[Probleem] Provider plaatst logs onder de webspace

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik zit al een tijd met een probleem, namelijk dat mijn hosting provider de log-bestanden in mijn 'ruimte' plaatst. Om je even een beetje aan te geven hoe de situatie nu is, ik heb dit. Het is dus een Windows 2000 Server met IIS. Ze hebben het zo ingesteld dat ik als ik inlog met het ftp dat ik dan een aantal mappen krijg: home, wwwroot, logs etc. Nu is het zo dat de 50 MB die ik heb dat daar dus ook de log-bestanden onder vallen. En dát is nu juist het probleem. Ik heb zojuist een log-bestand van 12 MB (!) verwijderd en dat is dus van 1 dag (8>. Mijn site is al met al zo'n 16 MB en dat is met de database. Dan blijkt er nog een heleboel zooi te zijn die ik niet kan verwijderen maar dat wel ruimte inneemt (ik denk zo'n 2 MB) en ook nog de ruimte voor e-mail en volgens mij ook de logs van die e-mail. Ik heb dan nu nog een MB of 30 'vrij'. Althans, dat is de ruimte die ik nu voor mijn log-bestanden _reserveer_. Als ik dat niet doe, dan komt het voor dat de log-bestanden zó groot worden dat de database niet meer kan uitbreiden en dat de site dus infunctioneel wordt. (wat dus al zeer vaak is gebeurt)

Nu denk je dat dit met een simpel e-mailtje kan worden opgelost maar ik kan je vertellen dat ik al ruim 4 maanden met dit probleem zit. Even ter vergelijking: 'vroeger' kon ik die logs wel een week of 2 laten staan, maar nu ik 80.000 requests/dag heb is meestal na 1 dag alle ruimte op! :(

Ik heb afgelopen vrijdag een mailtje verzonden waarin ik ze vraag (en dat is dan denk ik al de tiende keer) om het probleem op te lossen, doen ze dat niet dan overweeg ik juridische stappen te nemen want dit is gewoon belachelijk. Ik heb echt niet elke dag tijd om die logs te verwijderen, ik ben nu maar even een klein programmatje aan het schrijven die dat voor mij doet maar dan nog is dit geen werken.

Wat vinden jullie hier nu van, hebben mensen hier de zelfde ervaringen?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bel ze eens op om het probleem persoonlijk toe te lichten zou ik zeggen. Daar moet toch wel een zinnige oplossing uit kunnen komen?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

logs zijn vooral nuttig voor de hoster en in veel mindere mate voor de klant, dus eigenlijk hoort dit niet onder je webspace te vallen.

gooi eens een balletje op bij je host en kijk of je iets kan regelen. mocht dit echt niet kunnen en dergelijke grote logs blijven aan de orde zou ik eens dreigen met overstappen (en dit ook gewoon doen als ze dan nog stoicijns blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm je zou onder linux een cron kunne draaien die ze om de dag wegmikt, marja je zit met win2k, vraag eerst gewoon eens of ze de webspace willen uitbreiden met 30 mb ofzo, hoef je je ook niet druk te maken met een weekje vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juridische stappen lijkt me niet zinvol. Hun bieden dat gewoon onder jou webspace aan en dan kun je hoog of laag springen, maar dan zal je gewoon een groter pakket moeten nemen bij hun. De meeste webhosters doen de logs niet onder de webspace van een klant, precies om dit soort redenen. Maar volgens mij staat nergens dat het verboden is voor hun dat wel te doen. ;)

Zoals kritz_c zegt, zou je een cronjob kunnen laten lopen, je zou kunnen uitbreiden bij hun of je zou naar een andere webhost kunnen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:23

Cybje

First Post!

Ik zet logs altijd gewoon in een aparte directory. Alleen sommige mensen hebben een site die 60 GB per maand trekt en dan wordt zo'n log nog wel eens 1-2 GB groot. Dat is wat minder fijn meestal. Maar ik zet sowieso al helemaal geen quota op klanten, dat is alleen maar irritant. Wat maakt mij het nou uit of een klant 30 MB gebruikt ipv 25 MB, gaat er alleen om dat ze niet verschrikkelijk veel meer gebruiken.
Beetje gare hosting provider als je echt op die paar MB'tjes gaat kijken lijkt mij, zeker met die grote HDD's van tegenwoordig.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik vind dat protagonist niet zo moeilijk moet doen, gewoon logs out-of-quote, of er een paar Mb bij...

