Ik kick weer even; niks helpt, en het rare is ook dat mijn problemen niet helemaal lijken op de al voorgeschotelde. Ik ben ten einde raad. Mijn mam's pc heeft de hele tijd internet, mijn appelbak heeft ook geen kuren, maar de mijne...
het gebeurt ook niet direct, anders zou ik dit nu niet posten. (het is levenslijp om dit te noemen want meestal net als ik erover begin valt ie uit). Het gebeurt na ong. een half uurtje, zoiets. En dan blijft hij dis/connect'en...
Als ik mijn bak weer voor een uurtje uitzet, en weer aan, is er niks aan de hand, doet hij het weer... en valt na een half uurtje ofzo weer uit. Wie heeft bij mij een anti-internetverslavingsservice ingebouwd?
want die is er, na bijna 4 jaar verslaving, wel mooi te laat mee namelijk
Ik heb het geloof ik eindelijk weer werkend! Volgens mij is a) mijn netwerkkabel b) mijn netwerkkaart of c) mijn router overbelast. Iig, ze maken elkaar gek en daardoor weigert de router mijn bak een DHCP adresje te verschaffen.
Ik heb de dude van de E-Tech helpdesk aan de lijn gehad, en die zei: zet je verbinding eens op Half Duplex, 10 mbit. Dat vind ik een griezelig drastische achteruitgang, maar ala, ff doen. Dus... hij bleef online.
Omdat ik niet kon testen of dat echt zo was, zei hij; neem eens een IP (vast in de netwerkkaart) dat de router hem nooit zal geven ( .1.150) maar dat wel in de range voorkomt en kijk dan eens...
En ala, ik bleef online

Tot dusver heb ik prima internet,.. hij is er net éventjes uitgeknald maar had 1 seconde later weer netwerk... dat eruit knallen gebeurt 1x in het uur ofzo, minder zelfs nog. Ik zit nu dus op half duplex 10 mbit... en verwacht gewoon dat de lijn overbelast raakt bij 100 mbit full duplex...
Kan iemand me dat uitleggen? Roelof van de helpdesk legde me uit dat je bij 10 mbit maar de helft van de kabeltjes gebruikt, dus ipv. 8 polig maar 4 polig (of is dit n00b theorie?) ... ik dacht eerder dat dat bij half / full duplex zo was namelijk
Ik moet die Roelof morgen ff terugbellen, en m bedanken

(dit heeft me echt serieus 4 dagen uit mijn hum gehouden

)
[
Voor 49% gewijzigd door
Dark Blue op 06-05-2004 21:54
]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs