Websnap (delphi) + iss of apache

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:03
Hallo,

Ik heb een probleempje, misschien is het ook wel snel op te lossen, maar mij lukt het niet niet om een websnap aplicatie op een van de 2 webservers te laten draaien ( zowel iss als apache ) Ik heb van alles geprobeerd.... zowel ISAPI/NSAPI , cgi, wincgi en de dll voor apache....

Als ik het script test via Web app debugger werkt alles als een trein....maar ik heb geen id hoe ik ze aan moet roepen via een URL.......Gewone cgi scripts werken wel (maar dan via perl :P). Moet je misschien net als bij perl een executable defineren voordat het script uitgevoert kan worden? :?

Een echte golver is nooit uitgeput

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:36

Rannasha

Does not compute.

Ik drop mijn (WinCGI) Delphi-dingen gewoon in de CGI-bin subdir van apache, en dat werkt prima, aanroepen met http://localhost/cgi-bin/naamfile.exe oid... En dan voor de vorm de extensie van het bestand nog even veranderen in .cgi ipv .exe...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• LoBbY_1
Zal gaan kijken of dat werkt :) alvast bedankt!

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dit is een config probleem van je webbrowser en heeft niet zo zeer met Delphi te maken. Zoek gewoon even op hoe je een CGI of ISAPI DLL installeert in IIS of je Apache Module of CGI in Apache.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

LordLarry schreef op 26 January 2003 @ 17:11:
Dit is een config probleem van je webbrowser [..]
Van de webbrowser? Die heeft hier toch helemaal niks mee te maken. Het lijkt mee eerder een probleem van de webservers.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Erm...schreef ik webbrowser?! Ik bedoelde natuurlijk webserver! :) Dankje Delphi

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

LordLarry schreef op 26 January 2003 @ 18:27:
Erm...schreef ik webbrowser?! Ik bedoelde natuurlijk webserver! :) Dankje Delphi
:) geen probleem joh, zo houden we elkaar scherp. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:36

Rannasha

Does not compute.

LordLarry schreef op 26 January 2003 @ 17:11:
Dit is een config probleem van je webbrowser en heeft niet zo zeer met Delphi te maken. Zoek gewoon even op hoe je een CGI of ISAPI DLL installeert in IIS of je Apache Module of CGI in Apache.
Bij mij werken CGI-files zonder ook maar iets aan m'n config gedaan te hebben (Apache)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• LoBbY_1
Dat klopt omdat normale cgi files meestal geschreven zijn in perl ( althands dat denk ik :P)
Maar een programma als voorbeeld: websnap-->Webmail. Daar moet de executable blijven draaien..althands dat neem ik aan... :)

De andere voorbeelden werken nu idd wel _/-\o_ zowel de exe's als de cgi's
Tot nu toe heb ik namelijk alleen cgi's in perl geschreven.

Pagina: 1