En als je onderaan laupro een linkje zet (text) moet 100Mb extra helemaaaal geen punt zijn met al die IA-ende tweakertjes ;)

Ik weet niet hoe het met de laupro-donaties zit, maar anders kun je ook een duurder abbo nemen misschien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

LauPro schreef op 26 januari 2003 @ 02:07:
[...]
ik ben nu maar even een klein programmatje aan het schrijven die dat voor mij doet
Draai dat programmaatje automatisch elke 5 minuten op de server, kijken hoe lang zij dat volhouden :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist meteen dat jij het was toen ik deze topictitel zag staan...
Dat programmaatje is een goed idee; Ik zou een script maken dat de eerste paar honderd regels van de logfile weghaalt als deze over een bepaalde filesize heengaat... Laat je gewoon 1 x per kwartier draaien ofzo (global.asa), dan zou het moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, belachelijk van de host gewoon.
Mischien ff met de GoT-Knokploeg langs gaan bij de host :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:47
Is inderdaad een belachelijke actie, ik zit ook o.a. bij de Protagonist en dat is ook de enige host die ik ken die dit geintje flikt.
Ik heb er niet zoveel last van aangezien het voor mij vooral leech-hosting is maar bij jou site snap ik het, toch is dreigen met juridische stappen denk ik geen goede manier om tot een oplossing te komen...
Denk eens aan verhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25

AMDFreak

Intel is zo..

Ik zou gaan dreigen om te gaan verhuizen :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:36

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Belachelijk, dat je als hoster je klant verzoekt om zijn GB's grote logfile iets in te trimmen, ok maar die paar mb.

Het is niet dat HD-space zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien is het een idee om naar een linux server met asp te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Sorry voor late reactie, was helemaal dit topic vergeten! Ik heb iig nu een scriptje gemaakt die elke dag die logs verwijderd (als ik ze elke dag zou downloaden gaat Chello denk ik zeuren ;))

Maar het is echt een irritante host, als ik naar mijn 'ftp-log' kijk zie ik ook telkens die 'quotas' voorbij vliegen, en owee als je maar 1 byte teveel hebt: transfer cancelled :(. Idd gewoon belachelijk dat ze zich zo 'zakelijk' opstellen maargoed het is de groenteboer niet.

Wel offtopic maar wel leuk om even te melden: waarschijnlijk gaat mijn site over een maand op een aparte server (waar maar 4 sites op worden gehost). Ben ook aan het ovweregen om de boel om te zetten naar PHP (en dus een linux-server), al hoewel ik het nogal slecht kan vinden met de structuur van die taal. Dus vandaar dat ik de Protagonist maar ff met rust laat/liet maar bellen ga ik ze zeker. Dezelfde avond dat ik dit topic ben begonnen heb ik een e-mail met 'hoge prioriteit' verzonden naar ze en nog steeds geen reactie, ach ja, al de zoveelste keer dat ze niet op dit 'probleem' ingaan :z.

En voor de btw, een groter pakket daar kost 20 euro meer en dan heb ik 100 MB (nu 50), dus dat is wel te doen alleen ik wacht ff hoe dat met die server gaat lopen.

Juridische stappen zijn in zekere zin wel haalbaar omdat het niet in de voorwaarden staat dat ze die log-bestanden in mijn ruimte zetten, maargoed eerst natuurlijk netjes bellen e.d..

Dat programmatje draait overigens op mijn server (thuis) elke nacht en om dat om de 15 minuten te laten doen zou ik wel willen alleen ik heb ook nog een datalimiet van 3 GB, en als ik kijk hoe ze al mierenneuken over deze quota ga ik zeker dat risico niet nemen.
offtopic:
bij de weg, ff een raampje hor :r

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met een telefoontje? Bel ze gewoon even op en leg het uit. Dat gaat zowiso beter dan een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:36

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zou je niet op zoek gaan naar een andere host? Eentje die wel 'normaal' doet?
Pagina: 1