HP Laserjet 4000 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem bij een HP4000:

Afbeeldingslocatie: http://213.10.115.153/a4%20scan.gif

Op de rechter kant van het papier komt zo'n streep op het papier te staan.
Het wordt niet door de Fuser unit veroorzaakt, het zit al op het papier voordat deze door de fuser gaat.
Wie kent dit verschijnsel, en weet een oplossing.
Dus de toner vervangen is geen oplossing (is al gedaan, maar is een oplossing van korte duur).
O'ja, zit geen garantie meer op :'(

And The Only One

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:02

mr_petit

opperprutser

het lijkt mij gewoon vuil.

de lj4000 kan printerreinigingspagina's maken die je dan speciaal kan verwerken. deze kan je vinden in je printermenuutje.
Ik denk dat als je dit een aantal keren doet (+/- 10x), dat het vuil weg is.

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Wat voor merk toners gebruik je?

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Volgens mij ligt dit aan je toner.
Is ie misschien overdatum?
Wat is de max datum van je toner?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Maak de laserunit maar eens schoon....

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

als je wilt zien of het aan de toner ligt is dat heel gemakkelijk:
je kan dat beschermklepje wegduwen, en die groene rol handmatig draaien.
als je dan zwarte aangekoekte stukken tonerpoeder aantreft is je toner vuil.
met een beetje alcohol kan je dit schoonmaken (niet teveel alcohol gebruiken)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ik heb 5 reinigingsbladen geprint, geen zichtbaar kwaliteits vooruitgang.
D'r zit een C4127X HP toner in, en d'r zijn geen kloontjes in geweest.
Datum van de toner, geen idee staat er niet op.
T'ja, zou de laserunit es uit elkaar kunnen halen, maar het probleem zou dan constant en gelijk over de pagina te zien zijn lijkt me.
Heb de transfer drum (de groenerol) al rond gedraait, maar zie geen aangekoekte zooi.
Deze heeft btw een fotogevoelige laag, en denk niet dat alcohol bevordelijk is voor de kwaliteit en oplossing van mijn probleem.

And The Only One

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Deze heeft btw een fotogevoelige laag, en denk niet dat alcohol bevordelijk is voor de kwaliteit en oplossing van mijn probleem.
Dit is geen volgens mij geen fotogevoelige laag maar een laag die statisch wordt.

Zelf denk ik niet dat het aan de laser/scannerkop ligt, aangezien die meestal dan wel een foutmelding geeft.

heb je het ding al goed van binnen uitgezogen/geblazen?
kwamen er bij die reinigingsbladen wel allerlei rotzooi mee naar buiten? (vaak aan de randen)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ja, ik heb de printer uit elkaar gehad, maar niet de gehele papierbaan, zou eventueel dit nog kunnen doen. Zelf denk ik dat de toner(s) de oorzaak zijn, maar snap niet waarom dat verooraakt wordt.
Nee, bij het printen van de reinigingbladen kwam er geen benoemingswaardig veel rotzooi uit.

Even ter info, de printer komt van me werk.
Dit probleem is een vaak voorkomend probleem bij de 4000 serie op me werk.
Er staat nog een 4000 en een 4100 met hetzelfde probleem.
In de 4100 gaat wel een andere toner model, merk is altijd HP.
De printer heeft 26.000 pagina's geprint.

And The Only One

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

misschien een raar soort papier?
keb zelf op m'n werk 4000's 4050's en 4100's
allemaal met 200.000+ op de teller en geen noemenswaardige problemen.
De 4100 was al erg snel vuil, maar regelmatig reinigingsbladen erdoor jassen does the job.
je stopt de reinigingsbladen tosh wel op de goede manier erin? (lade 1, zwarte streep naar beneden).

Voor de rest lijkt het toch op een of andere vuile roller (fuser?) kijkende naar het repeterende patroon

Verwijderd

mr_petit schreef op 25 January 2003 @ 22:04:
[...]

