Op mijn 'moederpagina' heb ik een Iframe. Vanuit dit Iframe wil ik layers kunnen hiden/showen op de moederpagina. De layers staan echter wel in de Iframe pagina. Alle layers met de moederpagina laden wordt veel een beetje veel dus dat is geen optie.
Verwijderd
is niet moeilijk.. geef die layers een id, en plak in je scriptje:
en dan vanuit een onmouseover of onclick of whatever, een javascriptje ofzo, die functies aanroepen..
staan je layers echter in een andere pagina, dan moet je echt met javascripts gaan klooien, maar het is te doen.. als dit het geval is, dan zou ik als ik jou was ff een boek dhtml en javascript kopen, aangezien dit wat moeilijker is (en de boeken zijn altijd handig)..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function hidelayer1()
{
layer1.visible = false
# het kan ook zijn dat het moet zijn layer1.visibility = false, en anders doe je:
# layer1.style = "opacity(=0" maar dan moet je wel die layer een style meegeven, met
# divjes kan dat, weet niet of dat met layers ook kan.. dan moet je je div/layer zo definieren:
<div id=layer1 style="filter:opacity(100)" geloof ik.. en anders moet je gewoon ff op filters zoeken bij google..
}
function showlayer1()
{
layer1.visible = true
} |
en dan vanuit een onmouseover of onclick of whatever, een javascriptje ofzo, die functies aanroepen..
staan je layers echter in een andere pagina, dan moet je echt met javascripts gaan klooien, maar het is te doen.. als dit het geval is, dan zou ik als ik jou was ff een boek dhtml en javascript kopen, aangezien dit wat moeilijker is (en de boeken zijn altijd handig)..
Djeez, koop zelf een boek, want dit slaat nergens op. visible? met opacity (IE only!)?Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 02:51:
is niet moeilijk.. geef die layers een id, en plak in je scriptje:
code:
1 [...]
Als ik het goed begrijp wil TS de inhoud van een <div> in zijn iFrame overhevelen naar een <div> in de moederpagina (de parent dus
Here goes (functie in de iFrame):
JavaScript:
1
2
3
4
| function showdiv() { parent.document.getElementById('div_in_parent').innerHTML = document.getElementById('div_in_iframe').innerHTML; parent.document.getElementById('div_in_parent').style.visibility = 'visible'; } |
In je moederpagina zet je dan alvast een hidden div zonder inhoud:
HTML:
1
| <div id="div_in_parent" style="visibility: hidden"></div> |
Intentionally left blank
FireAngelNL en Crisp: thanks, ik ben eruit.
Close topic
Close topic
Dit topic is gesloten.
![]()