A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
Volgens mij zijn ze ook door Max te renderen, maar goed, dat wist je al. Het lijkt me dat Max genoeg kan voor hetgeen wat jij wilt... anders zou je vanuit Max weer naar een renderer als
Dus voor een nette render zonder speciale belichtingstechnieken zou ik Max kiezen...
Maar laat de 3d profs hier verder over beslissen, ik ben maar een n00bje wiens vader CAD heeft... en ik heb wat van zn leerboeken doorgelezen, that's why.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
... No further comment.
Ik heb toen alleen een plaatje in het boek zien staan hoor, dat was een silo die in primaire kleuren was neergezet, maar wel 3d (dat motiveerde mij om wat verder in het boek te lezenmoser schreef op 26 January 2003 @ 00:36:
In CAD renderen we voorlopig met het attachen van materialen. (dat zou ik liefst behouden als optie of rechtstreeks uit het bestand)
Ik denk niet dat je in Max ook weer precies dezelfde materialen terug kunt krijgen. Die zou je op een aparte lijst vanuit Cad moeten halen, die heeft geloof ik materiaalsoorten enz vooraf ingesteld?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik heb voldoende aan een render programma waar ik kan bepalen waar de kijker zich bevindt (eventueel in een interne locatie zoals een cabine)
Ik ga morgen de demo van 3dStudio max aanvragen (mag ik daar speciale zaken van verwachten? zaken die niet mogelijk zijn?)
... No further comment.
alvast bedankt
Nog een vraagje:
weet iemand of er een soort handleiding (op cd-rom of op papier) meekomt met zo een trailversie?
[ Voor 35% gewijzigd door moser op 27-01-2003 09:51 ]
... No further comment.
inventor kan ook renderen, maar voor het echte werk heb je viz (of max) nodig
als je in acad materialen toekent neemt viz ze over, incl. mapping
it's the car that separates the man from the boys
... No further comment.
Ze maakten zelfs foto's van een woonstraat en zetten daar dan een gerenderde nieuwe straat in, zag er heel mooi uit.
www.rhino3D.com voor meer info
Als je toch gewendt bent met Autocad te tekenen is dit een super simpel progje (en niet duur).
[ Voor 1% gewijzigd door DeWaanzin op 27-01-2003 22:35 . Reden: typos ]
XBL: theArthurrrr
Tito schreef op 27 januari 2003 @ 22:16:
Ik heb stage gelopen bij een ingeniersbureau, daar gebruikten we ook acad insamenwerking met Viz en max.
Ze maakten zelfs foto's van een woonstraat en zetten daar dan een gerenderde nieuwe straat in, zag er heel mooi uit.

zoiets?
Ik heb alleen niet helemaal begrepen of je het nu privé of in een bedrijfssituatie in wil zetten? Het illegaal gebruiken van autodesk software in een commerciele omgeving is namelijk vrij dom.
Maar goed, ik neem aan dat je het commercieel gaat doen en dat dus geld ook een rol speelt: Wil je het zelf doen: blijf bij autocad en eventueel af en toe iets met Viz 4 in combinatie met de dwg link optie. Max is te duur en overkill voor wat jij waarschijnlijk wil doen. Ik neem aan dat je toch niet in een andere applicatie wil gaan modelleren. Dus puur het visualiseren van bestaande 3d objecten.
Wil je het echt GOED doen besteed het dan uit. Net als met slechte websites doen slechte renders meer kwaad dan goed...
de betaler vervuilt
Met welk progsel heb je dat gedaan, met acad of met viz of max?
de betaler vervuilt
Brakke ontwerpapplicatie als je het mij vraagt. Leuk als veredelde tekentafel, maar verder het liefst zo ver mogelijk links laten liggen. De softlock is een van de smerigste dingen die er bestaan, c-dilla rommel is iets dat je niet op workstations wil hebben waar je geld mee moet maken. Maar genoeg geflamed over autocad, back on topic
Door een beetje slim te renderen kun je een aantal lagen renderen en die in Photoshop tot 1 mooie still maken. Als je bijvoorbeeld alleen de raampjes in max maakt met een alpha-channel (transparantie overal waar geen raampjes zitten) kun je echt VEEL tijd besparen op de render EN nog eens een hele hoop bijstellen in Photoshop. Dat proces kun je zo complex maken als je zelf wil. Eén layer per materiaal bijvoorbeeld, kun je later altijd nog in Photoshop de kleur van de kozijnen aanpassen, hoef je geen nieuwe render te maken. Scheelt een hoop tijd.
de betaler vervuilt
Acad is het probleem niet. Naar 5 jaar tekenen er mee.
de voornaamste vraag is voor in een bedrijfssituatie.GA!S schreef op 27 januari 2003 @ 22:43:
Ik heb alleen niet helemaal begrepen of je het nu privé of in een bedrijfssituatie in wil zetten? Het illegaal gebruiken van autodesk software in een commerciele omgeving is namelijk vrij dom.
Geld speelt daar dus niet zo een grote rol maar we gaan ook geen volledige tekenpakketen aankopen als gebruikt worden om eens per week enkele .dwg bestanden te importeren en deze te renderen.
Dus daar zou ik best gaan voor VIZ?
In ieder geval krijg ik deze of volgende week de trailversie samen met de trail van MAX.
De 2e vraag was, ik werk thuis met alle programmma's ACAD 2002, Mechanical Desktop en Inventor en ik heb vroeger nog zitten spelen met Pov-Ray.
Ik vroeg mij af hoe het mogelijk zou zijn om op een eenvoudige manier (liefst met freeware) CAD-tekening te importeren in Pov en daar te renderen.
(de licentie van VIZ zal waarschijnlijk toch beperkt worden tot 2 á 3 workstations die dienen voor het zware renderwerk en in dieder geval niet worden door getrokken naar de workstations die bij de mensen thuis staan)
... No further comment.
Tito schreef op 27 januari 2003 @ 23:53:
maar vind het nog altijd beter werken dan Microstation
Om die opmerking moest ik dus heel hard lachen, daar heb ik heel vaak discussies over.
Op het bedrijf waar ik werk is Microstation het main 2D-tekenpakket. Autocad was ook naar binnen geslopen, en daar geef ik dus m'n voorkeur aan. Maar ze willen het nu weer niet gebruiken, waar ik dus van baal.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen 2D tekenaar ben, ik hou mezelf gelukkig alleen met 3D bezig.
XBL: theArthurrrr
dit gaat hij volgende week langsbrengen maar nu ben ik al nieuwsgierig
zijn er mensen die Lightscape kennen? ervaringen?
... No further comment.
Anoniem: 77149
http://usa.autodesk.com/adsk/item/0,,2157763-123112,00.html
Ook vray is zo'n render pakket.
http://www.vrayrender.com/gallery/
maar VIZ in samenwerking met Lightscape moet wel mooie plaatjes kunnen opleveren lijkt mij zo.
Update: Oh, ik zie hier zelfs dat vanaf viz4 lightscape er al standaard in zit.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 77149 op 05-02-2003 09:33 ]