Zelf denk ik niet dat het aan de laser/scannerkop ligt, aangezien die meestal dan wel een foutmelding geeft.
Hij geeft alleen een foutmelding als de laserunit niet opstart om een of andere reden. (bijvoorbeeld bij een defecte laser of defecte spinnermotor)
Hij geeft geen foutmelding als er toevallig vuil op je spiegels zit in de laserunit.
Ik heb dit probleem ook al gehad alleen niet bij een HP laserprinter.
Het schoonmaken van de langwerpige spiegel in de laserunit was de oplossing (zag een beetje blauw aan een kant)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Mja, het papier wordt door het hele bedrijf gebruikt (8550, 8150, Xerox, Canon, 4100, 4000, 4050, en nog een hoop andere) en is geschikt voor laser printers.
Wat voor toners drukken jullie dan in de 4000, wij de C4127X.
De reingingsbladen gaan er wel goed door heen, dus met de zwarte streep naar beneden.

Het zal geen fuser probleem zijn, gezien de toner al op het paier zit voordat deze door de fuser gaat.
Zal vanmiddag, als ik er aan toe kom, es effe een blik werpen naar de volledige papierbaan.
Denk dat het probleem bij de toner ligt, maar snap niet waarom het de toner is.
De toner is geschikt voor deze printer, en d'r zijn alleen maar HP toners in geweest/gegaan.

And The Only One

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 11:45:
[...]

Hij geeft alleen een foutmelding als de laserunit niet opstart om een of andere reden. (bijvoorbeeld bij een defecte laser of defecte spinnermotor)
Hij geeft geen foutmelding als er toevallig vuil op je spiegels zit in de laserunit.
Ik heb dit probleem ook al gehad alleen niet bij een HP laserprinter.
Het schoonmaken van de langwerpige spiegel in de laserunit was de oplossing (zag een beetje blauw aan een kant)
toevallig heb ik dit wel bij een hp gehad, en hij geeft dan wel een foutmelding (52 of zoiets).
Daarnaast zien dit soort euvels er vaak anders uit: je ziet hele dunne lijntjes die 'niet geprint zijn'.

het kan natuurlijk nooit kwaad om ook de laserunit schoon te maken; zeker als hij in een ruimte staat waar gerookt wordt.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

gewoon alles goed schoonmaken... zorg dat je laserunit ff met beetje alcohol reinigt..... let dus ook op op resttoner.... beste is om met een kwast en stofzuiger de hele printen even schoon te maken. Op de laserunit zit een soort van glaasje maak die dus met alcohol schoon. Kijk verder de rol van de fuserunit ook eens na. Wat anders nog een probleem kan zijn is een klein zwart rolletje (weet even de naam niet meer) ongeveer 8mm tot een cm dik. Dat zit net onder je toner. Die vervangen kan soms wonderen opleveren. Schoonmaken kan ook helpen. suc6.

*empty*

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21
Dit komt door de transfer roller, die zit net onder je toner, is een zwarte rol en is los te vervangen. Alle andere oplossingen die hier staan hebben er niets mee te maken. De transfer roller is niet goed, loopt tegen de de drum (deel van je toner casette) en beschadigd deze. Trek het klepje van je toner maar eens weg zodat je op de drum kunt kijken.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Die bedoelde ik dus.... die transfer roller. Thnx KlereBak

*empty*

• Gerritjuh
MR_VIPER schreef op 27 januari 2003 @ 06:19:
Die bedoelde ik dus.... die transfer roller. Thnx KlereBak
't Is m'n werk, dus ik weet redelijk goed waar ik het over heb. Anyway dat is 100% zeker het probleem.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Klerebak, ben je echt 100% zeker van je zaak.
Ik heb een toner en transferrol in de printer gedaan, deze komen goed functionerende 4000.
En je raad het al, probleem bijna op gelost.
De strepen zoals in mijn eerste posting zijn weg, en kwamen weer terug toen ik alleen de eerder gebruikte toner terug plaatste.
Krijg nu nog aan de gehele linkerkant van de pagina het volgende:

230Kb groot
50Kb groot

Er blijkt nog iets te zijn, wat de sleep van toner veroorzaakt.
Denk zelf niet dat de toner en transferrol het veroorzaakt, gezien het probleem pas optreed na dat de pagina door de fuser is geweest (klep open getrokken en pagina d'r uitgehaald).

