Toon posts:

Computer Bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet waar ik dit moest posten dus ik deed iene miene mutten :P
en toen kwam ik hier terecht maarja boeiend mijn probleem is:

ik heb een nieuwe kast gekocht en daar een moederbord ingepropt een floppydisk cd-rom harddisk en videokaart ik heb alles goed aangesloten MAAR als ik me computer aan doet hoor ik de harddisk laden maar ik krijg geen beeld en hij ziet NIET dat er GEEN keyboard of muis erin zit normaal gaat die dan piepen maar nu doet die niks kan iemand mij helpen!?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Goed,
t beste wat je kunt doen is van voor af aan beginnen. Dus gewoon ff alleen beeldkaart+toetsenbord+muis
Kijk ff of ie dan wel werkt!
Heeft je moederbord ook iets van een LED-systeem dat aangeeft wat er mis is? (MSI heeft dat onderandere).

|Specs|

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 02:31:

ik heb een nieuwe kast gekocht en daar een moederbord ingepropt een floppydisk cd-rom harddisk en videokaart ik heb alles goed aangesloten MAAR als ik me computer aan doet hoor ik de harddisk laden maar ik krijg geen beeld en hij ziet NIET dat er GEEN keyboard of muis erin zit normaal gaat die dan piepen maar nu doet die niks kan iemand mij helpen!?
in·ter·punc·tie (de ~ (v.))

1 plaatsing van leestekens

Das een.

Punt twee: WAT voor hardware heb je? Merken, snelheden, alles wat je weet hebben we nodig. Gaat het hier om een Pentium 1 of een AMD Duron en wat voor moederbord, videokaart heb je.

Kijk ook hier eens:

HELP! Mijn PC doet het niet! (<---dies speciaal voor jou gemaakt)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Controleer ff of je geheugen in de juiste bank(s) zit, en of het wel goed is (even wisselen met een andere computer)
Welk moederbord heb je? Op sommige zitten namelijk led's ipv dat ie gaat piepen als er iets fout gaat.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:11

mr_petit

opperprutser

Duracell schreef op 26 januari 2003 @ 02:36:
Controleer ff of je geheugen in de juiste bank(s) zit, en of het wel goed is (even wisselen met een andere computer)
Welk moederbord heb je? Op sommige zitten namelijk led's ipv dat ie gaat piepen als er iets fout gaat.
:X als ik zo de post van de topicstarter lees heeft hij er helemaal geen geheugen in geplaatst :X (geldt ook voor de proc enz)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 02:31:

Als het toch niet 'boeid' haal dan een kant en klare uit de winkel 8)7 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 03:19:
[...]

Als het toch niet 'boeid' haal dan een kant en klare uit de winkel 8)7 8)7
Zonder geheugen 'beeped' ie als het goed is :)

kut, quote mezelf, was als edit bedoeld !

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 03:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
geheugen heb ik er wel bij gezet :D kan het zijn dat de IDE kabels niet goed zitten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 03:23:
geheugen heb ik er wel bij gezet :D kan het zijn dat de IDE kabels niet goed zitten?
yup, dan kan 't zijn dat er niks gebeurd, maar dan zou je (ik bouw ze ook niet iedere dag) dacht ik, de hd leds constant moeten zien branden (mits hd leds aangesloten), wat ik van compu bouwen weet, IDE rode rand altijd richting voeding ), mist op het moederbord natuurlijk goed aangesloten !)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net gekeken en het zit goed :S

Verwijderd

ik ga pitten, tot morgen :) maar helemaal geen piep?? Je hebt toch wel het speakertje v/d kast aangesloten ??

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 03:33 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
al kaal geboot nou?
dubbel check ff alles. Wel van die studs ingebouwt zodat je mobo geen kortsluiting maakt etc etc.? :)

Tweakers Discord

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:18

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 02:31:
en hij ziet NIET dat er GEEN keyboard of muis erin zit
Dus die vind ie wel... Dan is dat het probleem niet :+
Maar zoals al eerder gezegd, zonder specs of info van wat je zelf al geprobeerd hebt, kunnen wij je moeilijk helpen..

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
het is een micro atx va mainboard ms - 6340 :D een ati radeon 8500 128 ddr videokaart een voeding van 300watt

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

geen beeld + Geen piepjes (speaker wel aangesloten natuurlijk)-> Kan de volgende oorzaken hebben:

CPU - Defect of niet goed in de socket (kromme pinnetjes?)
Geheugen - Defect of niet goed in zijn voet
floppy kabel - Verkeerd om, de twist moet bij de floppydrive, kabel moet met de rode kant bij de floppy drive naar de andere kant wijzen dan bij de hd, op het moederbord zelfde kant als ide kabels.
ide kabels - moeten bij de drives naar de voedingskabels wijzen. Op het moederbord zoeken naar pin 1 aanduiding, of gewoon trial en error. Kijk ook je master en slave settings na. WD/compaq(aangepaste seagate's) schijven werken soms alleen op cable select. Slechts een master en een slave per kabel.

Probeer ook een een clear cmos en zorg voor andere cpu en videokaart om mee te testen. En trek in godsnaam eerst eens alle floppy en ide kabels los.

[ Voor 13% gewijzigd door |sWORDs| op 26-01-2003 04:00 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
heeft niks geholpen :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 04:29 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

als je alleen een vga-kaart, moederbord, voeding, geheugen en processor heb aangesloten en na een bios flush werkt het nog niet, dan heb je iets dat kaput is.

Check de onderdelen eens 1 voor 1 in een ander systeem. Vraag een kennis als je niet met een tweede begunstigt bent.

Al gekeken dat je het geheugen goed aan gedrukt heb? en dat je processorkoeler goed zit?
Bij AMD-systemen kan je nog wel eens wat slopen met de juiste koeler(s) en een goed paar handen. :+

Veel FuN toegewenst en een goede nacht rust.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Geef ff meer specs..... wat voor cpu heb je bijv?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT !

Er zijn grenzen aan de hulp die je kunt verwachten. Andere users verwachten van jou o.a. wel het volgende:

Je geeft een duidelijke topictitel en je geeft de specificaties van je systeem. Dan omschrijf je je probleem en zet je neer wat je er zelf aan hebt gedaan. Je kunt bijvoorbeeld de search hebben gebruikt op op de site van een fabrikant je probleem hebben opgezocht.

Dit alles doe je trouwens pas nadat je de FAQ's op GoT hebt gelezen waar wat richtlijnen staan en al veel standaardproblemen worden behandeld.

Ook is hier wat hulp te vinden.

Hou rekening met de regels en dan heb je vast meer succes op GoT. Vel plezier.

ARME AOW’er

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
zit de rest van de IDE-dingen ook goed (cdromspeler e.d) bij een oud mobo (PT5, met p133) deed hij ook niks toen de cdromspeler verkeerd aangesloten was.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

sus

is druk :+

en wat te denken van de afstansbusjes onder het mobo? Heb je die geplaatst?

Zijn (meestal) koperen busjes, die je in de back-plate schroeft. Daarop komt dan je mobo te liggen. Hierdoor kan je mobo geen kortsluiting maken. Moet je natuurlijk niet teveel van die dingetjes erin draaien, alleen op de plaatsen waar er een gat in je mobo zit.

TIP: tel die busjes voor je het mobo erop legt, en tel daarna hoeveel je er ziet als je er een schroefje in draait. Mis je er een? Dan zit die ergens tegen je mobo aan te drukken.

Suc6!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Kunnen we niets mee en kijk even in de faq aub
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.