transparant gif is korrelig

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Dag forummers,

Ik heb een aantal transparante gifs, waar nog steeds een wit lijntje zichtbaar is. Nou had ik een methode om een bestaande gif aan te kunnen passen, maar die heb ik dus niet meer. Weet iemand een methode om dat in Photoshop te doen??

Nu zijn er om een aantal plaatjes een witte korrelige rand, die ik graag weg wil hebben.

Alvast bedankt,

Randy

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• web-hawk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

Als je Photoshop 5.5 of 6 gebruikt is het een spreekwoordelijk eitje...
Allereerst: het randje zul je nooit helemaal wegkrijgen (of je hebt alleen rechte lijnen)
Ten 2e kun je bij Save for Web de Matte aangeven, standaard is dit wit, maar die kleur kun je dus ook veranderen :)

Innovation beyond Imagination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

ik vindt zelf de save-for-web niet zo mooi transpireren(:))
Ik heb de ervaring dat als je kiest voor Export-->GIF89a je meer controle hebt over de transparantie.
Met het pipetje kan je de gewenste kleur transparant maken.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Nee, wat ik normaal doe is een plaatje maken met een hele hoge dpi en een errug groot formaat, die exporten voor web en transparant maken en dan de dpi en de grootte van je gif aanpassen. Worden je ronde randen niet korrelig (moet je eens proberen, werkt super).

Nu heb ik die plaatjes van iemand aangeleverd in 75 dpi en kan ik het dus niet op mijn manier uitvoeren.

Toen las ik dus een tutorial waar dat aangegeven stond. Iets in de trant van een channel aanmaken met de selectie van je plaatje. Die wit kleuren en blurren, maar dat werkt dus niet!!! Ik ben die tut. kwijt, dus echt goed nazoeken kan ik niet...

Weet iemand wat ik bedoel en hoe ik het uit moet voeren??

Alvast bedankt,

Randy D.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.