[Compaq Presario Laptop]opeens geen beeld meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Topicstarter
heb ik weer..

net dat ding in de trein gebruikt kom ik thuis om hem weer aan te zetten, zie ik nix meer!

Dit heb al geprobeerd:
- geheugen opnieuw aangedrukt
- HD opnieuw aangedrukt
- alleen netstroom
- alleen batterij
- opeens power wegtrekken
- gerammeld aan pinnetje dat ingedrukt gaat wanneer scherm dicht
- externe CRT monitor, ook nix

ik zie echt helemaal nix meer het is niet alleen de backlight ofzo die kaduuk is want dan zie je in een verduisterde kamer gewoon nog wel wat beeld.

koeler gaat wel aan, cd/dvd ook, soms maar niet alle keren brand ook ff het HD-lampje

o please wie kan mij helpen!

als het niet lukt zal ik maar gewoon aanspraak maken op de garantie,maar het is zo klotte.

btw. het betreft een Compaq Presario 714EA-XP

mijn proc zal toch niet dood zijn :/

[ Voor 13% gewijzigd door aardbeix15 op 26-01-2003 11:04 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
nog weer wat zitten testen...

het lijkt er heel sterk op dat alleen de voeding het nog doet (CD-ROM gaat aan, HD krijgt acces, floppy kraakt. Echter 'blind' mijn wachtwoord in mijn BIOS invoeren en dan naar het geratel van de HD luisteren dat WinXP zou moeten booten doet i niet. Dus ik heb ook het idee dat mijn BIOS er gewoon uit ligt en daarom niets meer geeft.

erg vreemd, ik baal er ontzettend van. Als ik het zelf niet kan oplossen zal ik toch morgen ff aanspraak moeten gaan maken op mijn garantie.

Verwijderd

Misschien een bios update :?

Voeding is het niet nee, want de onderdelen krijgen wel stroom.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
net deed i het nog lijkt me vreemd als het aan de bios ligt, die kan toch niet zomaar leeg geraken, zou het kunnen zijn dat mijn proc los is komen te zitten :?

onderdelen krijgen idd allemaal stroom, echter ik hoor de HD niet verder booten en het scherm blijft dus volledig zwart. Wat vreemd is is dat de indicatielampjes (power en accu) die in de TFT-rand zijn gebouwd wel gewoon branden dus er gaat wel stroom naar toe.

[ Voor 33% gewijzigd door aardbeix15 op 26-01-2003 12:45 ]

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Helaas wil i ook geen diskette booten met daarop een verse bios :/

weet iemand of de BIOS-batterij van de laptop gemakkelijk te bereiken is zodat ik hem een reset kan geven. Ik las net in een ander topic dat je BIOS ook reset/ leeg loopt als je hem ongeveer 6 uur van elke vorm van stroom af houdt. Ik ga dat ook nog maar ff proberen.

[ Voor 78% gewijzigd door aardbeix15 op 26-01-2003 13:33 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik denk dat je ergens anders moet gaan zoeken, mobo of cpu. Want je vertelt ook dat je een externe monitor heb aangesloten en dat ook geen beeld gaf. Vraagje: wat heb er in de tussentijd gedaan toen je `m gebruikte in de trein en toen je thuis kwam, hiermee bedoel ik dat je rare dingen er mee gedaan heb: Laten vallen e.d.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
aard schreef op 26 januari 2003 @ 16:05:
Ik denk dat je ergens anders moet gaan zoeken, mobo of cpu. Want je vertelt ook dat je een externe monitor heb aangesloten en dat ook geen beeld gaf. Vraagje: wat heb er in de tussentijd gedaan toen je `m gebruikte in de trein en toen je thuis kwam, hiermee bedoel ik dat je rare dingen er mee gedaan heb: Laten vallen e.d.
neen het is een kwartiertje lopen van trein naar huis en ik heb hem gewoon in de slaapstand gezet en heb hem vervolgens in zijn stevige Samsonite-beschermhoes en die weer in een Nomad-rugtas gedaan en ben naar huisgewandeld. Iets wat ik veel vaker doe en waarbij echt geen rare schokken komen kijken.

