Ik zit al een tijd met een probleem, namelijk dat mijn hosting provider de log-bestanden in mijn 'ruimte' plaatst. Om je even een beetje aan te geven hoe de situatie nu is, ik heb dit. Het is dus een Windows 2000 Server met IIS. Ze hebben het zo ingesteld dat ik als ik inlog met het ftp dat ik dan een aantal mappen krijg: home, wwwroot, logs etc. Nu is het zo dat de 50 MB die ik heb dat daar dus ook de log-bestanden onder vallen. En dát is nu juist het probleem. Ik heb zojuist een log-bestand van 12 MB (!) verwijderd en dat is dus van 1 dag
. Mijn site is al met al zo'n 16 MB en dat is met de database. Dan blijkt er nog een heleboel zooi te zijn die ik niet kan verwijderen maar dat wel ruimte inneemt (ik denk zo'n 2 MB) en ook nog de ruimte voor e-mail en volgens mij ook de logs van die e-mail. Ik heb dan nu nog een MB of 30 'vrij'. Althans, dat is de ruimte die ik nu voor mijn log-bestanden _reserveer_. Als ik dat niet doe, dan komt het voor dat de log-bestanden zó groot worden dat de database niet meer kan uitbreiden en dat de site dus infunctioneel wordt. (wat dus al zeer vaak is gebeurt)
Nu denk je dat dit met een simpel e-mailtje kan worden opgelost maar ik kan je vertellen dat ik al ruim 4 maanden met dit probleem zit. Even ter vergelijking: 'vroeger' kon ik die logs wel een week of 2 laten staan, maar nu ik 80.000 requests/dag heb is meestal na 1 dag alle ruimte op!
Ik heb afgelopen vrijdag een mailtje verzonden waarin ik ze vraag (en dat is dan denk ik al de tiende keer) om het probleem op te lossen, doen ze dat niet dan overweeg ik juridische stappen te nemen want dit is gewoon belachelijk. Ik heb echt niet elke dag tijd om die logs te verwijderen, ik ben nu maar even een klein programmatje aan het schrijven die dat voor mij doet maar dan nog is dit geen werken.
Wat vinden jullie hier nu van, hebben mensen hier de zelfde ervaringen?
Nu denk je dat dit met een simpel e-mailtje kan worden opgelost maar ik kan je vertellen dat ik al ruim 4 maanden met dit probleem zit. Even ter vergelijking: 'vroeger' kon ik die logs wel een week of 2 laten staan, maar nu ik 80.000 requests/dag heb is meestal na 1 dag alle ruimte op!
Ik heb afgelopen vrijdag een mailtje verzonden waarin ik ze vraag (en dat is dan denk ik al de tiende keer) om het probleem op te lossen, doen ze dat niet dan overweeg ik juridische stappen te nemen want dit is gewoon belachelijk. Ik heb echt niet elke dag tijd om die logs te verwijderen, ik ben nu maar even een klein programmatje aan het schrijven die dat voor mij doet maar dan nog is dit geen werken.
Wat vinden jullie hier nu van, hebben mensen hier de zelfde ervaringen?
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!