Toon posts:

hoe een sequential nummer genereren en opslaan ?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
om te beginnen : ik heb de faq gelezen, ik heb GOT searc gebruikt, google en mijn verstand :+

Ik heb me dood gezocht naar een mogelijkheid om het volgende te maken.

het idee, ik wil een form maken, dat je invult op inet, en waaruit je een nummer krijgt. het nummer moet uniek zijn.

dus: ik maak een vak voor id, bv scsifreak, maak een vak voor een bericht, en druk op een knop om een uniek sequentieel nummer te krijgen. het nummer moet dan worden opgeslagen, met het id en het bericht.

zoiets als :

vul in id : scsifreak
bericht: fototoestel

(knop) uw nummer = 1

dan wil ik dus een lijst hebben met

1 scsifreak fototoestel

de lijst moet dan op de server worden opgeslagen, en de persoon die het form invult moet het nummer hebben

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

de vraag is dus : wat heb ik hier voor nodig? welke opties heb ik ?
kan dit in html , heb ik een achterliggende service nodig? ( iets in apache , een database oid ? )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 23:33 ]

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
paar opties:

als je met forms werkt ga je toch naar een database en die zal zelf een uniek nummer
aan een nieuwe record toevoegen (mySQL, veldje: id as integer, key an AUTO-INCREMENT)

wil je nu echt zonder (pointless database is best) dan kun je bijvoorbeeld de datum/tijd/sec/millisec+jeip in een 64Bit nummer steken.. (zal wel kunnen met JS denk ik) maar als je met een database werkt in de bovenste de normale manier die zowat op de hele wereld wordt toegepast... je hebt maw dus een database nodig (je kan het ook allemaal scripten met PHP/CGI etc etc)

Verwijderd

Tja, wat moet ik zeggen? Verdiep je eens in de wondere wereld van het server-side scripten. Pak een eenvoudige taal, bijvoorbeeld PHP, en leer wat basic script/programmeer werk. Dan pak je een boek over relationele databases, en dat lees je door tot je minimaal iets over normaliseren weet. Dan duik je een SQL boek in, en leer je wat over SQL queries, en tot slot schrijf je je applicatie in bijvoorbeeld PHP, en maak je gebruik van bijvoorbeeld een MySQL database.

Je zit hier in Webdesign & Graphics verder verkeer, je moet dan bij onze onderburen: Programming & Webscripting zijn :)

Dit topic is gesloten.