ipv

hier begrijp ik je ff niet.
maar verder:
Omdat de Amerikaanse regering dreigt met wapens te gebruiken (massavernietigingswapens e.a. troep, waar dit m.i. ook onder valt) om bij land X af te dwingen dat ze geen massavernietigingswapens mogen bezitten. Daar kan ik me een smiley als

of

goed bij voorstellen, want rationeel gezien is dit m.i. toch echt hypocriet.. en niet zo'n beetje ook.
Zoals je zelf bevestigt, dat is _jouw_ mening, en ik vermoed dat jij net zo beinvloedbaar bent voor propaganda als ieder ander (waarschijnlijk reageer jij er wel anders op dan de meesten), en aangezien we geen van allen _weten_ hoe eea in elkaar zit kunnen we niet meer doen dan zelf conclusies trekken.
Dat (massa)vernietigingswapens troep is ga ik niet betwisten, we leven op deze aardkloot ook niet in echte vrede, maar in wapenstilstand cq gewapende vrede. Om die wapenstilstand te behouden moet je tegenwicht bieden aan landen die bewezen machtgeil zijn en daardoor die 'vrede' kunnen verstoren.
Je mag imo de 'moderne' westerse beschaving niet vergelijken met beschaving uit landen waar men vaak op barbaarse wijze met elkaar omgaat, etikette betekent niets als je in een oerwoud/woestijn moet vechten voor je eten/bezit.
Waar de primitievelingen elkaar vroeger met kapmes/geweer bestreden, hebben ze nu zoveel technologie in huis dat ze een deel van de wereld kunnen vernietigen.
Zelf zie ik in de Amerikaanse regering nog altijd de behoefte om met zo min mogelijk geweld de risico's op grootschalige vernietiging te miniseren (ook al vind ik Bush een beetje te trigger happy), maar dat is niet iets dat ik in een tech-gerelateerd forum als opperste wijsheid ga verkondigen.
Als het je niet interesseert lees je het toch niet? Niet alles dat op internet staat zul je interessant vinden... of wil je graag beslissen dat zo'n discussie niet interessant is voor iedereen die T.net leest, dat lijkt me nou niet verstandig...
Nee, ik lees het wel, modereer naar beste weten, ga zeker niet beslissen wat een ander wel/niet interessant mag vinden.
Daarom mod ik het ook maar éénmalig, en daarom maken we het hier bespreekbaar.
Wat je laatste opmerking over de niet overheersende flame en begrijpend lezen betreft, daar zijn we het wel over eens.
* botoo zou graag een een biertje & discussie rondje met
/me hebben. Ik denk dat we het over een heleboel dingen eens zullen zijn, en daar toch een 180 graden andere eindmening over zullen formuleren.
* botoo heeft ook de rebelse tijd gehad waarbij er dapper tegen de gevestigde orde geschopt werd (Vietnam demonstraties enzo

), en ik geloof niet dat de wereld er echt beter uit is gaan zien in de loop van de tijd, maar ik denk wel dat het er nog veel slechter uit had kunnen zien.