[mobo] Rook en vuur lucht vanuit mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 1.597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi hoi,,

ik heb net geheugen gekocht op een beurs in eindhoven en nou doe ik dat in me pc en nou komt er een rookwolkje uit en het stinkt naar vuur. Als ik hem aanzet (zonder nieuwe geheugen maar met rimm killers) dan komt er soms klein beetje stroom door heen en begint pc fan te draaien en fan van kast maar meer ook niet.

Waar zou dit aan kunnen liggen.

Het is volgende system

MSI 6583 pro5 mobo (als ik het goed heb tis wel een pro5)
P4 1,7ghz
geforce4
256mb rimm pc800
wou er dus meer in hangen

maar goed weet iemand wat het zou kunnen zijn en waar ik even naar moet kijken ?

ik probeer zo zelf al een andere voeding.

Verwijderd

Dus je kunt niet meer booten?
Volgens mij heb je dan met dat geheugenstikje je mobo naar de vernieling geholpen.
Maar wat zijn rimkillers eigenlijk?
En wat bedoel je met een klein beetje stroom heen en weer?

En hoeveel watt voeding heb je?
Misschien kan iemand jouw dan met dit probleem helpen.

• WeAreLegion
  • Niet online
tis een 300 wat voeding.

rimmkillers zijn van die plaatjes die je moet gebruiken zodat system denkt dat er meer rim in zit je kan die slots niet leeg laten. Maar goed er komt afentoe nog beetje stroom door mobo heen omdat hij dan wel beweging toent de fans en die staan aangesloten de fan.

Het geheugen zat gewoon goed vast maar jah nu weet ik het dus ook niet meer.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:32

Super_ik

haklust!

waar kwam t rookwolkje uit?
en was de kast dicht op dat moment?

[ Voor 36% gewijzigd door Super_ik op 25-01-2003 19:40 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Als je rook ziet heb je de poppen aan het dansen, ik hoop dat je dat wel begrijpt? Kijk eens goed op je bord waar de donkere brandplek zit (rook ontstaat namelijk niet vanuit het niets :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
In princiepe moet je rimm per 2 plaatsen, 2 dezelfde modules.

Misschien dat dat er iets mee temaken heeft?

• WeAreLegion
  • Niet online
Het zijn 2 de zeldfe van samsung alle 2 printplaatjes zijn ook het zelfde echt alles. maar goed ik zal er zo ff naar kijken .. ik weet het dat popen dan aan het dansen zijn. Maar jah .. dan maar nieuw mobo en de rest wat er nog meer kapot is :(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Abbadon schreef op 25 January 2003 @ 19:41:
Als je rook ziet heb je de poppen aan het dansen, ik hoop dat je dat wel begrijpt? Kijk eens goed op je bord waar de donkere brandplek zit (rook ontstaat namelijk niet vanuit het niets :+ )
Het zou ook kunnen, dat er geen brand plek is. Maar dat de chip gewoon heet geworden is, en van binnnen uit is gaan smelten ;).

• WeAreLegion
  • Niet online
Maar jah geheugen is het in iedergeval niet nieuwe geheugen want dat zit er nog prima uith leemaal.. maar begin beetje gevoel te krijgen dat alles gewoon gaar is .

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Abbadon schreef op 25 januari 2003 @ 19:41:

Zoals m'n electronica docent altijd zei:
"Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer :+ "

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ralph Smeets schreef op 25 January 2003 @ 20:41:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

Zoals m'n electronica docent altijd zei:
"Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer :+ "

Die zet ik in de PMG FAQ :o

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
WeAreLegion schreef op 25 januari 2003 @ 19:51:
Maar jah geheugen is het in iedergeval niet nieuwe geheugen want dat zit er nog prima uith leemaal.. maar begin beetje gevoel te krijgen dat alles gewoon gaar is .
Zitten er nergens anders op het mobo brandplekken :?

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
WeAreLegion schreef op 25 January 2003 @ 19:39:
tis een 300 wat voeding.

rimmkillers zijn van die plaatjes die je moet gebruiken zodat system denkt dat er meer rim in zit je kan die slots niet leeg laten. Maar goed er komt afentoe nog beetje stroom door mobo heen omdat hij dan wel beweging toent de fans en die staan aangesloten de fan.

Het geheugen zat gewoon goed vast maar jah nu weet ik het dus ook niet meer.
je bedoelt een terminator

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo ben ik weer :) voodeel van 2 pc's .. maar goed ik heb van deze huidige pc de voeding er uit gehaald geheugen alle reepjes terug gedaan koelblok schoon gemaakt en opgestart en dat deed hij gewoon .. geen probleem zag gewoon boot up beeld okay zat verder niks in. Maar ik denk dat mijn voeding gewoon naar de kl#te is ..

