Veel mensen hebben last van kleine schokjes en vonkjes die van hun kast afkomen.
9 van de 10 keer heeft dit met de aarde van het stopcontact te maken. Om het uit te testen raak het frame van je kast aan en tergelijkertijd de verwarming. Dan begint je hand te tintelen als het goed is. Je hebt meestal geen aarde als je op bijvoorbeeld de 2e verdieping zit.
Als oplossing volgt hier mijn simple howto:
>Wat heb je nodig
- Een stuk draad van ongeveer 1.5 meter lang.
- Een tulp stekker (Male & Female)
- Een krokodillebekje
- Een leeg PCI slot
- Solder spullen
>Voorbereiding
We beginnen met het doorknippen van de draad. Knip je draad ongeveer op 1 meter af. Strip alle 4 uiteindes af op 1 cm.
We beginnen met het solderen van het female stekkertje aan de korte draad.

Daarna soldeer de het male stekkertje aan de lange draad.

Nu moeten we een gat boren in het PCI slot. Daar moet je dan het female stekkertje in monteren.

Nu bevestig je het krokodillenbekje aan het uiteinde van de lange draad.

Als het goed is heb je nu dit:

>Het bevestigen
Je maakt nu de kast open en zet het nieuwe PCI slot erin.
Het uiteinde van de kleine draad met het female stekkertje eraan moet nu aan het frame van de kast worden bevestigt. Ik heb dit gedaan met een simpel stukje tape.

Als laatste hoef je nu alleen nog het krokodillenbekje aan de verwarming te zetten....

Zo dat was het. Zeg ff wat je er van vind..
9 van de 10 keer heeft dit met de aarde van het stopcontact te maken. Om het uit te testen raak het frame van je kast aan en tergelijkertijd de verwarming. Dan begint je hand te tintelen als het goed is. Je hebt meestal geen aarde als je op bijvoorbeeld de 2e verdieping zit.
Als oplossing volgt hier mijn simple howto:
>Wat heb je nodig
- Een stuk draad van ongeveer 1.5 meter lang.
- Een tulp stekker (Male & Female)
- Een krokodillebekje
- Een leeg PCI slot
- Solder spullen
>Voorbereiding
We beginnen met het doorknippen van de draad. Knip je draad ongeveer op 1 meter af. Strip alle 4 uiteindes af op 1 cm.
We beginnen met het solderen van het female stekkertje aan de korte draad.

Daarna soldeer de het male stekkertje aan de lange draad.

Nu moeten we een gat boren in het PCI slot. Daar moet je dan het female stekkertje in monteren.

Nu bevestig je het krokodillenbekje aan het uiteinde van de lange draad.

Als het goed is heb je nu dit:

>Het bevestigen
Je maakt nu de kast open en zet het nieuwe PCI slot erin.
Het uiteinde van de kleine draad met het female stekkertje eraan moet nu aan het frame van de kast worden bevestigt. Ik heb dit gedaan met een simpel stukje tape.

Als laatste hoef je nu alleen nog het krokodillenbekje aan de verwarming te zetten....

Zo dat was het. Zeg ff wat je er van vind..