Computer boot niet verder na het checken van bootrecord

Pagina: 1
Acties:

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Nou... komt de laatste tijd niet vaak voor dat ik met een hardware probleem zit maar het is nu echt zo ver. :/

Ik zal even vertellen hoe het ging:
Na het installeren van een CCFL achter het rooster van mijn Chieftec kast was er opzich nog niets aan de hand. Totdat ik reboot-te, toen begonnen de problemen.

Na het checken van de drives op IDE 1 en 2 boot hij door...
Vervolgens blijft hij haken bij het verder booten (na het checken van de drives)

"Searching for Boot Record from IDE-0.. ok"

En zo blijft hij uren staan.

Wat heb ik geprobeert:
Ik heb eerst de search geraadpleegt en kwam bij een aantal draadjes (vaak met het zelfde mobo als dat ik hbe (K7S5A(LAN) van ECS). Maar deze boden geen oplossing, de draadjes liepen dood. :/

Hier een voorbeeld van iemand met PRECIES hetzelfde probleem:
[rml][ ALG] Pc boot niet altijd door[/rml]
Boot Record Error (werd gelijk gesloten :/ - ik draai trouwens wel een OS :P)
K7S5A - harddisk met win98 boot niet meer.
HD ineens weg uit BIOS

Ik heb daarna nog eens geprobeert mijn bios te updaten, ik dacht kom... moest ik toch nog doen want ik ga zeer binnenkort een AMD XP 2400+ ophalen.

Maar na het flashen met de nieuwste bios.... geen resultaat.
Ik heb ook de CMOS gereset.... geen resultaat.
Ik heb 'fdisk /mbr' geprobeert.... geen resultaat.
Andere ide kabels... geen resultaat.
De Hdd werkt perfect in een ander systeem

Ik ben nu een beetje radeloos en hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Ik kan btw via een bootdisk nog wel gewoon me harddisk's browsen, partities zijn ook gewoon nog in orde volgens fdisk. Ik zie het licht niet echt meer nu. :/

Nah nog even mijn specs (de precieze specs staan op mijn specs page @ mijn sig)

Mobo: K7S5A (LAN) 3.1a (rev)
Proc: AMD Athlon Thunderbird 1200 (12x100)
Mem: Hyundai SDRAM PC-133 512MB CAS2 (2x256MB)
Hdd: Maxtorretje 40GB 7200RPM
OS: Windows XP SP1 (niet echt van belang volgensmij maartoch...)

[ Voor 19% gewijzigd door Novah op 25-01-2003 22:54 ]

Verwijderd

Heb je reeds geprobeerd van de Windows XP installatie CD te booten, om vervolgens een "repair boot environment" uit te voeren?

(enne, je hebt toch wel virusscanning in je BIOS uitstaan hoop ik?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 23:06 ]

• Novah
Over dat virusscanning, ik dacht niet dat dat in een AMI bios zat maar heb voor de zekerheid toch even de hele bios doorgespit maar die kon ik niet vinden.

Ik zal eens proberen met windows repair optie om wat te fixen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Kun je wel booten van de secundaire IDE? Heb je al geprobeerd om te booten nadat je de CCFL weer hebt losgekoppeld?

• Novah
Zeer vreemd probleem, de enige oplossing was met de XP cd te formatten en alles opnieuw erop te gooien. Ik heb bootfix en alles wat ik kon vinden in de recovery mode wat met boot en fix en records enz te maken had geprobeert nix holp. Ik heb nu gewoon maar mijn Windows partitie geformat en alles er maar weer opnieuw op gezet. Jammer, ik ben tientallen gb's aan data kwijt. Hmjah jammer dan.
Dankje aan de mensen die mij hebben geprobeert te helpen. :)

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 21:17

x-man

Proud newbie!

Grappig ik heb nu hetzelfde probleem :{

Niks werkt..denk dat ik alles weer moet formatteren zoals jij zegt!

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• x-man

x-man

Proud newbie!

x-man schreef op 27 januari 2003 @ 21:48:
Grappig ik heb nu hetzelfde probleem :{

Niks werkt..denk dat ik alles weer moet formatteren zoals jij zegt!
Hmm..blijkbaar moet je als je in de WinXP recovery console zit en FIXBOOT of FIXMBR hebt gedaan je computer helemaal uit doen, anders pakt je harde schijf die gegevens niet.

Naja het werkt nu dus wel :)

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• x-man

x-man

Proud newbie!

Nou ja weer hetzelfde probleem :?

Ik dacht naja die verbindingskabels van m'n laptop harddisk kunnen niet loszitten. Ik heb m'n laptop maar opengedaan, verbindingsplug aangedrukt, laptop aan en wat een wonder hij doet het weer :)

Wat ik op zich zo vreemd vind is dat je in de recovery console je harddisk inhoud wel kunt bekijken!

[ Voor 21% gewijzigd door x-man op 29-01-2003 14:59 ]

Verwijderd

Recovery Console gebruikt misschien geen UDMA, waardoor de eisen aan de fysieke verbinding tussen je mobo en je HD nèt iets minder zwaar is?

Voor UDMA 66 en hoger heb je 80 aders nodig (waarvan de helft als een soort van shielding dient), voor PIO mode en DMA 33 slechts 40....
Pagina: 1