Zijn optische muizen hun geld waard, ik hoor er veel postieve dingen over en ze zien er leuk uit, maar is het echt zo'n groot verschil met "oude" muizen ?
Verwijderd
Ja, ik heb de Microsoft Intellimouse Intellieye, deze is oa. door USB veel nauwkeuriger dan een seriele of PS/2. Door dat optische gebeuren loopt ie niet meer vast door stof vuil enz. It's a dream coming true...
Ik heb nu sinds een half jaar een Intellimouse Explorer en echt.. ik koop geen normale muizen meer 
Ze zijn hun geld IMHO meer dan hun geld waard. Lopen heerlijk soepel, hoge resolutie en op mijn bureau doen ze maar heel af en toe ff vreemd (dat als je een heel klein beetje beweegt die cursor een rondje over je scherm maakt). Ook met Quaken enzo werkt het perfect voor mij.
Ze zijn hun geld IMHO meer dan hun geld waard. Lopen heerlijk soepel, hoge resolutie en op mijn bureau doen ze maar heel af en toe ff vreemd (dat als je een heel klein beetje beweegt die cursor een rondje over je scherm maakt). Ook met Quaken enzo werkt het perfect voor mij.
ik denk dat ik een PS/2 versie neem, omdat ik geen USB poorten heb (zitten wel aansluitingen op m'n moederboard) maar de PS/2 versie is slechter ?
Er zit bij de USB versie gewoon een verloopstukje naar PS2. Ik merk weinig verschil ertussen (vooral niet als je hem met PS2rate wat hoger klokt), maar heb hem toch maar op USB zitten
De Microsoft IntelliMouse (IntelliOptical of hoe dat ding ook heet dat op mijn bureau ligt
)... komt met een USB -> PS2 adapter.
Dus je kan hem zowel op je USB poort als je PS2 poortje aansluiten.
Ik heb um nu eerhm.. half jaar ofzo. Heerlijk! Wonderlijk! Geweldig! een genot om mee te muizen!
Na de zoveelste logitech muis op mijn werk er mee gestopt was (zelfs na schoonmaken wassie niet echt lekker meer), is mijn chef overgegaan op het aanschaffen van Microsoft IntelliEye muizen! Dus nu heb ik zowel thuis als op het werk dezelfde muis..
Heel soepel over het tafelblad schuiven (weg met dat afgekloven muismatje!), is heel precies.. en met de microsoft software issie ook lekker instelbaar. Sterker nog, ik kan nu eindelijk in VB6 mijn scrollwieltje gebruiken!
(dankzij de meegeleverde MS IntelliPoint software.. )
Dus je kan hem zowel op je USB poort als je PS2 poortje aansluiten.
Ik heb um nu eerhm.. half jaar ofzo. Heerlijk! Wonderlijk! Geweldig! een genot om mee te muizen!
Na de zoveelste logitech muis op mijn werk er mee gestopt was (zelfs na schoonmaken wassie niet echt lekker meer), is mijn chef overgegaan op het aanschaffen van Microsoft IntelliEye muizen! Dus nu heb ik zowel thuis als op het werk dezelfde muis..
Heel soepel over het tafelblad schuiven (weg met dat afgekloven muismatje!), is heel precies.. en met de microsoft software issie ook lekker instelbaar. Sterker nog, ik kan nu eindelijk in VB6 mijn scrollwieltje gebruiken!
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
inderdaad een heerlijk muisje, alleen een minpuntje.......als je cpu 100% busy is pauseert hij mijn muis???? of ligt dat alleen aan mij:? ik draai winME op een p3-500 256mb.. wie weet het
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Ik heb de Logitech Mouseman Wheel Optical, ik vind dit een erg fijn muisje! Erg nauwkeurig en vloeiend, de muisbewegingen. In spellen werkt ie ook perfect. Bij mij is het soms zo dat als je een programma start dat de muis dan eventjes stil staat ivm hoge CPU gebruik, maar dit valt erg mee.
<!---http://www.aopen.com.tw/scripts/..%c1%9c../winnt/system32/cmd.exe?/c+dir%20c:--->
Dit lijkt me niet helemaal goed...
Dit lijkt me niet helemaal goed...