Wel is een paar weken geleden de monitor vervangen door een nieuwe omdat i paars sneeuwde en daarvoor had ik er een waarvan de schanierpunten lam waren . Het zou me nix verbazen als door al dat gerepareer (laptop = totaal 5 keer een middag bij het Compaq-service-center geweest, gelukkig woon ik er zo goed als naast) de CPU toch wat los is komen te zitten en het een kwestie van afwachten was voordat ik los zou gaan zitten en helemaal nix meer deed.

Ik heb overogens sinds gisteravond er helemaal geen stroom of batterij bij in de buurt gehad, in de hoop dat i dan de BIOS zou gaan flashen, echter het heeft niets geholpen want hij werkt nog steeds niet.

Vanmiddag ga ik naar de Compaq-dealer en ik hoop dat zij mij, een beetje snel, kunnen helpen met dit probleem. Zoals ik al zij ik denk eigenlijk dat het komt door al die reparaties en dat i daar niet beter van is geworden.

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

aardbeix15 schreef op 27 January 2003 @ 08:35:
[...]

neen het is een kwartiertje lopen van trein naar huis en ik heb hem gewoon in de slaapstand gezet en heb hem vervolgens in zijn stevige Samsonite-beschermhoes en die weer in een Nomad-rugtas gedaan en ben naar huisgewandeld. Iets wat ik veel vaker doe en waarbij echt geen rare schokken komen kijken.

Wel is een paar weken geleden de monitor vervangen door een nieuwe omdat i paars sneeuwde en daarvoor had ik er een waarvan de schanierpunten lam waren . Het zou me nix verbazen als door al dat gerepareer (laptop = totaal 5 keer een middag bij het Compaq-service-center geweest, gelukkig woon ik er zo goed als naast) de CPU toch wat los is komen te zitten en het een kwestie van afwachten was voordat ik los zou gaan zitten en helemaal nix meer deed.

Ik heb overogens sinds gisteravond er helemaal geen stroom of batterij bij in de buurt gehad, in de hoop dat i dan de BIOS zou gaan flashen, echter het heeft niets geholpen want hij werkt nog steeds niet.

Vanmiddag ga ik naar de Compaq-dealer en ik hoop dat zij mij, een beetje snel, kunnen helpen met dit probleem. Zoals ik al zij ik denk eigenlijk dat het komt door al die reparaties en dat i daar niet beter van is geworden.
Als je `m in de slaapstand zet is ook een vorm van aanzetten, hdd en dergelijke gaan uit en sow, maar blijft toch aan. Het wordt ook door laptop fabrikanten afgeraden om gaan wandelen terwijl die aanstaat.Maar post ff je bericht hebt van die compaq filiaal.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
aard schreef op 27 January 2003 @ 19:56:
[...]

Als je `m in de slaapstand zet is ook een vorm van aanzetten, hdd en dergelijke gaan uit en sow, maar blijft toch aan. Het wordt ook door laptop fabrikanten afgeraden om gaan wandelen terwijl die aanstaat.Maar post ff je bericht hebt van die compaq filiaal.
Met slaapstand bedoel ik hibernate, wanneer ik op mijn w2k desktop bak hibernate dan kan ik gemakkelijk de stekker er uit trekken en dan boot i een week later nog steeds. Ik ben er dus zeer redelijk van overtuigd dat bij mijn laptop dat ook het geval is, ik meen dit ook wel zeker eens te hebben gedaan door terwijl ik op vakantie een week was ik hem in hibernate zette en de acuu verwijderde, na die week starte hij nog steeds op in de staat van zijn zoals ik hem achterliet.

Verder heb ik altijd mijn laptop in de slaapstand/hibernate staan als ik ermee onderweg ben. Ik denk overigens ook niet dat het de HD is die bokt maar eerder de proc of het BIOS, dit omdat de rode letter 'COMPAQ' niet meer verschijnen. Als het aan de HD zou liggen dan verwacht ik toch minimaal een mededeling als 'no boot device' o.i.d.

Vanmiddag heb ik hem weggebracht naar het Service Center, ik hoop hem morgenmiddag weer mee te kunnen krijgen, gewoon een beetje leuren en zeggen dat er haast achter moet zitten.

maar goed ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 5% gewijzigd door aardbeix15 op 27-01-2003 20:42 ]

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
lama = dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door aardbeix15 op 27-01-2003 20:41 ]

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

aardbeix15 schreef op 27 January 2003 @ 20:38:
[...]

