constant connect/disconnect van netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 14:27

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
ik zit hier bij m'n neefje (een rotjong btw :) ) en die heeft een probleempje (anders zou ik hier niet zitten :) ) hij heeft een nieuwe mooie mobo gekocht en een nieuwe processor (asus a7n8x (nforce2 chipset) en een amd xp2200+). Nu heeft hij het probleem dat de onboard netwerkkaart constant aan het knipperen is. in windows xp zorgt dit voor de constante mededeling: kabel plugged in... kabel unplugged. met een andere netwerkkaart (3com) precies hetzelfde probleem.

heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? de problemen begonnen gelijk na het assembleren van het zooitje.

probeer net bij asus bios en driver updates te downen.. maar die zijn allemaal 404 (8>

[ Voor 8% gewijzigd door Bezulba op 25-01-2003 20:27 ]

blup

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Geef dat mannetje een rot schop en een nieuwe switch

Want als het zowel met een onboard als met een 3com is dan is of je switch dood of je kabel. Maar ik denk je switch.

probeer dus eerst een andere kabel en dan een andere switch/hub

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 09:45
inderdaad, zal hoogst waarschijnlijk aan je switch liggen..

ik heb een Edimax router/switch en die had hier ook veel last van. Daarom gebruik ik hem ook niet meer :(

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
kheb nog wat meer geprobeert, en nu blijkt dat als een pc van beneden pak, die het zelfde probleem boven geeft, maar als ik de pc met amd 2200+ beneden zet, geeft ie ook hier geen link.. :/ tlijkt wel of de router (een e-tech dsl/cable router) een selectief beleid voert.. alleen de pc beneden mag internetten als hij ook beneden staat... evil :(

blup

Verwijderd

Een spook-huis en dat rot-joch heeft waarschijnlijk veel negative carma.... :P

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 11:38:
Een spook-huis en dat rot-joch heeft waarschijnlijk veel negative carma.... :P
dat zei ik ook al, maar veel helpen dee het niet ;)

blup

Verwijderd

eendje schreef op 26 January 2003 @ 12:01:
[...]

dat zei ik ook al, maar veel helpen dee het niet ;)
Tja, ik had bijna het telefoon nummer gegeven van de man die altijd m'n acuarium komt uitbalanceren met zwarte en witte vissen, maar ja, spammen mag niet ;)

P.s. Staat het huis niet op een baan van negatieve aardstralen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 13:15 ]

• Flotter
  • Laatst online: 20-05 14:44

Flotter

Pelipper!

Schop

Ik heb eergisteren een Asus A7N8X-X gekocht (met nForce2 chipset en onboard LAN) en heb precies hetzelfde probleem :( Als ie aan m'n E-Tech RTBR03 router hangt tenminste... Met een crosskabel direct aan een andere pc heeft ie geen problemen :? Losse (Realtec) netwerkkaart die't in m'n MSI K7T Pro 2-a prima deed had in die Asus last van dezelfde kuren.

Goed... probleem opgelost, het lag aan poort 1 van de router, in poort 3 doet ie't wel.

De reden dat ik dit topic toch omhoog schop is omdat ik dit wel erg vaag vind, met die MSI nooit problemen gehad met poort 1 en nu ineens wel, dus ik vraag me af waar dat dan aan zou kunnen liggen? Merk/type netwerkkaart/mobo/router zou toch niks uit mogen maken in een netwerkje?
Heeft er iemand een verklaring hiervoor of ligt het inderdaad aan een baan van negatieve aardstralen?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 07:57

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Misschien autonegotiation verhaal. zet ze op een vaste snelheid.

• Enthroned
  • Laatst online: 16-05 22:51
Ook ik gebruik sinds een paar weken een Asus A7N8X-deluxe en gebruikte daarmee de onboard 3com 'netwerkkaart' .

Ook bij mij zit het netwerk aan een edimax router en ook bij bij begon hij sinds gisteren heel gek te doen (disconnect en connects zeer snel na elkaar, router is net een kerstboom op zo'n moment)

Nu heb ik hem 5 minuten geleden van de 3com 'netwerkkaart' op het nvidia netwerk geplugt en nu gaat het weer (even?) goed.

Op m`n edimax router heeft 1 poort het begeven :'( is het dan logisch dat de volgende ook zeer snel heengaan?
De poort die kapot is gegaan zat aangesloten op de onboard 3com netwerkkaart van de A7N8X.

Als ik de voorgaande berichten zo eens lees wordt dit me allemaal iets TE toevallig, is er toevallig (ja nu wel) iemand die hier meer over/van weet?