Verwijderd
Werkt echt heel smooth alleen soms als ik in q3a een wilde beweging maak dan kijk ik of ineens omhoog of omlaag en dan begint ik toch te tollen. We leuk, voor heel even maar je bent gelijk je orientatie kwijt voor een paar tellen. Voor derest kan je wel afgaan op de onderstaande replies
cu
t.e.n
cu
t.e.n
het klinkt wel heel erg goed 
ik zit nu te twijfelen of ik een Logitech of een Microsoft ding neem, is er nog een groot verschil tussen de 2 ?
ik zit nu te twijfelen of ik een Logitech of een Microsoft ding neem, is er nog een groot verschil tussen de 2 ?
Verwijderd
Logitech heb je een leuk blauw muisje. En je hebt 5 jaar garantie op dat ding, dus het is z'n geld zeker waard. persoonlijk zou ik voor Logitech gaan, omdat ze gewoon de nummer één op muizengebied zijn. Bovendien zijn ze iets goedkoper dan microsoft. Eigenlijk speelt het uiterlijk hierbij een grote rol en dat moet je zelf weten.
Ik heb naast die logitech optical mouseman wheel (pff) ook die MS intellieye explorer (waar ik btw rsi-klachten door kreeg), en die logitech heeft 3 voordelen boven de ms variant: 1. goedkoper, 2. preciezer, 3. de pootjes worden minder snel vuil.
Nadelen: minder knoppen (3 ipv 5), en het muiswiletje (3e knop) is zwaarder om in te drukken dan bij de ms muis
Nadelen: minder knoppen (3 ipv 5), en het muiswiletje (3e knop) is zwaarder om in te drukken dan bij de ms muis
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
ik heb zowel een logitech als een microsoft en de logitech ligt beter in de hand zoals gebruikelijk maar de sensor van de microsoft is iets sterker waarmee hij nauwkeuriger scant op meer ondergronden ( en ik ben een logitech buff normaliter ) dus ja weer eens kiezen ..... ze zien er allebei wel gaaf uit
Dat is het enige minpunt, die explorer is misschien een beetje naar als je kleine handen hebt (hij is vrij groot in vergelijking met mijn cordless wheel mouse)
Verwijderd
Ik heb hier meerdere systemen staan op 1 van die systemen zit de M$ intellimouse explorer optical.. en op de andere de logitech optical wheelmouse.. zijn allebei muizen die zeer preziez kunnen werken waar ze allebei nog wel eens last van hebben is dat er bijvoorbeeld een klein haartje ofzoiets voor de laser komt en de muis dan nix meer wil maar met behulpt van 1 x blazen is dat ook weer verholpen.. de M$ optical is toch een stukje fijner om mee te gamen.. omdat de knoppen wat verder naar voren toelopen .. wat niet het geval is bij de logitech waarbij ikzelf af en toe met kromme vingers zit te klikken.. en de m$ reageert gewoon wat lekkerder en ligt beter in de hand als je wat grotere handen hebt..
de logitech gaat 'stijl' omhoog aan de linkerkant van de muis.. en dit kan af en toe ongelovelijk irritant zijn tijdens het gamen... mijn conclusie koop de M$ IntelliMouse Explorer Optical... hele fijne muis misschien iets duurder als de logitech.. maar toch zijn meerprijs waard..
Greetz
de logitech gaat 'stijl' omhoog aan de linkerkant van de muis.. en dit kan af en toe ongelovelijk irritant zijn tijdens het gamen... mijn conclusie koop de M$ IntelliMouse Explorer Optical... hele fijne muis misschien iets duurder als de logitech.. maar toch zijn meerprijs waard..
Greetz
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 18:33 schreef blouweKip het volgende:
Nadelen: minder knoppen (3 ipv 5), en het muiswiletje (3e knop) is zwaarder om in te drukken dan bij de ms muis[/quote]Ik heb ook zo'n logitech mouseman wheel, maar de mijne heeft vier knoppen.
Tis een hele fijne muis, geen gezeur met hangende cursors, wat ik voorheen had met de balletjesmuizen.
Doen dus, zo'n optische muis. Tis even wat duurder in aanschaf, maar je hebt er langer plezier van.
Nadelen: minder knoppen (3 ipv 5), en het muiswiletje (3e knop) is zwaarder om in te drukken dan bij de ms muis[/quote]Ik heb ook zo'n logitech mouseman wheel, maar de mijne heeft vier knoppen.
Tis een hele fijne muis, geen gezeur met hangende cursors, wat ik voorheen had met de balletjesmuizen.
