Toon posts:

Bootdisk maken zonder windows CD/Diskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eyyy...even een klein vraagje...

Is het mogelijk om een bootdisk te maken zonder dat je een bootable CD of diskette heb? Want mijn diskette drive en mijn brander zijn naar de maan, en ik wil een nieuwe OS installeren. Ik draai nu XP maar wil terug naar 98....Ik heb wel een paar image files van Win98 kunnen vinden waarmee je kunt booten, maar die image files zijn voor diskettes...Iemand die mij kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk moet ik het zo zeggen...Ik wil dus booten in Windows 98 dos prompt zonder gebruik te maken van een Floppy of bootcd

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
>> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif <<
Hij zit er niet voor niets ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

Eeuh niet?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:54
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 19:57:
Eyyy...even een klein vraagje...

Is het mogelijk om een bootdisk te maken zonder dat je een bootable CD of diskette heb? Want mijn diskette drive en mijn brander zijn naar de maan, en ik wil een nieuwe OS installeren. Ik draai nu XP maar wil terug naar 98....Ik heb wel een paar image files van Win98 kunnen vinden waarmee je kunt booten, maar die image files zijn voor diskettes...Iemand die mij kan helpen?
euhh, je brander is kapoet, en je diskettestation? Heb je wel een andere werkende cd-rom speler in je systeem zitten? Zo nee? Heb je dan wel een netwerkverbinding? Zo ja: Maak in een andere computer een bootdisk--> Kopieer alle bestanden op die bootdisk via het netwerk naar de root van je HD-->Kopieer bij gebrek aan een cd-rom drive ook de inhoud van de win98 CD via het netwerk naar je HD-->verwijder alle bestanden van je HD, behalve die van de win98 CD en die van de bootflop-->reboot-->Start setup

Heb je wel een andere cd-rom drive--> ff in bios bootvolgorde aanpassen en van cd booten
Heb je geen netwerk (en en geen floppydrive, en geen cd-rom) geef dan maar op, tenzij je het geduld hebt op een directe kabelverbinding te wachten)

Of kun je alleen niet branden en niet de flop lezen maar je hebt wel een cd-romspeler en geen bootable win98 cd? Dan werkt optie 1 ook: Gewoon de inhoud van een bootflop in de root van je HD gooien, de rest eraf, booten en de cd laden...

Zow, daar moet wel ergens een antwoord voor je tussen zitten ;)
Pagina: 1