samsung 171p en radeon8500 probleem??

Pagina: 1
Acties:

• Drummerboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 20:46
Ik heb sinds kort een samsung syncmaster 171p }) Ik ben er super blij mee ik heb op dit moment alleen een probleempje.
ik heb de monitor eerst aangesloten met de gewone analoge kabel, toen heb ik de computer opgestart, alles was prima.

vervolgens heb ik de dvi kabel aangesloten, deze "aangezet" in windows en vervolgens de analoge input uitgezet, toen ook de analoge kabel uit de computer gehaald. So far so good, alles ziet er perfect uit. een heerlijk groot beeld enz enz.

totdat ik de computer opnieuw opstart en hij opeens geen beeld meer geeft zodra hij m'n inlogscherm weer zou moeten geven..... met als gevolg dat ik eerst de computer uit moet zetten, vervolgens de dvi kabel los moet halen en de analoge kabel weer aan moet sluiten voordat ik weer beeld krijg in windows...

ik heb windows XP een radeon8500 en de catalyst 3.0 drivers(niet de update), zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?? en wie weet er een oplossing??

[ Voor 3% gewijzigd door Drummerboy op 25-01-2003 21:49 ]

Verwijderd

Heb je al eens andere drivers geprobeert?

En een paar enters kunnen een verhaal een stuk overzichtelijker maken hoor :)

• Drummerboy
zo beter :)

ik heb trouwens nog geen andere ati drivers geprobeert, maar misschien zijn er mensen die nog een andere oplossing weten....

Verwijderd

mijn 172t heeft voor digitaal en analoog alle 2 andere beeldscherm drivers....

• Drummerboy
ja ik heb de digitale geinstalleerd.. zou ik ook nog de analoge moeten installeren misschien????

Verwijderd

heb ik ook gehad, geen idee waar het aan ligt maar al je opstart dan krijg je waarschijnljk bij de DVI input een signal not supported over je scherm drijven, even op exit drukken en als je daaarna inlogged even de drivers voor de digitale input laden voor je 171p, dus update drivers monitor en dan de digitale versie. Als je daarna reboot, dan krijg je waarschijnlijk nog een keer een zwart scherm met video not suported, nogmaals exit en dan moet je er van af zijn. Had exact hetzelfde probleem.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 00:25 . Reden: helemboel typsos ]

• Drummerboy
thanx for the tip. volgens mij werkt het nou wel goed. Even een ander vraagje...
Werkt bij jou die pivot software wel goed??
bij mij wil hij namelijk het beeld mooi niet kantellen...

Verwijderd

Drummerboy schreef op 26 januari 2003 @ 12:44:
thanx for the tip. volgens mij werkt het nou wel goed. Even een ander vraagje...
Werkt bij jou die pivot software wel goed??
bij mij wil hij namelijk het beeld mooi niet kantellen...
Uuuuh, nee totaal geen probleem. Nog een keertje installen?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41
Ik heb um hier ook aangesloten op een Radeon 9700PRO dvi.

Probleem los je op zo: Je hebt twee opties op je schermpje links onderin (A B Auto Exit - + Menu) als je even op auto drukt dan komt alles goed en hij verspringt dan zelf naar B toe.

A is je analoge port en B je dvi poort, dus is er niks aan de hand.

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 26-01-2003 16:57 ]

• Drummerboy
het probleem is nog niet opgelost (heb overigens nog steeds geen andere drivers geinstalleerd) ik heb dus op het moment alleen de dvi kabel aangesloten, en het lijkt erop dat als je het inlogscherm van winxp hebt er geen digitaal signaal binnenkomt, zodra de computer daar voorbij is komt er wel een signaal binnen en werkt alles ook.....

ben daar achter gekomen door 2keer op tab te drukken, m'n ww in te toetsen en dan windows verder op te laten starten, als je dan idd op exit drukt dan detecteert hij opeens wel een digitaal signaal en werkt alles gewoon. nu is alleen de vraag:

hoe krijg ik het voor elkaar dat ik ook beeld krijg in het inlogscherm?? ik bedoel het is wel leuk als extra beveiliging :p maar het is niet de bedoeling natuurlijk

ik heb trouwens de pivot software weer opnieuw geinstalleerd en nu werkt het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Drummerboy op 26-01-2003 21:27 ]

