Toon posts:

game/lan-pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi All

Ik wil een pc bouwen die een beetje hanteerbaarder is voor naar een lan dan mijn bigtower. Ik zat dus te denken aan een minitowertje maare..
.. door al die snelle ontwikkelingen op cpu/gfx/mobo gebied ben ik effe het bos kwijt. Ben dus op zoek naar een gamebak die in een minitower past en een budget van rond de 2500 gulden (nieuw). nicje en cdrom en hdd enzo er wel bij. Op de monitor wil ik bezuinigen. Dat gaat toch met al dat gesjouw niet lang mee.

Iemand een idee voor een vette config (amd/intel hoewel ik intel prefereer)

Thx alvast voor wat input
t.e.n

Verwijderd

ik zou zeggen:
neem een: Duron 600 (200)
Abit KT7 (400)
PC133 geheugen 128 MB (178)
Asus V7100 (400)
Maxtor 20 gieg 7200 rpm (380)
NICje (50)
Kastje (200) HQ45 ofzo
Creative LIVE player + Pointsurround
speakers (259)
Hansol 17" (500)
Toetsenbordje en muisje (100)
Is totaal 2467 gld, maar je moet er nog wel een koelertje bijstoppen (oeps cd rommeltje vergeten

(ff een paar typo's eruit gehaald)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom een duron en geen athlon ? Duron is toch een celeron-achtige cpu ?. Ik kan bezuinigen op speakers want die heb je op een lan niet nodig. nicje heb ik nog wel ergens. Als ik het budget naar 3000 til wordt de basis (mobo+cpu) zeker interesanter.

Is binnenkort toch hcc...

Thx
t.e.n

Verwijderd

Tja, een duron is nog behoorlijk snel. Zekers als je hem overclocked. Dus het is een behoorlijk goede config die pimz voorstelde. Alleen ik zou een goede koptelefoon nemen inplaats van speakers.

En je moet ervan uitgaan dat je iets duurder uit bent, omdat wat pimz heeft gedaan gewoon kijken in pricewatch waar het het goedkoopst is. Dus je kan makkelijk 10 a 15% erbij doen

Verwijderd

Topicstarter
Maar wel een amd/duron systeem dus. Ik ben nogal Intel-minded dus er moet wel een _heel_ goede reden voor mij zijn om een amd te kiezen. Die bak moet ook linux-compatible zijn.
Price-watch is zeker een goeie opmerking. Alleen wel vervelend als de handel die ik koop samen conflicteren en ze overal vandaan komen. Naja..

cu, t.e.n