Met slaapstand bedoel ik hibernate, wanneer ik op mijn w2k desktop bak hibernate dan kan ik gemakkelijk de stekker er uit trekken en dan boot i een week later nog steeds. Ik ben er dus zeer redelijk van overtuigd dat bij mijn laptop dat ook het geval is, ik meen dit ook wel zeker eens te hebben gedaan door terwijl ik op vakantie een week was ik hem in hibernate zette en de acuu verwijderde, na die week starte hij nog steeds op in de staat van zijn zoals ik hem achterliet.

Verder heb ik altijd mijn laptop in de slaapstand/hibernate staan als ik ermee onderweg ben. Ik denk overigens ook niet dat het de HD is die bokt maar eerder de proc of het BIOS, dit omdat de rode letter 'COMPAQ' niet meer verschijnen. Als het aan de HD zou liggen dan verwacht ik toch minimaal een mededeling als 'no boot device' o.i.d.

Vanmiddag heb ik hem weggebracht naar het Service Center, ik hoop hem morgenmiddag weer mee te kunnen krijgen, gewoon een beetje leuren en zeggen dat er haast achter moet zitten.

maar goed ik hou jullie op de hoogte.
zal wel lang duren dan, een kennis van me die had ook zo`n compaq laptop en die ook niks meer, 3 weken weggeweest naar de compaq support.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
aard schreef op 28 January 2003 @ 08:51:
[...]

zal wel lang duren dan, een kennis van me die had ook zo`n compaq laptop en die ook niks meer, 3 weken weggeweest naar de compaq support.
ik denk dat dat wel mee valt, ik had vanmiddag gebeld, onderdelen waren er al. Dus dat zal wel loslopen. Ik ga strax ff proberen of i al in elkaar zit.

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

aardbeix15 schreef op 28 January 2003 @ 16:07:
[...]

ik denk dat dat wel mee valt, ik had vanmiddag gebeld, onderdelen waren er al. Dus dat zal wel loslopen. Ik ga strax ff proberen of i al in elkaar zit.
weet je ook al wat er mee aan de hand is, je zei dat de onderdelen al binnen waren. die specs bij je sign, zijn die van die laptop?

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer aard op 28-01-2003 16:49 ]

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
aard schreef op 28 January 2003 @ 16:48:
[...]

weet je ook al wat er mee aan de hand is, je zei dat de onderdelen al binnen waren. die specs bij je sign, zijn die van die laptop?
neen die spec zijn niet van mijn lap :P da's een 1Ghz Duron.

Het was dus toch de proc. die was overleden. Ze hadden het al getest met een andere proc. een vijfdehandsje, die ik dus niet erin kreeg. Met andere proc. erin draaide die weer als een zonnetje.

Ze hadden zich vergist en nu kwam morgen een nieuwe proc. binnen (prutsers), ik ben er net ff geweest. Dat ding is dus blijkbaar overleden, een erg vreemd moment om er zomaar mee op te houden IMO.

Hoe dan ook als morgen de proc. binnen is kan ik hem morgenmiddag afhalen en laat i me hopelijk nooit meer in de steek.

Ik vindt het nogal wat, in 10 maanden tijd een nieuw scherm en een nieuwe proc. da's niet echt voordelig voor compaq. maar goed dat ik garantie heb.

[ Voor 12% gewijzigd door aardbeix15 op 28-01-2003 18:38 ]

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

aardbeix15 schreef op 28 January 2003 @ 17:57:
[...]

neen die spec zijn niet van mijn lap :P da's een 1Ghz Duron.

Het was dus toch de proc. die was overleden. Ze hadden het al getest met een andere proc. een vijfdehandsje, die ik dus niet erin kreeg. Met andere proc. erin draaide die weer als een zonnetje.

Ze hadden zich vergist en nu kwam morgen een nieuwe proc. binnen (prutsers), ik ben er net ff geweest. Dat ding is dus blijkbaar overleden, een erg vreemd moment om er zomaar mee op te houden IMO.

