Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
hoe kan je dan zien wat je resolutie is als je beeldscherm het niet aan kan??spaceboy schreef op 25 januari 2003 @ 20:44:
Hallo!
Ik heb 'n pc met een Matrox G550. In Windows XP werkt alles prima. Op 1 ding na: ik wil graag in 640x480 mode draaien (heb 'n scherm die niet hoger aankan). De minimale resolutie is 800x600. Zelfs als ik als monitor een VGA 640x480 installeer is de minimale resolutie 800x600. Iemand tips?
Niet echt dé tip, maar toch. Gooi je drivers van je videokaart weg en zorg dat ze nergens meer op de pc staan. Laat Windows het nu lekker zelf uitzoeken en je krijgt vanzelf 640x480x16...
Heb ik ook lang op zitten pijnzen, maar het is me gelukt. 
Download Rivatuner, daarmee kun je zelf een driver maken voor je monitor. Je stelt gewoon de max reso in en laat hem de file maken. Daarna ga je naar apparaatbeheer en installeer je die driver.
PS. misschien was het ookwel powerstrip, maar ik dacht rivatuner (je hoeft BTW geen TNT/GeForce te hebben hoor
)
WindowsXP ziet er trouwens niet uit in 640x400
Download Rivatuner, daarmee kun je zelf een driver maken voor je monitor. Je stelt gewoon de max reso in en laat hem de file maken. Daarna ga je naar apparaatbeheer en installeer je die driver.
PS. misschien was het ookwel powerstrip, maar ik dacht rivatuner (je hoeft BTW geen TNT/GeForce te hebben hoor
WindowsXP ziet er trouwens niet uit in 640x400
tvw
doe es display properties/settimgs/advanced/adapter en dan 'list all modes'. Bij mij staat 640x480 daar wel bij.
F8 bij booten en dan vga mode aanzetten (net als wanneer je in veilige modus wil booten)
Verwijderd
Mijn God, hoe kan je in godsnaam werken op zo'n ouwe monitor die zo'n belachelijk lage res aankan? Voor 100 euro heb je een nieuwe monitor man. Djeeez.
[rml]Palomar in "[ 640x480] Hoe in Windows?"[/rml]
Dat is een oplossing, met een beetje zoeken is er genoeg over te vinden. Dicht dus.
Dat is een oplossing, met een beetje zoeken is er genoeg over te vinden. Dicht dus.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()