Toon posts:

[Flash] Menu van Mac OS X in Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een goede tutorial o.i.d. hoe ik het menu van OS 9 van macintosh in flash kan namaken. Kan het uberhaubt wel vraag ik me af, want het mooiste zou zijn dat het menu ook echt soepel gaat.

Het is dus de bedoeling dat als je met je muisaanwijzer over een knop van het menu gaat dat dit punt groter wordt. De uiteinden van het menu moeten dezelfde grote houden en de punten die iets buiten de muisaanwijzer liggen moeten iets meerekken. Als je het menu van de macintosh kent dan zul je me hoop ik wel begrijpen.

Ik heb tot nu aan toe nergens zoiets kunnen ontdekken dus ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

ik denk niet dat je zoiets kant en klaar krijgt aangereikt. dat wordt zelf (veel) tutorials doorspitten en kennis/ervaring van flash verzamelen.

ik denk dat je de icons met de hand moet gaan tekenen (ieg vectro gebaseerd) en de bewegin moet action scrpiten. ik weet nml niet of bitmaps vergroten er we mooi en soepel uit zien. aan de andere kant kan dit sowieso erg processor intensief worden, als je met ingewikkelde vector logo's met veel details, gradients , masks, etc werkt dat is.

Wel leuk id trouwens :)

edit:
ik neem trouwens aan dat je het dock menu van versie X.xx bedoelt, versie 9 was gewoon nog grijs.

[ Voor 11% gewijzigd door mpegernie op 25-01-2003 18:56 ]

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
ik had al zo'n idee. Actionscript is nog niet echt mijn sterkste punt dus dat wordt denk ik inderdaad spitten in alles wat er is en dan maar zelf gaan proberen.

Maar het is volgens mij wel te doen en ook zo, dat het soepel loopt. Ik heb het namelijk ooit ergens gezien, maar zie dat maar eens terug te vinden. :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 19:00 ]

Verwijderd

Je bedoeld OS10 :)

Op Actionscript.org vind je een tutorial hierover. Alleen wel met tekst ipv. icoontjes maar als je vectorbased gaat tekenen, lijkt het me geen probleem om iconen te gebruiken.

Succes en show het resultaat!

Verwijderd

Topicstarter
he. bedankt! ik ga direct kijken.. het resultaat krijgen jullie zeker te zien.

Verwijderd

Ik heb nog een tutorial gevonden! Hier het voorbeeldje

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10
Dat is inderdaad een effect uit de OS X interface, title fixed

Misschien heb je hier ook wat aan of kun je inspiratie uit opdoen
http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1037687375

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik wil dan eigenlijk ook menu elementen in die balk kunnen droppen zoals in OSX :P

Stoer; Marduq

Verwijderd

Daar was ik dus al mee aan het kloten. Maybe dat ik vanaaf nog ff zit.

• XangadiX

XangadiX

mooi, doe jij dat, dan ga ik nog even verder met mijn studie naar components :)

Stoer; Marduq

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

kben tijdje geleden met een klein onderdeel van zoiets bezig geweest, het sorteren van menuitems in een menu. Had een klein voorbeeldje af, maar daar zaten nogal wat haken en ogen aan omdat ik uitga van een _droptarget. t menu werkt dan ook niet vlekkeloos:

voorbeeldje

drag de menuitems maar naar een andere plek. misschien ga ik er vanavond nog wel even aan zitten, alweer een tijdje dat ik er aangewerkt heb :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

lijkt veel op wat ik voor Kemna heb gemaakt
de blaadjes hebben de drag event

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 16:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 15:56:
lijkt veel op wat ik voor Kemna heb gemaakt
de blaadjes hebben de drag event
Wat heef dit in godsnaam met een osx toolbar te maken?
Leuk als je je site plugged...maar dan op sitechecks.

Verwijderd

keek meer naar het voorbeeld van oh, when
zag daar toch wel overeenkomsten in
een gesorteerd menusysteem

maar als dit geïnterpreteerd wordt als pluggen...
dat was niet de bedoeling

• XangadiX

XangadiX

B-top je zit te suffen; je kunt die blaadjes inderdaad uit de balk halen, waarna de balk zichzelf aanpast, en weer terugzetten en dan past de balk zich weer aan.

Idd, een goed voorbeeld, maar het moet natuurlijk glijen, easen en aquatic-style ;)

Stoer; Marduq

Pagina: 1