Toon posts:

[js] Dropdown menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, een klant wil graag een aantal product categorien in dorpdown boxjes naast elkaar op zijn site hebben...

Zijn productbestand heeft 4 ingangen en voor iedere ingang wil hij een dropdown box. Echter het probleem is dat de waarden in de dropdownbox zo lang zijn dat er geen 4 naast elkaar op het scherm passen. Bv. Fillings machines for Liquid Food...

Als ik de width via css opgeef dan wordt het gedeelte wat niet zichtbaar is er gewoon 'afgeknipt'. In Netscape gaat dit wel goed, want dan heeft het uitgeklapte scherm wel de goede afmetingen, maar in IE heeft het uitgeklapte scherm precies dezelfde breedte als het element in zijn 'rustsituatie'... kent iemand er een workaround voor dit probleem, bijv in IE scrollbars forceren in het uitgeklapte scherm?!

Een oplossing om zelf een dhtml te schrijven / implementeren kan altijd nog, maar ik wil in 1e instantie verder met de dropdown menu's

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:15
2 naast en elkaar met 2 eronder lijkt me een goede oplossing

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Topicstarter
FlowDesign schreef op 25 January 2003 @ 20:30:
2 naast en elkaar met 2 eronder lijkt me een goede oplossing
daar is geen ruimte meer voor, en de klant geilt heel erg op die boxjes naast elkaar...

heb ook al getest of het zin heeft om de inhoud vd boxjes pas toetevoegen op het moment dat het scherm wordt uitgeklapt (onClicK) maar dat werkt niet, want dan klapt ie meteen weer dicht...

ook de optie om de breedte aan te passen op het moment dat hij er op klikt werkte niet, want dan gebeuren er helemaal rare dingen.

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

Als er geen 4 dropdown menuutjes naast elkaar kunnen staan dan kun je er van uitgaan dat de tekst die erin staat sowieso te lang is om op de gemiddelde internet pagina te tonen. Wie wil er tenslotte uit zulke lange items kiezen?

Kort het gewoon af, of laat alleen de eerste X letters ervan zien.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Nouja ik heb ooit wel eens wat gedaan voor een bedrijf waarvan de meeste producten qua naam lijken op vage alchemische formules uit merlijns binas en die zijn dan ook nodig. Doelgroep kennis enzo, niet hip voor ons plebes maar voor iemand met 12 jaar chemie kennis erg nodig.

Tja en qua niet op het scherm passen .. als het erniet oppast op die manier moet het op een andere manier ... moet je maar aan je klant uitleggen, gebrekkig interaction design en lousy concept fase, had je al eerder moetern weten dan de development fase :)

* Yellow|A beetje laat, vandaar het gebruik van lousy in een neerlandse zin

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
nee het is een beetje een spoed klus en tijdens het bedenken van het concept waren we er van uitgegaan dat de waarden in de boxjes ofwel afgekort konden worden of wel ingekort konden worden, maar toen klant de teksten aanleverden bleek dit toch niet het geval te zijn.... Het zijn vaste begrippen binnen de bedrijfstak en die kort je niet zomaar ff af...

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je het nou stiekum wel afkort en dan met een ALT="Fillings machines for Liquid Food" dan is het overzichtelijk en hoef je je layout niet te vernielen.

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Verwijderd

Topicstarter
Chieliot schreef op 26 January 2003 @ 11:46:
Als je het nou stiekum wel afkort en dan met een ALT="Fillings machines for Liquid Food" dan is het overzichtelijk en hoef je je layout niet te vernielen.
zowel alt als title geven geen enkel resultaat.....

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14
Eeen DHTML dropdown die wel aan je eisen voldoet?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 26 January 2003 @ 14:36:
Eeen DHTML dropdown die wel aan je eisen voldoet?
das zo langzamer hand nog de enige mogelijkheid,... had et liever wat simpeler gedaan...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14
Gewoon een standaardmenuutje pakken en die een beetje aanpassen, hoeft niet zo heel veel werk te zijn.
Pagina: 1