[Breedbeeld TV] Sony KV-28LS35 of Philips 28PW8506

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Ben van plan binnenkort een breedbeeld tv aan te schaffen en twijfel nu tussen 2 modellen. Ze kosten allebei EUR 699,-

Sony KV-28LS35

[img]url=http://www.sony.nl/resources/image/51507_KV-28LS35B.gif[/img]

71cm
Volledig vlakke beeldbuis
50 Hz

Philips 28PW8506

[img]url=http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/28_32pw8506_stand_fr_l.jpg[/img]

70cm
Geen vlakke beeldbuis
100 Hz

Moet ik nu dus voor 50hz/volledig vlak (sony) of 100hz/niet vlak (philips) gaan?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Dat is nogal persoonlijk denk ik.
Ik zou voor de 50hz gaan omdat ik 100hz gewoon lelijk vind, het beeld word er vager van en strepen bij veel actie, dat is voor mij al genoeg....

Alle proemn in n drek

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
En ik zou dus wel voor 100Hz gaan, veel minder pijn aan de oogjes.... :)

Ga anders in de winkel kijken welke je ZELF het mooiste vind en beslis dan....

Verwijderd

ik zou zeggen philips maar ik ben dan wel een partijddis persoon [chefke`s vader werkt er en ik loop zelf ook vaak daar rond} maar ik zou zeker voor 100 hz gaan zekker als je dvd kijkt.

Verwijderd

Ik heb hier een 50 en een 100 Hz (oudere Philips ) staan en mijn voorkeur gaat zeer zeker uit naar de 100 Hz, veel stabieler beeld dan de 50 Hz.
Maarja smaken verschillen, ik zou zeggen ga naar een zaak waar ze alletwee staan en bekijk ze alletwee, laat ze eventueel showen met een dvd (zie je de kwaliteit pas echt).

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 12:49

DarkSide

theres no place like ::1

Dit is echt persoonlijk. Verder zegt 100 Hz opzich niets.
100 Hz is idd rustiger voor je ogen. Maar heeft als nadeel dat het nagloeit.
Om dat tegen te gaan zijn er allerlij trukjes bedacht.
100 Hz plus, Digital Scan. Advanced 100 Hz etc etc.
De een is beter dan de ander. En daarom kan het best zijn dat bij een wat goedkopere 100 Hz het effect zo erg is dat een 50 Hz beter is voor je.
Bij een wat duurdere kan dat weer andersom zijn.
Dit moet je zelf bekijken.
Dan heb je nog het verschil in kleur.
Philips ziet er toch echt anders uit dan Sony.
Ook dit moet je bekijken.
Verder kan het zijn dat jiij een 100 % vlakke beeldbuis als 'hol' beschouwt.
Al moet dit redelijk snel wennen. Toch zijn er mensen die het hinderlijk vinden.
Dus ook dit moet je bekijken.
Verder heb ik goede en slechte ervaringen met beidde merken.
Maar als de 100 Hz goed is zou ik daar voor gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Die harde sony kleuren. :/

En die philips is wel aardig maar deze heeft geen volledig vlakke beeldbuis (sony wel) en helaas nog geen natural motion techniek.
Wel heeft hij digital scan waardoor het beeld wel iets beter wordt.

Let er wel op dat een 100 hz toestel iets meer eist van je bekabeling dan een normaal toestel. (kijk dan naar hirschman HF-dichte oplossingen)

Ik zal maar niet over de pixelplus beginnen want dat verhaal is way over de €1200.

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21
Speel je consoles bv playstation2/x-box/gamecube? Dan zou 100Hz misschien handig kunnen wezen, lijken games vloeiender/sneller te gaan. Zoniet dan is het geen echt gemis.

Ik heb zelf de Sony KV-28LS35 en mis toch wel 100Hz optie :(

Ik zie aan je leeftijd dat het misschien mogelijk is dat je consoles speelt. Zoniet.. dan heb ik niets gezegd :)

• stylezzz
DarkSide schreef op 25 januari 2003 @ 22:08:
Verder kan het zijn dat jiij een 100 % vlakke beeldbuis als 'hol' beschouwt.
Al moet dit redelijk snel wennen. Toch zijn er mensen die het hinderlijk vinden.
Dus ook dit moet je bekijken.
Is normaal. De mensheid heeft immers de afgelopen 30 jaar naar bolle beeldbuizen zitten kijken en krijgen nu ineens zo'n vlak ding voorgeschoteld. Je hersens zien dan ineens een hol beeld. (gezichtsbedrog... :+ )

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 17:53
Zou voor de Sony gaan. Heb een maand geleden veel rondvraag gedaan i.v.m. nieuwe TV. Men wist mij te vertellen dat Philips voor het ogenblik met een slechte beeldbuis zit. Er stonden veel Philips TV's bij de reparatiedienst (allemaal jonge TV's). De Sony Trinitron beeldbuis is één van de beste!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 20:26:
ik zou zeggen philips maar ik ben dan wel een partijddis persoon [chefke`s vader werkt er en ik loop zelf ook vaak daar rond} maar ik zou zeker voor 100 hz gaan zekker als je dvd kijkt.
Dat 100Hz goed is voor dvd is een fabel....
50 HZ is het beste voor dvd's want bij 100hz bestaat er een kans op ghosting.
Kijk maar naar de nieuwe pixel plus tv's 50/75/100Hz en daarbij is de 50 Hz voor dvd bedoeld.

