Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATX PSU :: Hoe stroomkabel aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een ver verleden (jaar of 3 geleden) eens een ATX voeding zonder stroom connector meegekregen in een compu winkel (die nu niet meer bestaat) 8)7 Er is mij verteld geweest dat deze werkte, en ook hoe ik de snoertjes moest aansluiten.

Helaas, mijn geheugen mag dan wel ver in de tijd terug gaan, dit weet ik dus niet meer :'( Heb echt wel dit PSU'tje nodig, dus ik zou hem gewoon moeten kunnen aansluiten..

Er zitten 2 rode snoertjes aan, elk daarvan gaat naar zo'n zwarte koeltoren 8) Hoe heten die dingen ook al weer, zijn dan condensators oid? :7 De andere twee zijn gewoon blauw en bruin, naar mijn weten de neuter en L1.

Prob is nu, HTF sluit ik die twee zwarte beestjes aan? Het vaagste vind ik nog (heb eens uitgemeten), dat ik 3 Ohm weerstand heb tussen L1 en de 2e rode geleider. Verder is er nergens een verbinding te bespeuren tussen de onderlinge geleiders.

Enig idee hoe ik ze nou kan aansluiten? Ik wil best wel eens proberen hoor, maar prob is dat ie dan naar de zak is als ik wat verkeerd doe :7 Thanks in advance guys!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 02:15 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55
Koop toch gewoon een nieuwe voeding ipv zo moeilijk te gaan doen ... Ook al zijn we tweakers, dit vind ik bezuinigen om de verkeerde reden.

-

Verwijderd

Als je het mij vraag is dit te spannend :D je gaat nu spelen met 220V... Als je iets kortsluit buiten de zekering om, heb je echt een probleem

Verwijderd

die 2 rode draden zijn van je spannings-berijk-keuze-schakelaar
oftewel 115/230
als je ze niet met elkaar verbindt staat hij op 230
als je ze aan elkaar hangt staat hij op 110
dus gewoon los laten hangen
verder hang je neuter( neutraal) en L1 aan het lichtnet
en dan zou het moeten werken

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
klopt 200 %

die rode draden kun je gewoon afknippen / los solderen

spanning op blauw en bruin en je voeding zou moeten werken

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Kewl, hij werkt perfect :) Bedankt plasma_tv!!
Edit: en Sine ook :d

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 01:30 ]

Verwijderd

Koeltoren? Die dingen kunnen goed heet worden en ontploffen als ze teveel volts krijgen. Een condensator is alles behalve een koeltoren.

Als je die 2 aan elkaar doet en je zou er 230 op zetten kun je dekking zoeken want dan gaat er zeker iets knallen.
Pagina: 1