Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[psu] atx ombouwen naar compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een leuke ( :( ) compaq presario 4860 waarvan de voeding overleden is. Ook heb ik nog een 300 watt aopen atx voedinkje liggen. dus ik denk dat sluiten we fftjes aan maar dat feest ging niet door omdat compaq weer eens andere connectors gebruikt.

Dus mijn vraag is aan jullie of jullie weten of ik op de een of andere manier deze atx voeding mbv de compaq connectors kan ombouwen naar een compaqvoeding. De search heb ik gebruikt, en daar kwam uit dat bart banaan er mee bezig was, dus zou ik ook hem graag willen vragen waar hij zijn info vandaan haalt (ook heb ik al gegoogled maar zonder resultaat). Alvast hartelijk dank! :)

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb wel wat compraqs van binnen gezien.
En ik kan je 1 ding zeggen:
SUCCES

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Als alleen de connectors anders zijn, kun je die niet van je oude voeding afknippen, en dan op je aopen voeding solderen? Iedere computer moet toch werken met de standaard draden voor voltage (rood 5, geel 7, en de 2 zwarte de aarde). Of licht het toch anders? Ik weet het niet, want ik heb geen compaq (nooit gehad ook :))

Edit: Succes heb je inderdaad zowieso wel nodig ja (no offense)

[ Voor 10% gewijzigd door Irby op 26-01-2003 00:38 ]

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja dankjewel, maar idd alleen de connectors voor op het mobo zijn anders. Maar aangezien dit niet alleen geel zwart en rode draden zijn heb ik geen idee welke nou waar hoord. Helaas kan ik voltages ook niet meer doormeten omdat ie niet meer werkt. Maar waar het volgens mij dus om gaat is dat ik weet waar welke draad voor dient, voor de atx moet dat wel te vinden zijn denk ik, maar die van compaq heb ik nog nergens kunnen bespeuren. Ik denk dat ik maar eens contact opneem met bart banaan omdat hij met een soortgelijk project bzig was volgens mij (al een hele tijd geleden). Maar iig bedankt.

PS hccer, op de gele draad staat toch 12 volt, volgens mij ben je in de war met geel en rood aan elkaar wat 7 volt geeft.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik ken het probleem. Een goede Presario 5190 die gestript kon worden omdat de voeding kaduuk was. Zin om bij Compaq een dure voeding te regelen, dat had ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
nee precies, vandaar dat ik hier dus ook om raad vraag, ik ga dus geen 200 euro betalen voor klotig compaqvoedinkje.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Bel even naar de helpdesk van Compaq en ga hard hopen dat ze zo vriendelijk zijn, om jou te vertellen welk draadje wat precies is ... zodat je die Compaq stekker aan de Aopen voeding kan fixen.
Het telefoonnummer staat vast wel op hun website, zo niet dan bel je Dixons ofzo en vraag je om het telefoonnummer van Compaq omdat je een voeding wilt bestellen :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 08:57
de voeding is standaard ATX alleen de volgeorde van pinning is anders idd

Dell doet (deed ?) dat ook en ik heb al een voeding of 3 omgebouwd

de oude voeding open halen en daar kijken welke draden waarvoor bedoeld zijn is de beste oplossing, je kunt naar de polariteit en spanningen van de elco's kijken draad/printspoor dikte geeft je een idee van de stroom

alleen voor draden als +5sb en power good is wat meer speurwerk nodig

vaak staan er ook opdrukken op de print die je kunnen helpen

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal morgen eens met compaq bellen maar ik denk niet dat ze me dat gaan vertellen (en of die helpdeskmutsen dat uberhaupt weten :-) ) Maar sine bedankt, ik ga eens diep zoeken naar de draadvolgorde's in mun voeding, allemaal hartelijk dank!

Verwijderd

Klote is dat man, ik heb altijd gedacht dat compaq gewone ATX-stekkers gebruikte, en dat had ik ook gehoopt.
Dan zou mij ook binnenkort redelijk veel soldeerwerk besparen, maar het is niet anders, het blijft compaq.
Succes ermee.

Verwijderd

Als het lukt of als je er meer info over hebt vertel het mij dan ook even, ik heb namelijk het zelfde probleem.....

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Het zijn 3 stekkers.. 1 met veel groen/grijs (of zwart) en nog 2 .. als het zo'n een is heb ik ook nog een kapotte voeding liggen :) .. ik heb hier ook net een van een Compaq 2292 gemaakt.. het lijkt wel of zie dingen veel kapot gaan.. in de 2292 waren 2 VDC's kapot.. mischien daar ook?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
klopt, eentje met allemaal groen/zwart, eentje met rood zwart en grijs, en die ander met allemaal leuke kleurtjes. En deze voeding is kaduuk wegens het aanzetten terwijl die op 115 volt was ingesteld (leuk grapje van mun broertje, nou hij heeft het geweten..)