Ik zou gewoon voor mijzelf de mooiste nemen....heb ik ook gedaan de 32pw8506.
Touwens die 28pw8506 is ook nog steeds een beste koop geweest van de consumentenbond.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• stylezzz
Dr. Lektro schreef op 26 January 2003 @ 15:06:
Zou voor de Sony gaan. Heb een maand geleden veel rondvraag gedaan i.v.m. nieuwe TV. Men wist mij te vertellen dat Philips voor het ogenblik met een slechte beeldbuis zit. Er stonden veel Philips TV's bij de reparatiedienst (allemaal jonge TV's). De Sony Trinitron beeldbuis is één van de beste!
Onderbouw zoiets zou ik zeggen? Loos geblaat van 'Philips heeft op het moment brakke beeldbuizen' is nogal vaag......

Verwijderd

Dr. Lektro schreef op 26 januari 2003 @ 15:06:
Kwa (niet) uitval misschien wel beter maar de huidige serie tv's van philips hebben geen last meer van kinderziektes hoor.
Sony tv's hebben ook problemen maar dat is pas vanaf het 3-de jaar.

Verwijderd

Ik zal in dit geval zeker voor de Sony KTV gaan.
Als je toch besluit om een Philips toestel te kopen zal ik er zeker 5 jaar verlengde garantie bij kopen.

Ik, als technicus krijg op mijn werkbank veel jonge Philips KTV's te reparatie met netschakelaars die doorbranden, defecte voedingen, defecte lijncircuits, defecte hoogspanning en iets wat ook veel voor komt, een defecte beeldbuis.
Nou is het wel zo dat Philips veel meer wordt verkocht dan Sony en het is daarom ook logisch dat ik meer Philips op mijn werkbank krijg dan Sony.

Verwijderd

Ik zou voor de Philips gaan, maar dan zeker een Pixel Plus scherm. Dat is 100Hz met nog een hoop extra's die voor een nog gedetailleerder beeld zorgen. Sommigen vinden dat net niet leuk, dan zien films er TE netjes uit (en geeft er een heel andere sfeer aan), maar ik vind het een stuk leuker om naar te kijken.

Maar gewoon omdat die Sony geen 100Hz is zou ik die al niet kopen.

Verwijderd

Ligt helemaal aan je eigen smaak,wij verkopen beide televisies en er zit tussen beide weinig verschil.
Maar als je dan gaat kijken wat de tv doet met dvd dan is zeker de sony met 50Hz en vlak scherm het scherpst,over het algemeen zijn alle 50 Hz toestellen met dvd scherper maar iets onrustiger.
Vergeet niet dat je de tv koopt voor een langere tijd ivm digitale tv is toch dvd kwaliteit over de kabel en dan zou ik voor de 50Hz gaan.
Ga gewoon naar de winkel vraag of je beide televisies mag zien met een dvd en beide met dezelfde film dan kun je in ieder geval goed vergelijken.

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 13:33

Adjo

my first vectrex...

Hoe vaak kijk je TV? en hoe lang kijk je dan gemiddeld? Hoe lang wil je ermee doen?
Ik heb sinds drie maanden de Philips 28PW 9617: 70 cm, 100 Hz, draadloze achterboxen (dts en 5.1 zit in de TV en dus niet bij de DVD) en , heel belangrijk, Pixel Plus. Geen spijt van en ga ik ook niet krijgen. Echt een Super TV _/-\o_ . Ga maar naar de winkel en vergelijk zelf. Zet een Sony naast een Philips (met pixel plus) en je bent overtuigd.
OK je moet iets meer geld uitgeven (€ 1.500,-) maar als je dagelijks een paar uur kijkt en van films houdt, dan merk je dat niet over een periode van 7 jaar (gemiddelde afschrijving)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 12:49

DarkSide

theres no place like ::1

Probleem met pixelplus was dat wannneer het inkomende signaal niet helemaal ok was. Hij de storing verergerde. Bij DVD weergave ziet het er idd goed uit.
Maar bij TV signaal kon het problemen opleveren.
Dit is wat mij door verschillende verkopers en bronnen verteld.
Of het echt zo is weet ik niet.
Maar gelukkig heb jij gen probleem.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Je zult die pixel plus ook wel kunnen afzettten neem ik aan.

• MPX
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06-2025

MPX

Koop dezelfde Sony maar dan met 100Hz, wel een stukje duurder maar niet te vergelijken met andere zg goedkopere 100Hz rommel.
Ik kijk er al een half jaar naar, prima beeld geen last van digitale bijeffecten wat ik van philips pixelplus niet kan zeggen.

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
MPX schreef op 27 January 2003 @ 18:02:
Koop dezelfde Sony maar dan met 100Hz, wel een stukje duurder maar niet te vergelijken met andere zg goedkopere 100Hz rommel.
Ik kijk er al een half jaar naar, prima beeld geen last van digitale bijeffecten wat ik van philips pixelplus niet kan zeggen.
Hartstikke mooi maar dan kun je wel bezig blijven........kan ik ook net zo goed doorgaan voor 80 of 90cm.....

van 50 naar 100 hz scheelt 300 euro en dat heb ik er niet voor over....
Pagina: 1