Updating..............

Verwijderd

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\tcpip\parameters]
"DisableDHCPMediaSense"=dword:00000001

• Enthroned
Bedankt voor deze oplossing al weet ik nog niet of het helpt maar heb je nog meer info waar je deze info bijvoorbeeld vandaan haalt.

Als het helpt is dit in principe voldoende maar ik weet graag alles zeker als het me zelf overkomt.

btw: mijn routerpoort is niet kaduuk, plugde er net een andere pc aan en die deed het gewoon terwijl hij gisteren niks meer wilde doen.

Updating..............

Verwijderd

Enthroned schreef op 15 September 2003 @ 20:11:
Bedankt voor deze oplossing al weet ik nog niet of het helpt maar heb je nog meer info waar je deze info bijvoorbeeld vandaan haalt.

Het zal je niks zeggen, maar het komt van:
http://www.tweakcitrix.co...ng%20Tips%205-15-2001.pdf
Sectie C53

Als het helpt is dit in principe voldoende maar ik weet graag alles zeker als het me zelf overkomt.

Kan ik begrijpen, maar een beetje vertrouwen mag toch wel. Tis maar een regkey, niet je pincode.

• Enthroned
Hmmm helaas, ook dit is niet de oplossing.

Hij begint zojuist weer net zo hard te schreeuwen over een netwerkverbinding die er steeds uitvliegd.

Nog meer oplossingen?

[ Voor 8% gewijzigd door Enthroned op 17-09-2003 12:45 ]

Updating..............

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Ander Switch router kopen?

=/\= System Status =/\=

• Enthroned
Dat is niet echt logisch, er hangen drie computers aan de router en alleen de asus A7N8X geeft problemen dus een ander mobo kopen is logischer maar doe ik toch echt niet.

Hoe gaat het nu bij de andere gebruikers die ditzelfde probleem hadden?

Updating..............

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is het een "zelf"gemaakt netwerkkabeltje ?

Iperf

• Enthroned
fish schreef op 19 September 2003 @ 20:56:
is het een "zelf"gemaakt netwerkkabeltje ?
Nee bij mij liggen geen zelfgemaakte kabeltjes, de gebruikte kabel gebruikte ik al een jaar ofzo zonder problemen.
Ik weet ook eigenlijk wel zeker dat het geen kabelprobleem is.

Op het moment heb ik overigens al ongeveer 24 uur geen problemen gezien.

Updating..............

Verwijderd

Als je het op een gegeven moment echt niet meer begrijpt is het vast een netwerkkaart die de poorten van de router kapot maakt. Klinkt misschien gek maar ik heb ooit ook eens een computer gehad die 3 printers molde (inclusief 2 van de PC-boer die dat niet wilde geloven ;) )

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 17:57
Hmmmm, ik heb dit ook gehad toen ik msn 6 had geinstalleerd..... Na een update van de router (firmware) was dit over. Op een andere pc had ik helemaal geen problemen (ook msn 6)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb het zelfde probleem nu ook.
E-tech router (die nieuwe, die oude met die geribbelde ronde schijf erop werkte prima) ... en 3 computers eraan.

PC1 is mijn ouders pc; Shuttle mobo, onboard netwerkkaart. werkt als een tierelier.
PC2 is mijn eigen pc, MSI mobo, 3com netwerkkaart, wordt eruit geknikkerd.
PC3 is mijn appelbak; Shuttle mobo, naamloze netwerkkaart, werkt prima

De opstelling heeft dit weekend zonder kuren gewerkt, mn ma heeft nergens last van en ik ook niet als ik die Appelbak maar gebruik. Maar ik moet aan mijn eigen pc kunnen inetten & werken vandaag!
- andere kabels al geprobeerd, geen kabelbreuk / losse connectors
- andere netwerkkaart al geprobeerd in eigen bak
- firmware upgrade van de router tot versie 1.4.5 oid, bij versie .5 zou de ondersteuning voor anti - dhcp disconnects verbeterd zijn.
- diverse poortjes in router uitgeprobeerd; alles the same.

Ik dacht dat het weer werkte, maar na een half uur online te hebben gezeten, begon het ge'etter weer. Mams pc heeft dus nergens last van, Appelbak ook niet, op welke routerpoort dan ook.