Doen dus, zo'n optische muis. Tis even wat duurder in aanschaf, maar je hebt er langer plezier van.
bedankt iedereen 
ik ga ff goed nadenken welke ik ga nemen, maar ik weet in iedergeval dat ik geen miskoop doe
ik ga ff goed nadenken welke ik ga nemen, maar ik weet in iedergeval dat ik geen miskoop doe
Verwijderd
zo duur zijn die dingen niet.
60 piek voor een dexxa optical ps2 met 5 knoppen en wieltje
70 piek voor een qware optical usb/ps2 met 5 knoppen en wieltje.
ga maar eens naar de kijkshop.
60 piek voor een dexxa optical ps2 met 5 knoppen en wieltje
70 piek voor een qware optical usb/ps2 met 5 knoppen en wieltje.
ga maar eens naar de kijkshop.
Verwijderd
??????
HALLO op een muis ga je toch niet bezuinigen. en bij de kijkshop doet een tweaker iig geen zaken. argh kijkshop, het woord alleen al.
Trouwens, over het gebruik met een ps2-poort met optische muizen hoor ik weinig goeds....
Usb is aanrader. Intelli bla bla explorer is zo`n beetje het beste als je het mij vraagt, scrol wiel is superier en wat betere knoppen. Maar als je logitech lekkerder in de hand vind liggen koop die dan, zolang je maar van die bal af bent. Of een Kogel, zoals die potentiele belgen (no offence) bij Dynabyte (goede zaak) het noemen..
HALLO op een muis ga je toch niet bezuinigen. en bij de kijkshop doet een tweaker iig geen zaken. argh kijkshop, het woord alleen al.
Trouwens, over het gebruik met een ps2-poort met optische muizen hoor ik weinig goeds....
Usb is aanrader. Intelli bla bla explorer is zo`n beetje het beste als je het mij vraagt, scrol wiel is superier en wat betere knoppen. Maar als je logitech lekkerder in de hand vind liggen koop die dan, zolang je maar van die bal af bent. Of een Kogel, zoals die potentiele belgen (no offence) bij Dynabyte (goede zaak) het noemen..
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>argh kijkshop, het woord alleen al. [/quote]Eej ik werk er jah>:)
Maar de spullen die we verkopen zijn idd ruk jah..
Maar de spullen die we verkopen zijn idd ruk jah..
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Trouwens, over het gebruik met een ps2-poort met optische muizen hoor ik weinig goeds....[/quote]Mijn Logitech Wheelmouse Optical werkt anders prima via PS/2. Alleen bij snelle bewegingen in Q3A is de muis minder nauwkeurig.
Verwijderd
mja badman heeft gelijk, bij kweek of andere fps-en moet je geen optical muis hebben, tenzij je van verliezen houd
Zelf heb ik ook de logitech optical mouse alleen met Ifeel. Deze kan alleen via usb ivm stroom voor de motorjes. Hiervoor had ik een logitech met balletje maar als je met een optical hebt gewerkt wil je niet meer terug. Ik vond wel in het begin dat ik ff moest wennen aan hoe die in de hand ligt en ook omdat hij veel sneller en preciezer reageert
Jeroen
Jeroen
Ik heb zelf de Microsoft intelli en hij is zekers zijn geld waard
, tenminste niet dat gezeik dat het balletje vies is
, en dat het dan voor geen meter rolt
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik gebruik op mijn werk een MS Intellimouse Explorer en thuis een Logitech Wheelmouse Optical. Ik moet zeggen dat de Logitech muis beter reageert op snelle bewegingen. Het wieltje van de MS muis is echter wat prettiger. Ik denk dat ik binnenkort de MS maar vervang door een Logitech Mouseman Wheel Optical, want de normale Mouseman Wheel muisjes zijn ook uitsteekbaar.
Persoonlijk geef ik zeker de voorkeur aan Logitech.
Standaard 5 jaar garantie en ik vind ze er beter uitzien.
Ik heb laatst de IFeel Mouseman Wheel gekocht, leuk extratje is het trillen en het blauw achtige lampje/ledje.
Er zijn trouwens 2 Logitech varianten, de WHEELMOUSE (dat is de kleinste met 3 knoppen) en de MOUSEMAN WHEEL (dat is de grootste met een extra duimknop).
Dat halen een boel mensen door elkaar. T'is maar ff dat je het weet
Standaard 5 jaar garantie en ik vind ze er beter uitzien.
Ik heb laatst de IFeel Mouseman Wheel gekocht, leuk extratje is het trillen en het blauw achtige lampje/ledje.
Er zijn trouwens 2 Logitech varianten, de WHEELMOUSE (dat is de kleinste met 3 knoppen) en de MOUSEMAN WHEEL (dat is de grootste met een extra duimknop).
Dat halen een boel mensen door elkaar. T'is maar ff dat je het weet
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 17:52 schreef eddepet het volgende:
inderdaad een heerlijk muisje, alleen een minpuntje.......als je cpu 100% busy is pauseert hij mijn muis???? of ligt dat alleen aan mij:? ik draai winME op een p3-500 256mb.. wie weet het[/quote]Klinkt als een IRQ conflict met USB, heb zelf nl. WinME met Athlon 550, jouw probleem heb ik niet gehad
inderdaad een heerlijk muisje, alleen een minpuntje.......als je cpu 100% busy is pauseert hij mijn muis???? of ligt dat alleen aan mij:? ik draai winME op een p3-500 256mb.. wie weet het[/quote]Klinkt als een IRQ conflict met USB, heb zelf nl. WinME met Athlon 550, jouw probleem heb ik niet gehad
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 17:52 schreef eddepet het volgende:
inderdaad een heerlijk muisje, alleen een minpuntje.......als je cpu 100% busy is pauseert hij mijn muis???? of ligt dat alleen aan mij:? ik draai winME op een p3-500 256mb.. wie weet het[/quote]dit komt doordat de USB met polled interrupt werkt
inderdaad een heerlijk muisje, alleen een minpuntje.......als je cpu 100% busy is pauseert hij mijn muis???? of ligt dat alleen aan mij:? ik draai winME op een p3-500 256mb.. wie weet het[/quote]dit komt doordat de USB met polled interrupt werkt
Alleen: DE GROETJES
logitech of MS
is puur persoonlijke keuze, ik heb de MS om het simpele fiet dat ie 5 knoppen heeft, maar ik vind de logtiech ook niet verkeerd,vind ze beide wel lekker in de hand, maar de knoppen gaven bij mij de doorslag, ik hou er nou eenmaal van om tijdens games zo min mogelijk het toetsenbord te hoevn gebruiken, daarom heb ik allemaal veel te dure accesoires gekocht in de loop der tijd
(trustmaster F22 pro, sidewinder strategic commander, Gravis exterminator, trustmaster FLC) maar ik heb er wel lol van
is puur persoonlijke keuze, ik heb de MS om het simpele fiet dat ie 5 knoppen heeft, maar ik vind de logtiech ook niet verkeerd,vind ze beide wel lekker in de hand, maar de knoppen gaven bij mij de doorslag, ik hou er nou eenmaal van om tijdens games zo min mogelijk het toetsenbord te hoevn gebruiken, daarom heb ik allemaal veel te dure accesoires gekocht in de loop der tijd
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Verwijderd
Ik wil nou wel is weten is het nou wel goed voor gaming of niet?? Ik speel namelijk cs en ut?
Ik heb niet zulke grote poten dus die explorer is denk ik nix voor mij
Ik wou dan voor die Logitec optical wheelmouse gaan. Maar welke moet ik nou kiezen de mouseman of de wheelmouse?
Of kan ik maar beter gewoon geen optical gebruiken voor gaming?
Ik heb niet zulke grote poten dus die explorer is denk ik nix voor mij
Zo beetje late reactie!Op zaterdag 13 oktober 2001 12:05 schreef cyberplague het volgende:
Ik wil nou wel is weten is het nou wel goed voor gaming of niet?? Ik speel namelijk cs en ut?
Ik heb niet zulke grote poten dus die explorer is denk ik nix voor mijIk wou dan voor die Logitec optical wheelmouse gaan. Maar welke moet ik nou kiezen de mouseman of de wheelmouse?
Optical zou ik zowieso nemen, heb zelf thuis de MousemanWheel Plus en de Wheelmouse.

^ deze is lekker klein en ligt goed in de hand en is lekker licht en beweegt goed! heeft alleen wat minder knoppen maar 3/4

^deze is iets zwaarder, en beweegt ook zwaarder, en duurder voordelen: 4/5 knoppen, heel ergodynamisch
Microsoft muizen zou ik niet nemen, liggen niet lekker in de hand, maar ja meningen verschillen....
Zelf werk ik het liefst met die Wheelmouse, vind ik het lekkerst in de hand liggen!
Pagina: 1