• Sine
jup groen = 3,3V

de rood en geel is vrij logisch

Oranje op die veelkleurige stekker is power on ....

Repareren doe je zo.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Ik zou zeggen: neem een multimeter en meet e.e.a. door, dan zal je al een stuk verder zitten.

Verwijderd

Topicstarter
haha, ja zoals gezegd kom ik daar niet veel verder mee aangezen de voeding dus kapot is (en er geen stroom meer op staat :-) )

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Ow.. * Steve heeft niets gezegd :X

Verwijderd

Topicstarter
hey sine bedankt, die groene wist ik niet, nu heb ik alleen nog de paarse, grijze en blauwe nodig (waarvan grijs als enige zit op een stekker met 2 zwarte (ground), en 3 rode (+5), en de ander ekleurne op de veelkleurige stekker zitten). Ik heb een vermoeden dat daar de -12 en -5 opstaan. dus dan hou ik er nog 1tje over, waarvan ik denk dat het een powergood stekker is (aangezein we die dan dus nog missen).

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 15:58

spacy

+++

waarschijnlijk een hele domme vraag maar weet je zeker dat je nu geen ATX voeding op een AT moederbord wil aansluiten ofzo ? :+

ik heb vandaag nog een serie compraqjes deskpro op het werk open gehad en sommigen waren nog AT en sommigen waren al ATX

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik zou eens op mijn stage adres moeten kijken .. daar hebben ze er denk ik nog wel een :) .. maar als ik niet meer post niet :) .. dan weet je het alvast :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Sine
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 18:59:
hey sine bedankt, die groene wist ik niet, nu heb ik alleen nog de paarse, grijze en blauwe nodig (waarvan grijs als enige zit op een stekker met 2 zwarte (ground), en 3 rode (+5), en de ander ekleurne op de veelkleurige stekker zitten). Ik heb een vermoeden dat daar de -12 en -5 opstaan. dus dan hou ik er nog 1tje over, waarvan ik denk dat het een powergood stekker is (aangezein we die dan dus nog missen).
volgens mij ontbrak de power good bij die compaqs

want je +5V standby wil je ook nog hebben (heel voorzichtig meen ik me te herinneren dat die op een andere stekker zat dan die veelkleurige)

Repareren doe je zo.

• Diamon
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Sorrie voor het omhoog kicken van dit topic, maar na een zoek tocht op google en de search hier, leek me dit topic het best.

Ik zit namelijk met het volgende probleem:
Heb hier een Compaq Proliant 2500 PSU (Part No: 250996-001).
Hier zit een klein zwart blokje aan, met een aantal (6) draden.
# Blauw S+
# Geel S-
# Paars Off RMT (zal remote measurement target zijn, maar wat is dit precies).
# Rood RS+
# Bruin RS-
# Oranje PG (zal PowerGood zijn)

Verder zitten er 2 stekkers op, dit zijn een soort AT stekkers.
Stekker P1 is:
# Wit -5V (1 draad)
# Rood +5V (6 draden)
# Zwart Ret (5 draden) (dit zal GND zijn, hd moclex zit hier aan).

Stekker P2 is:
# Blauw -12V (1 draad)
# Oranje +12V (2 draden)
# Bruin 3.3V (3 draden)
# Zwart 3.3V (3 draden)

Heeft iemand enig idee hoe deze voeding buiten de server aan gaat.
Kan wel dingen proberen, maar heb geen zin om deze voeding op te blazen.

And The Only One

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

wat dacht je van multimeter op server mobo en de weerstand onderling meten als je de switch aan doet?

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 09:48
Ik heb er 3 liggen... Je mag er 1 HEBBEN. Weet alleen niet welke je nodig hebt.... ennuhhh zelf ophalen!!!

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Diamon
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

BJDI schreef op 11 May 2003 @ 15:31:
wat dacht je van multimeter op server mobo en de weerstand onderling meten als je de switch aan doet?
Als ik de overige hardware ook nog had, had ik hier zelf ook wel aan kunnen denken.
Biposto schreef op 11 May 2003 @ 15:50:
Ik heb er 3 liggen... Je mag er 1 HEBBEN. Weet alleen niet welke je nodig hebt.... ennuhhh zelf ophalen!!!
Wat bedoel je, de server of de voeding.
Voeding heb ik zelf wel.

And The Only One

Pagina: 1