Bootprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:21
Ik heb nu iets vaags...........

Ik had dus een TB1,2@1,33, no problem what so ever voor een jaar of wat. Nu zat ik eens te kijken in me bios hoe hoog ik mijn mp kon zetten zodat ik um puur op proc zou kunnen overklokken (ik heb trouwens een Asus A7v133) Dus ik um heel enthousiast op (letterlijk) 5.5/14.0x90 gezet, zodat ie dan qua kloksnelheid ongeveer gelijk zou uitkomen.

Sindsdien heb ik al een nieuwe CPU/nieuw mobo gehaald, maar er waren tig problemen om ut ding opgestart te krijgen. Eind van het liedje met nieuw mobo (matsonic met ddr/sdr combi, was de dichtsbijzijnde computershop) en nieuwe cpu draaiend. Ik blij, eindelijk hij doet het weer. Dus ik, tweakert als ik ben, toch proberen of de oude cpu kaduuk was, dus ik die overgezet naar me nieuwe mats-mobo en wat blijkt, ging ook perfect!! Dus ik :( en dus ouwe asus ook nog maar uit de vuilbak gehaald en die ook weer geprobeerd en weer allebei cpu erop werken, toen nog bezig geweest met geheugen en toen bleek dat als ik 256+512 erin had (al een half jaar) deed ie gek en 256 eruit dee ie ut perfect.

Het wordt nog erger: Ik dus nieuwe mobo+TB1,2 verkocht aan me maat voor weinig, kassie erbij gehaald. NIET aan de praat te krijgen. Hier snap ik echt geen hout van. Is er iemand die zou weten waar het aan kan liggen, want ik verpats liever werkende als brakke systemen :'(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je kan je MP niet zomaar overclocken, daarvoor moet je je cpu unlocken met de potlood truck (bij die ouwe thunderbirds nog). Ik denk dat het daaraan ligt. Als je nu ff op beide mobo's de bios reset dan zullen ze allebei wel weer werken. (dus met jumpertje).

Tweakers Discord

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wees wat duidelijker met je verhaal en je topictitle, zie ook LEZEN eer je hier een topic opent!

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.