kan dan is het denk ik hardware..
Andere IDE kabel ?

[ Voor 3% gewijzigd door boesOne op 28-01-2003 00:04 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:49

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Probeer eens het primary en secondary IDE channel in de device manager te verwijderen. Als je daarna opstart zal WINXP geforceerd de kanalen opnieuw afzoeken en waarschijnlijk je brander wel vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 23:59:
de tweede IDE staat op auto. (heb ook al geprobeerd op none te zetten)

Als ik trouwens de CD ROM en de brander beide aansluit, m/s of s/m, dan wordt de CD ROM gedetecteerd en de brander niet. (ook niet door firmware)
Met firmware bedoel je zeker de BIOS?

Dit klinkt als foute bekabeling. Staan de connectoren wel op de juiste plaatsen? (blauw=mobo, grijs=slave en zwart=master, zie ook moboboekje).
Hiervoor hebben we het edit-knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
heb je niet toevallig in tweakxp gezet dat hij niet hoeft te scannen voor nieuwe ide-devices :P daar heb ik namenlijk ook wel eens heel lang over gedaan totdat ik dat door had |:(

Dat zeg ik....

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 22:03
ik had zondag ook zoiets alleen dan met een contorler kaartje uiteindelijk hem op me mobo gezet en me dvd drive op me controler kaartje gezet en toen werkte het.... maar heb je nog een ander hd-tje of cdromspelertje hang die dan eens op dat kanaal en kijk wat ie dan doet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al jullie tips geprobeerd maar helaas geen succes. Ik denk dat dit een niet op te lossen probleem is (met mijn comp kennis dan)

Ik begin het idee te krijgen dat het niet compattibe is met de hardware want toen ik de forceaspe geiinstaleerd had schoot het mij te binnen dat ik dat ook op de comp waar de brander uit kwam gebruikt hebt. (ook de zelfde windows)

iedereen bedankt in ieder geval!

ps tips blijven welkom. Ik kan het niet uit staan dat ik het van zo'n K*tcoputer verlies!!!

snaH

Verwijderd

uhm ik heb nog niemand gehoord over de jumper settings achter op je brander... probeer die eens wat aan te passen?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik heb dit probleem alleen als ik een cd wil branden, dan is er alleen maar de optie om een image op een hdisk te maken, dit euvel komt doordat er in de hardware een conflict is met de usb2.0 drivers en ook met de tv kaart.
Als ik die tijdelijk uitschakel in hardware profielen, dan kan ik gewoon een cd branden, nix aan de hand.
Kan het in jou geval ook een optie zijn dat er een conflict is met 1 of ander pci slot of ander adres?
Je moet het denkik gewoon eens stuk voor stuk uitproberen.
1 voordeel, je hoeft niet telkens te resetten of uit je hardware beeld te gaan, als je iets veranderd heb, moet ie gelijk klaar zijn.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dat probleem heb ik ook gehad, gewoon in apparatenbeheer nieuwe hardware zoeken, dan ziet hij hem. Tenminste bij mij toen wel. :)

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:54

Soggy

vroemmmm

Ik heb dezelfde verschijndelen gezien bij een doorgebrande brander. Deze werd bij het booten perfect herkend door de bios, maar nadat windows was opgestart was er niets meer te bekennen van de brander.

Probeer eens op te starten met een win98 diskette met de optie "met cdrom ondersteuning"; en kijk of je brander dan wel wordt herkend en of je de informatie op een cdrom kunt lezen. Is dit niet het geval, dan is de brander gewoon kaput.

[ Voor 2% gewijzigd door Soggy op 29-01-2003 12:24 . Reden: aanhalingsteken wordt &acute ]

If it works, tweak it

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Forceer in de BIOS de brander eens op PIO - 3 modus, UDMA uit.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Heb je al eens in het apparaatbeheer gekeken wat er daar gezegd wordt ? Als je misschien "geprobeerd" hebt om easy cdcreator te installeren en daarna hebt afgebroken, dan moet je in het register eens gaan (Start/Uitvoeren/REGEDIT) en ga naar de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Kijk nu aan de rechterkant. Als er hier een waarde "UpperFilters" of "LowerFilters" staat, verwijder deze dan (maak eventueel eerst een backupje hiervan). Herstart de computer en nu zouden de cdrom's weer goed moeten werken. Dit wordt veroorzaakt door brandsoftware die hierin bij de installatie al dingen gaat veranderen maar niet de bestanden kopieert die nodig zijn (omdat bijv. de installatie geannuleerd werd). :*)

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

De Brander op IDE2 master zetten misschien??,
en UDMA aan, ivm met buffer underruns :)

If there's Oldskool i'm there

Pagina: 1