Toon posts:

[Mandrake 9.0] I/O error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een:
Pentium 2 400 Celeron
192 MB SD-ram
40GB HDD
floppy drive
CD-rom speler 32Xspeed en/of 44X

Ik heb mijn pc geinstalleerd met Mandrake 9.0 maar heb nu een probleem..
Ik zet de pc aan laat deze booten via cdrom.. er is niks aan de hand als de mandrake cd er in zit. En of als ik deze ga installeren.
Diskette het zelfde verhaal.
Tijdens installatie vanaf een cd-rom is er ook weer geen probleem.

Maar nu het rare. Nu gaan ik in linux via console of KDE 3 naar m'n cdrom speler en/of floppy drive. Maar ik heb dan een error: Input/Output error. Maar als ik dan de pc op nieuw opstart doet alles het weer perfect. alsthans dat perfect staat voor het lezen van een cdrom of floppy voor maximaal 1 keer. Daarna kom ik er niet meer op met welke account dan ook. Dus ook niet met het "root" account.
Pc weer restarten. En ik kan er dus weer 1 keer opnieuw op..

Nu heb ik opnieuw de pc geinstalleerd. Dit maar met een andere cdrom speler. (Dit was omdat ik toen nog niet wist dat de floppy drive het ook had) Maar deze cdrom speler had dus exact het zelfde. Ik weer gewisseld maar toen zonder opniew te installeren. Had ik weer exact zelfde probleem.

Ik heb geprobeerd andere drivers te vinden op de Mandrake website. Ik heb geprobeerd het 1 en ander te update. Maar niks helpt.

Kan iemand mij uitleggen wat ik hier verkeerd doe?

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:20

decramy

root@birdie:~#

heb je ook foutmeldingen?

dus als je je medium mount, wat krijg je dan te zien?

En drivers zijn er niet. De kernel moet ondersteuning bieden. bij standaard IDE aparatuur werkt t :)

offtopic:
K zie je maandag wel weer

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Verwijderd

Topicstarter
error die ik zie luid:

-bash: cd: cdrom: Input/output error
-bash: cd: floppy: Input/output error

Dit krijg ik te zien..

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Waarschijnlijk is dat supermount die de mist in gaat. Je zou het via DrakConf uit kunnen zetten. Dan zal je ze daarna met de hand moeten mounten.
In de Mandrakeclub zit intussen ook een kernel, met wat supermount fixes. Die zou je ook kunnen proberen.

https://timelord.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken onder DrakConf. Maar waar moet ik dat dan doen? Ik kan nergens iets vinden over het aan/uit zetten van de auto mount.. Bedoel ik doe het altijd al met de hand althans zover ik het ken en gebruik,