[Wireless] Sitecom, krijg geen ping

Pagina: 1
Acties:

• Prutser_IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen een extra computer die ik via een wireless lan op internet wil hebben. Nou ben ik bekend met de gewone netwerken (UTP) maar ergens wil dit niet lukken.

Systeem schets:
PC1
= Windows ME
= ADSL verbinding
= SiteCom wireless lan

PC2
= Windows 2000
= SiteCom wireless lan

Op beide systemen wordt de kaart herkend, maar daar houd het ongeveer op.
Pingen van ene systeem naar het andere lukt niet.

Opmerkelijk is, als ik een DHCP server opzet (dmv winroute) dan vindt PC2 zonder problemen zijn IPgegevens, maar pingen en internet lukt daarna niet meer..

Ben er ondertussen al gehele avond mee bezig, en ik zie het gewoon niet meer. Iemand een soorte gelijk probleem??

42

Verwijderd

Hmmm,

heb ongeveer hetzelde. heb een draadloze router van sitecom en 2 usb ontvangers en een pc card ontvanger voor laptop en alle drie de pc's werken perfect hoefde alleen maar te installeren en verder niet ja de router instellen, dat stelde weinig voor. denk eerder dat je win2000 instalatie gaar is en niet meer snapt welke werkgroep er nu is had de laptop ook eerst. Maar na alles opnieuw erop te zetten geen problemen meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 23:06:
Hmmm,

heb ongeveer hetzelde. heb een draadloze router van sitecom en 2 usb ontvangers en een pc card ontvanger voor laptop en alle drie de pc's werken perfect hoefde alleen maar te installeren en verder niet ja de router instellen, dat stelde weinig voor. denk eerder dat je win2000 instalatie gaar is en niet meer snapt welke werkgroep er nu is had de laptop ook eerst. Maar na alles opnieuw erop te zetten geen problemen meer.
trouwens kun je hem wel zoeken in windows met zoeken naar pc's? dat kon ik dus ook maar niet verbinden met de pc of anders om. trouwens had bij de nieuwe instalatie ook meteen sp3 erop gezet kan ook zijn dat het een bug was afzo

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Volgens miij heeft prutser geen wireless router of accesspoint, dan moet je met de software voor de wirelesskaart de kaart op "act as basestation" zetten. dus dat die pc voor accesspoint speelt. Dat moet dus de pc zijn die aan het internet hangt.

• Prutser_IA
SiErRa schreef op 25 January 2003 @ 23:11:
Volgens miij heeft prutser geen wireless router of accesspoint, dan moet je met de software voor de wirelesskaart de kaart op "act as basestation" zetten. dus dat die pc voor accesspoint speelt. Dat moet dus de pc zijn die aan het internet hangt.
Waar zou deze optie zitten??
Ik heb enkel de optie om voor Ad hoc te gaan of voor interfaces..

Voor de mensen die verder willen zoeken, het gaat hier om dit setje

42

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Lees de handleiding daat staat waarschijnlijk het volgende in.

Stel beide apparaten in op ADHOC en zorg ervoor dat je essid bij beide apparaten hetzelfde staat

ESSID wordt gezien als een soort sleutel beide apparaten moeten dezelfde sleutel hebben ander mogen deze niet samen praten.

2e probleem is waarschijnlijk je WEP key deze moet ook hetzelfde staan.

Om te proberen is het het handigst om deze eerst UIT te zetten.

Kijk of het nu werkt. Werkt het zo niet zet dat beide machines klem tegen elkaar zodat je zeker weet dat het geen signaal probleem is.

Werkt het nu wel stel dan je WEPkey zo in dat het met KEY ook nog werkt.

LET OP JE WEPKEY IS JE ENIGSTE VORM VAN BEVEILIGING.

• Prutser_IA
* beide apparaten staan op ADHOC, en essid zijn bij beide ontvangers gelijk
* WEPkey staat in deze situatie op disabled, op beide machines

De ontvangers liggen in deze test situatie praktisch op elkaar

Dus, die manual ken ik ondertussen wel uit m'n hoofd.. daar zit de fout niet in :(

42

Pagina: 1