Het rare is ook, als hij het niet doet, doet hij het ook een hele tijd niet. Als hij begint, is het ook aan-uit-aan-uit-aan-uit. Alsof hij de hik heeft, maar soms voor langere periodes niet. Save me :'(

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Heeft iedereen die dit soort problemen heeft wel al de switch even 5 seconden zonder stroom gezet?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, geen vijf seconden lang. Maar wel even erin-eruit. en ook het modem erin-eruit.
(wegens omstandigheden haal ik niet beide kabels tegelijk los uche uche *krijgt zware hoestbui* )
Op advies van de computerwinkelmeneer heb ik nu mijn Kerio Firewall uitgezet, ondertussen heb ik nieuwe 3Com drivers gedownload en geinstalleerd, en MSN 6.2 geinstalleerd (update). Het gaat nu eigenlijk best wel lekker moet ik zeggen.
Maar dat duurt niet voor lang... :{

Misschien toch ook maar eens mobo drivers installeren ofzo, als ik nou eens wist wat voor type MSI ik had :?

Ik ga voor een complete reinstall van Windows.
Mijn tweede Realtek netwerkkaart wil namelijk de verbinding niet overnemen en ik heb straks bij het virusscannen ook al een Nimda gevonden (en geremoved). :w Wish me luck & no forgotten things...

Heb nu een andere netwerkkabel met aan beide zijden metalen niet afgebroken lipjes... hm, en hij geeft het nog steeds. :{

Mijn kamer is inmiddels een woestenij van kabels, cd-roms, computers en netwerkkaarten. Ik vloek op mijn router en aai mijn Realtek die geloof ik de geest heeft gegeven. Hé, wat lief, k kom hier 2 netwerkkaartjes tegen waarvan 1 LevelOne (díe was dead on arrival, als ik het me goed herinner) en een Accton 10 mbit... ach, voor wat de gek er voor geeft. Die accton heeft nooit geklierd.

En we gaan maar weer ombouwen... :'(

[ Voor 45% gewijzigd door Dark Blue op 04-05-2004 19:25 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik kick weer even; niks helpt, en het rare is ook dat mijn problemen niet helemaal lijken op de al voorgeschotelde. Ik ben ten einde raad. Mijn mam's pc heeft de hele tijd internet, mijn appelbak heeft ook geen kuren, maar de mijne...
het gebeurt ook niet direct, anders zou ik dit nu niet posten. (het is levenslijp om dit te noemen want meestal net als ik erover begin valt ie uit). Het gebeurt na ong. een half uurtje, zoiets. En dan blijft hij dis/connect'en... :?

Als ik mijn bak weer voor een uurtje uitzet, en weer aan, is er niks aan de hand, doet hij het weer... en valt na een half uurtje ofzo weer uit. Wie heeft bij mij een anti-internetverslavingsservice ingebouwd? want die is er, na bijna 4 jaar verslaving, wel mooi te laat mee namelijk :+ :P

Ik heb het geloof ik eindelijk weer werkend! Volgens mij is a) mijn netwerkkabel b) mijn netwerkkaart of c) mijn router overbelast. Iig, ze maken elkaar gek en daardoor weigert de router mijn bak een DHCP adresje te verschaffen.
Ik heb de dude van de E-Tech helpdesk aan de lijn gehad, en die zei: zet je verbinding eens op Half Duplex, 10 mbit. Dat vind ik een griezelig drastische achteruitgang, maar ala, ff doen. Dus... hij bleef online.
Omdat ik niet kon testen of dat echt zo was, zei hij; neem eens een IP (vast in de netwerkkaart) dat de router hem nooit zal geven ( .1.150) maar dat wel in de range voorkomt en kijk dan eens...

En ala, ik bleef online :Y) Tot dusver heb ik prima internet,.. hij is er net éventjes uitgeknald maar had 1 seconde later weer netwerk... dat eruit knallen gebeurt 1x in het uur ofzo, minder zelfs nog. Ik zit nu dus op half duplex 10 mbit... en verwacht gewoon dat de lijn overbelast raakt bij 100 mbit full duplex... :?
Kan iemand me dat uitleggen? Roelof van de helpdesk legde me uit dat je bij 10 mbit maar de helft van de kabeltjes gebruikt, dus ipv. 8 polig maar 4 polig (of is dit n00b theorie?) ... ik dacht eerder dat dat bij half / full duplex zo was namelijk :P

Ik moet die Roelof morgen ff terugbellen, en m bedanken :D (dit heeft me echt serieus 4 dagen uit mijn hum gehouden :o )

[ Voor 49% gewijzigd door Dark Blue op 06-05-2004 21:54 ]

Pagina: 1