Toon posts:

adsl werkt niet met meerdere pcs

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu eindelijk adsl aan de praat. op 1 pc en het werkt perfect. alleen nu wou ik graag de mijn andere pcs ook laten mee internetten

ik heb de modem aan een switch hangen en alle pcs hangen daar aan. nu doet mijn filesharing het dus niet meer en ik kan maar op 1 pc internettten sodra ik op meerdere ga kan hij de modem niet vinden waar licht dat aan

bvd

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik namelijk de pcs weer ene vast ip ga geven werkt internet niet meer.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je moet meerdere ip's hebben wil je ze achter een switch hebben. Als je meerdere ip's hebt (wat ik niet lees) moet het gewoon werken, maar anders heb je een adsl router nodig, alleen een switch weet niet waar de paketjes heen moeten als er maar 1 ip is.
Ik heb nu zelf een router + 4P switch en het werkt perfect met 1 ip.(@home geeft geen ip's meer vrij)
(snelle kick...)

[ Voor 22% gewijzigd door Gisae op 25-01-2003 20:06 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

bij gateway 10.0.0.138 invullen en je DNS servers handmatig invullen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
die thomson speedtouch 510 is toch standaard al een router ofniet ????

• RocketKoen
  • Laatst online: 05-08 11:15
wat voor modem heb je? de alcatel kun je 'hacken' zodat ie met een hub/switch geen router nodig heeft, anders zul je zoon routen moeten aanschappen (vanaf 200 pleuro)

meerdere ips niet nodig, dat doet een router

TheS4ndm4n#1919

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Die thomson is dus geen router dus zul je um moeten tweaken tot router of een router erbij kopen of anders alles via 1 pc laten lopen...
Ik weet het dus niet 100% Maar ik meenb gelezen te hebben dat het alleen een modem is en geen router

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
hmm denk ik niet want in de eigenschappen van de modem staan routing options en dar staat naam van de pc en adress 10.0.0.150 dar werkt ie op maar als ik mn pc dat ip geef (voor filesharing die ie het niet

• SpeedBart
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

het ip van je router aan je pc geven en dan verwachten dat filesharing het doet? Ik denk dat je nog ff de faq door zal moeten splitten :P. Je zou eens kunnen proberen een ip uit die range aan je pc's te geven (statisch) en dan zou het wle moeten werken. Zorg dat het ip van je modem/router als gateway aangegeven staat.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

hey sjaak 123466 : Hoe deel ik Internet ?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Gisae
  • Niet online
RocketKoen schreef op 25 januari 2003 @ 20:36:
wat voor modem heb je? de alcatel kun je 'hacken' zodat ie met een hub/switch geen router nodig heeft, anders zul je zoon routen moeten aanschappen (vanaf 200 pleuro)

meerdere ips niet nodig, dat doet een router
200!!!!! dat is f*ck*ng veel. Ik heb een router + 4P hub voor 65 euro, hij is nu zelfs 59 euro en het is voor ADSL en kabel. Dan vraag ik me af wat voor een router jij bedoelt.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Lezen ! Eerst de search gebruiken; dit is al eerder aan de orde geweest.

Wat je hebt - vermoedelijk - i seen Alcatel Speedtouch 510. Dit is een ADSL-modem annex hardware firewall.
Deze kent maar 1 UTP-stekker ingang voor 1 PC.
Die ene PC heeft dan een vast IP-nummer nodig. 10.0.0.150 (dacht ik), het IP-nummer van de Speedtouch is dan 10.0.0.138. Deze 2 apparaten zien elkaar dan.

Om met meerdere PC's te internetten moet je in die link Speedtouch-PC een hub of switch (= switchable hub) of router (=hub die alleen naar de bedoelde Pc stuurt) tussenzetten.

Om nu te zorgen dat die PC's elkaar zien VIA DE HUB moet je volgens mij inderdaad de eerste 3 nrs van het IP-nr identiek houden bij die PC's.

Ikzelf heb er een router tussen, en heb om dat te laten werken overal het vaste IP-nr gewist, en DHCP aangezet.

eagle

Verwijderd

Topicstarter
hmm michien dan toch maar op een server dan kan ik iig ook gewoon normaal file sharen
of zouden jullie dat neit doen.

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

is dus niet nodig.
Of heb je die hub nog niet ?

eagle

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb er dus gisternacht tot diep in de nacht aan lopen kloten en het is me gelukt :) dus hij mag dicht

voor de mensen die dit nog niet weten en toch graag willen dus filesharing en internet met de thomson speedtouch zonder router:

je veranderd niets aan de modem

je geeft elke pc een ip adres oplopend in de reeks 10.0.0.150 ...151 ....152 en zo verder

je geeft de pcs beide als gateway 10.0.0.138

en je geeft de dns servers: 10.0.0.138 voor biede.

xp wil neit werken met 2 dezelfde dns servers. dus heb ik in mijn xp pc in het netwerk als primaire dns 10.0.0.138 en als secundaire 10.0.0.139 gedaan.

zo werkt het allemaal perfecht en heb je ook nog filesharing :) en je hebt die gekke cds van kpn niet eens nodig :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 13:37:
nou ik heb er dus gisternacht tot diep in de nacht aan lopen kloten en het is me gelukt :) dus hij mag dicht

voor de mensen die dit nog niet weten en toch graag willen dus filesharing en internet met de thomson speedtouch zonder router:

je veranderd niets aan de modem

je geeft elke pc een ip adres oplopend in de reeks 10.0.0.150 ...151 ....152 en zo verder

je geeft de pcs beide als gateway 10.0.0.138

en je geeft de dns servers: 10.0.0.138 voor biede.

xp wil neit werken met 2 dezelfde dns servers. dus heb ik in mijn xp pc in het netwerk als primaire dns 10.0.0.138 en als secundaire 10.0.0.139 gedaan.

zo werkt het allemaal perfecht en heb je ook nog filesharing :) en je hebt die gekke cds van kpn niet eens nodig :)

Dat is ook de manier zoals het moet :)
En zo staat het ook in de verschillende manuals ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.