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik zou de voeding eens openmaken (uiteraard niet aansluiten op de 220V!) en kijken of je verbrande onderdelen ziet. Zoja, dan weet je zeker dat het je voeding is en heb je waarschijnlijk heel veel geluk gehad.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39
Ralph Smeets schreef op 25 January 2003 @ 22:17:
Ik zou de voeding eens openmaken (uiteraard niet aansluiten op de 220V!) en kijken of je verbrande onderdelen ziet. Zoja, dan weet je zeker dat het je voeding is en heb je waarschijnlijk heel veel geluk gehad.
De zekering kan idd gesprongen zijn, als het een glaszekering-variant betrefd (heb hier ook eens een voeding gehad, op gloednieuw bordje gezet, klik, leuke lichtflits en heeeel even stroom.)

Maar meestal doen die dingen dat niet zomaar, zou als ik jou was eerst goed zoeken naar eventuele oorzaak van een kapotte voeding :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 25 januari 2003 @ 22:13:
Zo ben ik weer :) voodeel van 2 pc's .. maar goed ik heb van deze huidige pc de voeding er uit gehaald geheugen alle reepjes terug gedaan koelblok schoon gemaakt en opgestart en dat deed hij gewoon .. geen probleem zag gewoon boot up beeld okay zat verder niks in. Maar ik denk dat mijn voeding gewoon naar de kl#te is ..
is een condensator geweest heb ik ook wel eens gehad dan schrik je jezelf een rol beroerte terwijl er gewoon een klein elcotje opgeblazen word.

Verwijderd

waar heb je de rimm's gekocht?

• WeAreLegion
  • Niet online
computerland.

zijn zelde die er in zitten al geen probs mee gehad. Zoals ik al zei met nieuwe voeding deed hij het wel gewon geen probs . maar goed ik moet zoezo betere voeding hebben .. het was trouwens maar een 250watt voeding en geen 300

ik zal morgen ff die voeding er uitschroeven en er naar kijken wat er mee aan de hand is. Maar goed dat geheugen werkt gelukkig daar is niks mis mee. ik denkz elf dat ik met me domme kop 1 zo ding niet goed er in gezet heb dat ik hem aangezet heb en dat het toen andere kant op geschoten is en niet kant van me moederboard op..

[ Voor 41% gewijzigd door WeAreLegion op 25-01-2003 23:11 ]

Verwijderd

had je ze in de winkel of op de beurs gekocht :D

• WeAreLegion
  • Niet online
op de beurs deze. Maar zoals ik al zei ik denk persoonlijk niet dat het het geheugen is. Want me voeding ruikt ook verbrand zeg maar .. nergens op me mobo zijn schroei pleken te zien/

Verwijderd

gewoon ff morgen bij computerland nieuwe voeding halen :D maybe zie ik je dan wel ;)

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Ga er maar vanuit dat je het geheugen verkeerd om in het slot gedaan hebt. Helaas spreek ik uit ervaring. Door onoplettendheid en met redelijk veel gemak, twee plaatjes 512Mb CAS2 PC2100 verkeerd geinstalleerd. Schade : mobo + DIMMS. :'(

Was verschrikkelijk stom. Achteraf bleek dat de nokjes in de DIMMs nou niet echt zo netjes waren. Blijft echter toch mijn fout. :o

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dimm's ? Die jongen heeft al 20 keer gezegd dat het Rimm geheugen is :P LoL Maar okeej. Je bent nog steeds een knappe gozer als je je geheugen er verkeerd om inzet, Ddr of rimm of wat dan ook. Het is allemaal ontworpen voor "noobs". Je hebt echt een hamer nodig wil je de zooi er dan "correct" in rammen.

Het is sowieso aan te raden om een wat betere voeding te nemen. veel mensen vergeten dat als de voeding raar gaat doen het hele systeem instabiel wordt en als je voeding kapot gaat kan hij al je onderdelen van je computer meenemen. Duur grapje dus. Neem een 350 of 400 watt voeding. Vooral voor een P4 met Rimm geheugen bord. Rimm zuigt ook niet bepaald weinig stroom.

edit:
Zie net dat je ook een Gf4 hebt. Als het een Ti serie zou ik zeker een zware voeding halen. Technisch gezien kan een 300watt voldoende zijn, maar ik heb al een aantal keren gemerkt dat het soms te weinig blijkt.

Hoop dat alles weer gaat draaien.

Suc6,

Viper®

[ Voor 16% gewijzigd door Viper® op 25-01-2003 23:24 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
Viper_74 schreef op 25 januari 2003 @ 23:22:
Dimm's ? Die jongen heeft al 20 keer gezegd dat het Rimm geheugen is :P LoL Maar okeej. Je bent nog steeds een knappe gozer als je je geheugen er verkeerd om inzet, Ddr of rimm of wat dan ook. Het is allemaal ontworpen voor "noobs". Je hebt echt een hamer nodig wil je de zooi er dan "correct" in rammen.

