[Win2k AS] Login to domain error

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Hey All, ik heb sinds gisteren op m'n server win2k advanced server draaien (ip: 192.168.0.1). 't draaide iig prima en heb nu de dhcp server goed draaiende gekregen. Een client nam namelijk een haal wazig ip adres (169.254.72.194), terwijl de scope tussen de 192.168.0.2 en 192.168.0.9 is. Dit heb ik op weten te lossen door de reservations goed in te stellen. Draait nu prima :)
Maar er is een probleem bij gekomen :( Wanneer ik op een client (ip: 192.168.0.2) op 't domain in probeer te loggen, wat voorheen wel lukte, geeft ie een foutmelding :( Soms zegt ie dat 't wachtwoord waarschijnlijk fout gespeld is, soms zegt ie dat de pc niet bij de domain controller toegevoegd is, of zoiets dergelijks. Dat vind ik vreemd, aangezien de user en de pc wel degelijk in de active directory bestaan...Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Zou ik wel fijn vinden aangezien ik zo niet verder kan werken :)

Alvast bedankt :Y)

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Heb je dit alleen maar met die machine die eerst een wazig IP nummer had? Kan het dan niet te maken hebben met het feit dat de PDC dit workstation nu als een andere machine (SID) ziet? Wat je dan kunt doen is die machine uit het domein verwijderen, 15 minuten wachten en weer toevoegen. Dit toevoegen moet je dan doen voor het workstation zich weer aanmeldt.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• zork
Nope, ik heb 't met beide clients. Waar moet ik 't volgens jou ff uit 't domain gooien? Bij de Active Directory Users and Computers instellingen? En waarom zou ie 't dan wel doen...?

• zork
Op een van de clients is 't gelukt door de wizard netwerk nogwattes nog een keer te runnen...Vreemd :? Nu nog de andere proberen, woei :)

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Het kan zijn dat de domain-controller het SID (Security ID) van het werkstation met het wazige IP heeft gekoppeld. Als dit station (zelfde MAC-adres maar ander IP-adres) zich nu aanmeldt, lijkt het voor de domain-controller dus een andere PC.

Kan je niet garanderen dat dit het probleem is maar het is de moeite van het proberen waard. Een ander alternatief is om NETDOM te draaien op het werkstation dat zich niet kan aanmelden. Ik weet niet of dit ook met w2k AS werkt maar voor NT4 werkte dit perfect.

Sux6 :)

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• zork
Ik kan nu (volgens mij naar behoren) inloggen, maar ben nog een probleempje tegen 't lijf gelopen :( (ik recycle dit topic maar gewoon, heeft ook met de users te maken).

Als ik een beveiligingsinstelling wil doen voor een partitie, en probeer een user uit 't domain als gerechtigde aan te wijzen (via de zoek optie, klikken, ok), geeft ie een error :(

code:
1
2
3
Beveiliging

Kan gebruikersnamen niet opzoeken voor weergave

Dit is dus ech a-relaxt :( Enig idee?
Pagina: 1