/edit/
Misschien dat het papier niet snelgenoeg door de fuser kan, en bol gaat staan
/edit/

[ Voor 7% gewijzigd door Diamon op 28-01-2003 20:42 ]

And The Only One

• Gerritjuh
Waarschijnlijk is de "oude" toner beschadigd door de transfer roller vandaar dat je het probleem weer terugkrijgt als je de "oude" toner terugplaatst. Als je de toner op zijn kop op een bureau legt kun je het afschermkapje van de "drum" oplichtne (naar achteren schuiven) dan kijk je op de fotogevoelige rol die tegen de transfer aanloopt als het ware. Kijk maar eens goed, waarschijnlijk zie je aan één van de zijdes beschadigingen.

Dan even terug naar het "nieuwe" probleem, dit lijkt verdacht veel op een heater (fuser) probleem. Heb je al eens een schoonmaakpagina gemaakt en deze weer verwerkt volgens de instructies? Zo ja dan moet je ook op die schoonmaak pagina, na het verwerken witte banen zien aan één zijde. Controleer dat eens, scan hem eventueel in aan post het hier eens.

Zoals je zelf als zegt het probleem vertoont zich pas ná de fuser, ik verwacht dus dat die ook een beetje gaar is. Wat is de tellerstand overigens, je kunt een configuratie pagina uitdraaien waar de tellerstanden op staan.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ik heb de reinigspagina op full size gescant, en kun je hier vinden = 215Kb.
De printer heeft bijna, op 50 pagina's na, 28000 gedraait.

And The Only One

• Gerritjuh
Diamon schreef op 28 januari 2003 @ 22:15:
Ik heb de reinigspagina op full size gescant, en kun je hier vinden = 215Kb.
De printer heeft bijna, op 50 pagina's na, 28000 gedraait.
Yep lijkt inderdaad op een defecte heater, heb je de printer nieuw aangeschaft? Want met 28.000 pagina's een versleten heater is wel heel erg snel.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
T'sja, ik heb de printer niet gekocht, is een afgeschreven exemplaar van me werk.
En dan nog, ding heeft bijna 1 jaar in het magazijn gestaan, ongebruikt in de verpakking.
De garantie van 1 jaar is dus reeds verlopen.

Is het ook mogelijk om de folie schoon te maken ofzo.

And The Only One

• Gerritjuh
Diamon schreef op 29 January 2003 @ 19:28:
T'sja, ik heb de printer niet gekocht, is een afgeschreven exemplaar van me werk.
En dan nog, ding heeft bijna 1 jaar in het magazijn gestaan, ongebruikt in de verpakking.
De garantie van 1 jaar is dus reeds verlopen.

Is het ook mogelijk om de folie schoon te maken ofzo.
Nee dat is niet mogelijk, maar er zijn bedrijven die de folie los verkopen, wij leveren alleen complete heaters omdat het voor ons te veel werk is om dat op lokatie te doen.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Gerritjuh schreef op 31 januari 2003 @ 15:57:
[...]

Nee dat is niet mogelijk, maar er zijn bedrijven die de folie los verkopen, wij leveren alleen complete heaters omdat het voor ons te veel werk is om dat op lokatie te doen.
Dus jij kunt eventueel niet een nieuwe/gebruikte folie kunnen leveren.
Want wat gaat me dat kosten als ik er zo 1 los koop, en zijn die wel los te koop.
Weet dat dat voor de 4100 wel kan, maar die past niet in een 4000 :'(

And The Only One

Pagina: 1