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

kijk ff in de faq, staat je samsung wel als plug and play geinstaleert?
iig kijkt windows eerst naar de analoge ingang en alsdie daar niks ziet dan schakelt hij ook niet door naar de 2de.
wat je kunt doen is om eerst even de dvi primail te zettten in het controlpanel

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Drummerboy
ik heb de digitale drivers geinstalleerd (al meerdere malen) en de dvi uitgang staat op primair (moet ook wel aangezien die als enigste is aangesloten)

het lijkt echt aan de drivers te liggen want zodra ik de ati drivers deinstalleer en windows laadt met de standaard beeldscherm drivers krijg ik wel beeld in het inlogscherm...

ik heb nu 2 drivers geprobeert van ati, de 3.0 en de 2.5 catalyst en beide met hetzelfde effect.

dokitoedele welke versie drivers heb jij geinstalleerd?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Misschien de omega drivers proberen? en dan de nieuwste van samsung.

Tweakers Discord

Verwijderd

Drummerboy schreef op 26 January 2003 @ 22:16:
ik heb de digitale drivers geinstalleerd (al meerdere malen) en de dvi uitgang staat op primair (moet ook wel aangezien die als enigste is aangesloten)

het lijkt echt aan de drivers te liggen want zodra ik de ati drivers deinstalleer en windows laadt met de standaard beeldscherm drivers krijg ik wel beeld in het inlogscherm...

ik heb nu 2 drivers geprobeert van ati, de 3.0 en de 2.5 catalyst en beide met hetzelfde effect.

dokitoedele welke versie drivers heb jij geinstalleerd?
Deze drivers: wxp-w2k-radeon-7-81-021218a-007192c-efg en de bijbehorende controlpanel. Maar ik heb nu een 9500pro. Toch had ik hetzelfde probleem als bij de 8500 met de 2.5 drivers, maar ook nu opgelost door een complete uninstall en vervolgens een nieuwe install van catalyst en de samsung driver (heb bij het installeren gewoon laten zoeken op de cd).

• Drummerboy
heb jij alleen de dvi kabel aangesloten of ook de analoge kabel?

Verwijderd

alleen de DVI.

• Drummerboy
mmmm, ga denk ik windows maar eens compleet opnieuw installeren. kijken of dat wil helpen, want ik heb ook de drivers al eens compleet opnieuw geinstalleerd, maar hij doet nog steeds hetzelfde vaag genoeg..... of weet iemand misschien het adres waar ik nieuwe drivers van kan downloaden voor de monitor? want de link op de samsung site werkt niet....

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

171P heeft native DVI? Of alleen vga? Ik heb de 171S.. deze heeft analoog. IK heb de radeon proberen aan te sluiten via DVI met de TFT.. (verloop stekkertje DVI>VGA voor gebruikt).. maar ik krijg hier geen beeld op .. (wat ik ook doe). Toen maar weer teruggezet op de gewone analoge vga aansluiting.

Btw ik gebruik catalyst 2.5. Deze heeft automatisch nog de pivot functionaliteit in zich (dus je hoef niet extra die pivot software te installeren)... catalyst 3.0 niet meer.. :(
Ook is performance bij mij onder 2.5 beter....onder w2kpro..

• Drummerboy
171p heeft native dvi ja, dus ik hoef geen verloopstekker te gebruiken. en voor de rest werkt het ook wel, ik krijg alleen geen beeld in het inlogscherm. zodra hij voorbij het inlogscherm is dan komt er opeens wel een signaal binnen op de dvi en doet de monitor het gewoon.

dus in dos geeft hij beeld TOT het inlogscherm, en daarna in windows geeft hij ook weer beeld........

• Drummerboy
heb het probleem op een andere manier opgelost, heb er gewoon voor gezorgd dat ik niet meer hoefde in te loggen, zodat het opstarten gewoon doorloopt, nu heb ik alleen een paar seconden geen beeld, maar ja daar valt mee te leven :P
Pagina: 1