Netwerk-snelheid afhankelijke fysieke plaats pc.

Pagina: 1
Acties:

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 10:16
Ik heb nu toch een raar probleem.
De snelheid van het netwerk, en daarmee van internet, is op deze pc letterlijk afhankelijk van zn fysieke plek. Hij deed het net redelijk goed (50kb/s, andere pc's halen +-100kb/s op zo'n testsite, maargoed) maar nu ik em verplaatst heb doet ie et weer vreselijk traag (lees: 2 a 3kb/s), en heb ik veel time-outs, ook naar andere computer aan hetzelfde netwerk.

Het ligt dus niet aan de hardware of software van de computer, deze zijn immers niet veranderd.
Het ligt niet aan internet of de mx-stream adsl aansluiting, want bij andere computers doet deze het nog op volle snelheid.
Het ligt dus op een of andere manier aan het netwerk (kabels?). Maar dat lijkt me ook vreemd, want ik gebruik steeds dezelfde. :/

Word er een beetje moe van, wie kan mij helpen/adviseren?

[Comp. is een ouwe P2-300 oid, met een net vers geinstalleerde win98se en een (dure) 3com netwerk-kaart. Aangesloten op een mx-stream adsl internet aansluiting van xs4all via een redelijk uitgebreid netwerk met twee hubs.]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
misschien andere kabel proberen. Het enigste wat ik me anders in zou denken is dat je geen shielded kabel hebt en dat er een tv of iets anders op kan storen.

Tweakers Discord

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dat zou idd heel goed kunnen ja.

Staat er misschien nog veel andere apparatuur in de buurt?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

zeeg schreef op 25 January 2003 @ 21:33:
[...]

[Comp. is een ouwe P2-300 oid, met een net vers geinstalleerde win98se en een (dure) 3com netwerk-kaart. Aangesloten op een mx-stream adsl internet aansluiting van xs4all via een redelijk uitgebreid netwerk met twee hubs.]
[off]
Niet dat dit wat zal uitmaken in je probleem, misschien wel (10% kans 8)7 ). Maar om file sharing te vergemakeleken (hoe de f*** schrijf je dat) als je andere PC's WinXP draaien, winXP draait hier soepel genoeg om winroute, kazaa en mIRC te draaien op een p2 300 met 256MB SDRAM, rivaTNT2, 2x Realtek RTL8139 kaartjes op een 250W voeding (oud Dell Dimension XPS D-300 systeem).

Dit is dus het best als de rest van de PC's in het netwerk ook winXP draaien.

Verwijderd

Ik heb zelf precies het zelfde probleem en vermoed dat het bij mij een beschadigde kabel is die de traagheid veroorzaakt, kabelbreuk ofzo. Maar aangezien hij in de muur vast zit kan ik het niet meer controleren. Een andere veroorzaker is mischien dat er storing optreed van alectrische apparaten zoals tvs magnetrons etc.