Sja na aanleiding van een vorig topic @ cme heb ik samen met mijn buurjongen besloten een IR receiver te knutselen... dus ik vandaag in haarlem naar de electroboer.. en wie staat daar, jawel
onze medetweaker oeloe. ik kom daar aan met mn lijstje en volgend schema

Lijstje:
• Female SubD plug (9pins)
• Diode (D1) 1N4148
• Resistor (R1) 4,7 kOhm
• IR-receiver modul (IC1) TSOP1738 or SFH506-38
• Voltageconverter (IC2) 78L05, 100 mA
• Capacitor C1 10 µF, 16 V
• Capacitor C2 100 nF
Nu hang ik mijn knutselwerk dus aan mijn compie, en het eerste wat ik opmerk is dat winLIRC geen receiver vind, na enig configgen wel
MAAR! ik krijg het niet voor elkaar 1 van de 6 remotes uit het hele huis kenbaar te maken aan mijn schatje
wat ik dus heel jammer vind.
Ik zit nu echter met een mogelijkheid van falen. en dat is het volgende. C2 is volgens mij niet het goede onderdeel zie pic.

C2 is volgens de schema's het zwarte busje naast de receiver in dit plaatje
Nu heeft oeloe mij echter het volgende gegeven i.p.v. dat busje
Het is een betrekkelijk klein zilveren bruggetje en er staat 100 op, wat volgens mij overeen komt met Capacitor C2 100 nF
Mijn buurjongen en ik hebben exact het zelfde probleem met exact dezelfde setup.
HOEEE kan dan. heeft oeloe het verkeerde onderdeel gegeven? of is er iets anders aan de hand (search is gebruikt, nix gevonden... ook over het component niet)

Lijstje:
• Female SubD plug (9pins)
• Diode (D1) 1N4148
• Resistor (R1) 4,7 kOhm
• IR-receiver modul (IC1) TSOP1738 or SFH506-38
• Voltageconverter (IC2) 78L05, 100 mA
• Capacitor C1 10 µF, 16 V
• Capacitor C2 100 nF
Nu hang ik mijn knutselwerk dus aan mijn compie, en het eerste wat ik opmerk is dat winLIRC geen receiver vind, na enig configgen wel
Ik zit nu echter met een mogelijkheid van falen. en dat is het volgende. C2 is volgens mij niet het goede onderdeel zie pic.

C2 is volgens de schema's het zwarte busje naast de receiver in dit plaatje
Nu heeft oeloe mij echter het volgende gegeven i.p.v. dat busje
code:
1
2
3
| ________ ||______|| | | |
Het is een betrekkelijk klein zilveren bruggetje en er staat 100 op, wat volgens mij overeen komt met Capacitor C2 100 nF
Mijn buurjongen en ik hebben exact het zelfde probleem met exact dezelfde setup.
HOEEE kan dan. heeft oeloe het verkeerde onderdeel gegeven? of is er iets anders aan de hand (search is gebruikt, nix gevonden... ook over het component niet)