Ik heb in een ver verleden (jaar of 3 geleden) eens een ATX voeding zonder stroom connector meegekregen in een compu winkel (die nu niet meer bestaat)
Er is mij verteld geweest dat deze werkte, en ook hoe ik de snoertjes moest aansluiten.
Helaas, mijn geheugen mag dan wel ver in de tijd terug gaan, dit weet ik dus niet meer
Heb echt wel dit PSU'tje nodig, dus ik zou hem gewoon moeten kunnen aansluiten..
Er zitten 2 rode snoertjes aan, elk daarvan gaat naar zo'n zwarte koeltoren
Hoe heten die dingen ook al weer, zijn dan condensators oid?
De andere twee zijn gewoon blauw en bruin, naar mijn weten de neuter en L1.
Prob is nu, HTF sluit ik die twee zwarte beestjes aan? Het vaagste vind ik nog (heb eens uitgemeten), dat ik 3 Ohm weerstand heb tussen L1 en de 2e rode geleider. Verder is er nergens een verbinding te bespeuren tussen de onderlinge geleiders.
Enig idee hoe ik ze nou kan aansluiten? Ik wil best wel eens proberen hoor, maar prob is dat ie dan naar de zak is als ik wat verkeerd doe
Thanks in advance guys!
Helaas, mijn geheugen mag dan wel ver in de tijd terug gaan, dit weet ik dus niet meer
Er zitten 2 rode snoertjes aan, elk daarvan gaat naar zo'n zwarte koeltoren
Prob is nu, HTF sluit ik die twee zwarte beestjes aan? Het vaagste vind ik nog (heb eens uitgemeten), dat ik 3 Ohm weerstand heb tussen L1 en de 2e rode geleider. Verder is er nergens een verbinding te bespeuren tussen de onderlinge geleiders.
Enig idee hoe ik ze nou kan aansluiten? Ik wil best wel eens proberen hoor, maar prob is dat ie dan naar de zak is als ik wat verkeerd doe
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 02:15 ]