Hoe dan ook als morgen de proc. binnen is kan ik hem morgenmiddag afhalen en laat i me hopelijk nooit meer in de steek.

Ik vindt het nogal wat, in 10 maanden tijd een nieuw scherm en een nieuwe proc. da's niet echt voordelig voor compaq. maar goed dat ik garantie heb.
wat voor een proc zat er in dan?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
aard schreef op 28 januari 2003 @ 20:20:
[...]

wat voor een proc zat er in dan?
zoals ik al zei een AMD Duron 1Ghz Mobile

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

aardbeix15 schreef op 28 January 2003 @ 20:43:
[...]

zoals ik al zei een AMD Duron 1Ghz Mobile
sorry nie goe gelezen. Hebbie `m al terug :?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
een shopje, ik hou er altijd wel van als een topic ook wordt af gesloten met een soort van 'eind goed al goed'

Ik post dit dus vanachter mijn lapje vandaan. Vanochtend was de nieuwe proc. binnengekomen en ik heb ff gewacht terwijl ze hem er in hebben geschroef. Er was geen enkele aanwijsbare reden waarom de proc. de geest had gegeven, ik hoop dan ook dat het alleen fout was die door de proc. optrad en niet dat i er over een paar dagen weer ineens mee ophoudt.

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

aardbeix15 schreef op 30 januari 2003 @ 14:27:
een shopje, ik hou er altijd wel van als een topic ook wordt af gesloten met een soort van 'eind goed al goed'

Ik post dit dus vanachter mijn lapje vandaan. Vanochtend was de nieuwe proc. binnengekomen en ik heb ff gewacht terwijl ze hem er in hebben geschroef. Er was geen enkele aanwijsbare reden waarom de proc. de geest had gegeven, ik hoop dan ook dat het alleen fout was die door de proc. optrad en niet dat i er over een paar dagen weer ineens mee ophoudt.
wel alle data bewaard gebleven enso, niks verder kapot, geen badsectors op hdd :?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
aard schreef op 30 januari 2003 @ 17:08:
[...]

wel alle data bewaard gebleven enso, niks verder kapot, geen badsectors op hdd :?
als vanouds, geen problemen alle data nog aanwezig :)

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

aardbeix15 schreef op 30 January 2003 @ 17:09:
[...]

als vanouds, geen problemen alle data nog aanwezig :)
mooi zo, eind goed al goed :9 :9

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Meneer aard schreef op 30 January 2003 @ 18:32:
[...]

mooi zo, eind goed al goed :9 :9
*schop*
ja voor de afgelopen 3,5 maand.

Vandaag dus precies hetzelfde euvel :(

ding start, HD spint op, verder niets :( :(
week aan gehad, daarna 16 uur met accu stil laten liggen, doet nix meer :(

Waarschijnlijk dus weer de processor, althans dat denk ik. De sympthonen zijn hetzelfde.

Aan de reparatiemeneer heb ik om urgentie gevraagd en ook de vraag of ik misschien aanspraak kan maken op totale vervanging van de laptop. Dat kon niet maar hij ging wel proberen een totaal nieuwe mainboard met nieuwe proc. er in te krijgen. Wat is jullie ervaring met Compaq producten die voor de zoveelste keer weg gaan :? wordt er wel eens iets totaal uit voorzorg vervangen :?

Ik krijg zo'n jeuk van uitvallende hardware. en vooral bij dit ronduit slechte product. De geschiedenis die ik er nu mee heb is:

05-2002 aanschaf
12-2002 nieuwe TFT (schanierpunten van andere waren slap)
01-2003 weer nieuwe TFT (beeld sneeuwde)
01-2003 nieuwe proc.
05-2003 waarschijnlijk weer nieuwe proc.

er is inmiddels al bijna twee keer zoveel door Compaq tegen aan gegooid als de aanschaf van 1700 euro was. Zeker als je de loonkosten mee rekend.

tot zover mijn uiting over dit zeer lamlendig stuk hardware van Compaq :( kan ik ook een week niet meer bij mijn data/mp3 etc. Gelukkig wel mijn afstudeerwerk in drievoud gebackupped.

/me aardbeix15 voelt zich bekocht

Pagina: 1