Toon posts:

ndisuio probeert te connecten?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus Sygate Personal Firewall Pro geïnstalleerd. Bij het eerste gebruik vroeg het meteen of ik D:\Windows\System32\ndisuio.sys verbinding wilde laten maken met het internet. Nu geloof ik dat ndis toch iets met de netwerk instellingen te maken heeft, maar ik weet het niet zeker: niet verbinden dus.

Het is in elk geval niet nodig voor dit programma om verbinding te maken, aangezien mijn internet gewoon perfect werkt nu. Maar als ik in de logs van mijn firewall kijk staat deze gewoon vol met ndisuio.sys.

Meestal verbindt deze met poort 0.0.0.0 protocol 0 maar ook wel eens met andere ip adressen zoals adressen van het @Home netwerk. Wat ik me dus afvraag: wat doet dit bestand? Heeft dit te maken met het verkrijgen van DHCP/DNS adressen ofzo?

Als ik dit bestand gewoon verbinding kan laten maken scheelt het me namelijk nogal wat ruimte in mijn log files. 10 MB is nu binnen een paar minuten vol (lijkt me ook niet echt super voor de snelheid van mijn systeem, alhoewel ik er niets van merk) . . .

EDIT:
En nee, ik had dus nog niet met google gezocht... |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 12:59 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je al even met google gezocht ?

Google Search

http://www.pcmag.com/article2/0,4149,654619,00.asp
FILENAME: Ndisuio.sys.
PROGRAM NAME: NDIS User I/O.
DESCRIPTION: Internal Windows driver; performs internal communications tasks within Windows.
RECOMMENDED ACTION: Always permit.

[ Voor 14% gewijzigd door Attilla op 26-01-2003 11:59 ]

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:26

Jaymz

Keep on moving !

Inderdaad :)

Dit topic is gesloten.