Het is sowieso aan te raden om een wat betere voeding te nemen. veel mensen vergeten dat als de voeding raar gaat doen het hele systeem instabiel wordt en als je voeding kapot gaat kan hij al je onderdelen van je computer meenemen. Duur grapje dus. Neem een 350 of 400 watt voeding. Vooral voor een P4 met Rimm geheugen bord. Rimm zuigt ook niet bepaald weinig stroom.

edit:
Zie net dat je ook een Gf4 hebt. Als het een Ti serie zou ik zeker een zware voeding halen. Technisch gezien kan een 300watt voldoende zijn, maar ik heb al een aantal keren gemerkt dat het soms te weinig blijkt.

Hoop dat alles weer gaat draaien.

Suc6,

Viper®
Muahaha :) me n00b ? nou valt wel mee was niet helemaal wakker maar goed moet toegeven was niet slim van me als dat het was :P. Maar goed ik ga maandag ff wat winkels af ff 400 watt voeding komen. Het is inderdaad een Ti om preciess te zijn is het een Ti 4600 128mb deluxe .. dus moet maar weer dan.

Laat het hier wel weten wat het is . Thanks voor info :)

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Viper_74 schreef op 25 January 2003 @ 23:22:
. Het is allemaal ontworpen voor "noobs". Je hebt echt een hamer nodig wil je de zooi er dan "correct" in rammen.
Die hamer was niet nodig hoor :D . Het bleek een fout in het moederbord. Ik zal het merk niet noemen want het is niet als flame bedoeld. Uiteindelijk heb ik het geheugen er verkeerd ingezet maar het bleek dat de nokjes in de geheugensloten van het mobo niet goed waren (beschadigd waarschijnlijk). DAAR had ik dus niet opgelet.

Het is uiteindelijk fantastisch door de fabrikant van het mobo opgelost. Gratis en voor niks een nieuw mobo en 2x 512DIMM. Prima service.

_/-\o_

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• WeAreLegion
  • Niet online
nightowl schreef op 25 januari 2003 @ 23:16:
Ga er maar vanuit dat je het geheugen verkeerd om in het slot gedaan hebt. Helaas spreek ik uit ervaring. Door onoplettendheid en met redelijk veel gemak, twee plaatjes 512Mb CAS2 PC2100 verkeerd geinstalleerd. Schade : mobo + DIMMS. :'(

Was verschrikkelijk stom. Achteraf bleek dat de nokjes in de DIMMs nou niet echt zo netjes waren. Blijft echter toch mijn fout. :o
Ik denk dat ik dit keer mazzel gehad heb. Maar goed dat zie ik pas als ik een nieuwe voeding heb kan het niet met die oude testen :) morgen eerst ff oude openschroeven om tekijken wat er kaduk is :).

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Rook? Misschien een elco... Als die openbarsten komt er vaak ook wat rook uit... Of er is een draadje verschroeid... misschien is dat al gezegd maar ik ben om 4 uur 's nachts te lui om dit hele topic te lezen

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

GerbenW schreef op 26 januari 2003 @ 04:01:
Rook? Misschien een elco... Als die openbarsten komt er vaak ook wat rook uit...
klopt heb ik hier ook gehad op een msi board , en dat je voeding naar rook stinkt is normaal ... de voeding zuigt de lucht je kast uit dus ook de rook.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo ..

Ben ik weer heb vandaag nieuwe 400watt voeding gekocht. En het werkt allemaal weer was dus gelukkig alleen me voeding. Thanks voor jullie hulp :) wat mij betreft kan deze gesloten worden.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

WeAreLegion schreef op 27 januari 2003 @ 17:07:
Zo ..

Ben ik weer heb vandaag nieuwe 400watt voeding gekocht. En het werkt allemaal weer was dus gelukkig alleen me voeding. Thanks voor jullie hulp :) wat mij betreft kan deze gesloten worden.
dan heb je zwaar geluk gehad..

in mijn "carriere" als computeraar heb ik twee voedings de geest zien geven en deze namen meestal ook de videokaart/hdd/cd/dvd-rom mee. meestal als er een voeding stuk ging kon ik rekenen op de prijs van een nieuwe voeding + 400 a 500 gulden aan "mee-opgeblazen" hardware.. (b.t.w. Een Abit BH6 heeft 't overleeft terwijl de AGP GeForce2 kaartje doorgefikt werd).

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah ik heb ook zwaar geluk gehad dat weet ik. Ik ging er eigenlijk van uit dat alles gefried was. Maar dat was gelukkig niet zo :) alles werkt weer :)

• LaMoS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 12:41
koopt u wel een voeding van een degelijk merk, ni zo'n shitty noname/lichte voeding. Die hebben over het algemeen het probleem dat ze teweinig geven op de +12/+5 rail :P

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb er 1 van Qtec gekocht op moment .. ben ook maar student :P maar goed dat zie ik dan wel weer heb op moment niet zoveel centen dus :)
Pagina: 1