Toon posts:

MSI K7T Turbo ver3, condensator defect

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een condensator van mijn MSI K7T Turbo ver3 is defect, mijn pc wordt hierdoor erg traag. weet iemand of je die condensator kan vervangen ???
Kan de rest van mijn pc daardoor ook defect raken ???

Verwijderd

Je PC traag worden omdat een condensator kapot is?? Ik dacht dat die dingen er alleen maar voor zorgde dat je spanning gestabiliseerd wordt....

Maar goed, beetje soldeerbout en een electronicaboer moeten je verder op weg kunnen helpen.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hmmm.... als je over hele goede soldeerskills bezit, zou ik zeggen: gaan met die banaan. Maar vergeet niet dat het solderen aan een vier-layer moederbord erg moeilijk is en je makkelijk sporen aan de binnenkant kunt beschadigen. Maar het is al eerder gedaan dus er is hoop.

Trouwens, haal de processors en het geheugen van het moederbord af voordat je begint, dan kun je die al niet beschadigen door statische electriciteit. Aard ook je soldeerstation (heeft daar meestal een speciale aansluiting voor) en aard je moederbord. Haal desnoods ook een aardarmbandje en aard je zelf ook. Dat verkomt de meeste problemen.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 22:22:
Je PC traag worden omdat een condensator kapot is?? Ik dacht dat die dingen er alleen maar voor zorgde dat je spanning gestabiliseerd wordt....

Maar goed, beetje soldeerbout en een electronicaboer moeten je verder op weg kunnen helpen.

Hij zegt uiteraard niet welke condensator het is, maar er zitten niet alleen condensators op een moederbord om de spanning af te vlakken. Sommige condensators zijn er ook voor de timing van verschillende dingen.

Mestreechs volksleed:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet lezen welke condensator het is (is een beetje vies geworden) maar het is een grijze rechts onder mijn processor

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Garantie claimen? Dit is een standaard probleem met MSI bordjes en er zit 3 jaar garantie op die krengen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Voor een discussie zie ook ontplofde condensators KT266 :7

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Moartn schreef op 25 januari 2003 @ 23:14:
Garantie claimen? Dit is een standaard probleem met MSI bordjes en er zit 3 jaar garantie op die krengen...

3 jaar :?

Dat is intressant, want ik heb hetzelfde mobo als de topicstarter en mijn mobo is nu ongeveer 2,5 jaar oud denk ik.
Maar mijn condensatoren staan bijna allemaal een flink stuk open. Hij doet het (nu nog) wel goed.
Alleen heb ik eigenlijk niet zo'n zin om een flinke tijd te w88 op een ander mobo'tje :/

edit: bij mij staan ze een stuk verder open dan bij dat "KT266 ontploft" topic. Alleen zit alle drab op de condensator zelf, ipv all over the place.

[ Voor 13% gewijzigd door dreeke op 25-01-2003 23:27 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

3 jaar garantie ja... Maar de meeste winkels moeten hem wel opsturen voor je, tenzij ze nog iets hebben liggen of je wilt bijbetalen voor een nieuwer bord. Soms willen ze trouwens helemaal niet opsturen, maar dat is onzin natuurlijk...

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Gewoon MSI zelf effe mailen. Ik heb tot twee keer toe m'n BIOS verflashed (eerste keer een rotte flop, twee keer stroomuitval) en dat was gewoon een kwestie van chipje opsturen en binnen een aantal dagen kwam er een nieuwe met de laatste BIOS. Misschiens dat ze met dit probleem wat moeilijker doen, maar dat kan ik me bijna niet indenken. Want bij andere is een verflashed BIOS meestal dikke bult, eigen schuld.

Mestreechs volksleed:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Mijn mobo komt bij een of ander vaag brak zaakje vandaan wat ik toen in de pricewatch heb gevonden. Daar stuur ik hem liever niet heen... Ik was allang blij toen ik het bord had en dat ie het ook nog deed.

Ik werk zelf wel bij een pc winkel-achtig iets, dus zal daar eens vragen of hun er iets vanaf weten. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

MSI zelf doet erg moeilijk als je als particulier een compleet bord naar hun wilt sturen... Daarvoor moet je echt bij een winkel zijn ben ik bang... BIOS chipjes is weer een ander verhaal natuurlijk...

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Hier zijn trouwens al veel topics over. Voordat je zelf gaat repareren pleeg eerst raad naar garantie.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Verwijderd

Topicstarter
vanaf welke datum gaat je garantie in?? dit type is er toch al een tijdje !!
als ik hem opstuur naar MSI, zal het lang duren dat ik hem weer krijg.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Garantie gaat in op de datum op je bon... En je kunt hem dus _niet_ direct opsturen naar MSI, maar je moet terug naar de winkel...

Verwijderd

Topicstarter
word lastig, ik heb stage gelopen bij die winkel. dit is een moederbord die al een keer terug is gestuurd. kan het altijd proberen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een ander moederbord in gedaan, maar mijn pc blijft traag.
ook vind ik dat mijn processor te warm wordt (57graden).
heeft iemand een oplossing voor mij?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je hebt dus een nieuw bord en je condensator probleem waar het over gaat is opgelost. Nu begin je over een trage PC en of iemand daar de oplossing voor heeft, please give me a break... Alsof wij zomaar kunnen zien wat er aan de hand is. Check: LEZEN eer je hier een topic opent! en volg de link naar de troubleshooter :) Dicht wegens problem solved en nu off-topic. (ben je het er niet mee eens, wees dan wat duidelijker ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.