Radeon 7500 "refreshed" niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:53
Ik heb een Radeon 7500, maar deze refreshed niet meer. Dus bij het opstarten (tijdens de POST, in de bios,...) ontbreken er letters of staan de letters gewoon door elkaar. Als ik in windows kom, word het beeld niet ververst en heb ik na een tijdje een ganse warboel aan vreemde tekens.

Kan ik hier nog iets aan doen, of is ie rijp voor de sloop?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vreemd probleem. Misschien kan je een nieuwe BIOS voor je kaart proberen? En is het probleem er eigenlijk ook als je de kaart in een ander systeem test?

• RumaNoV
Jup, het probleem is er dan ook. Ik heb de kaart al in 3 verschillende systemen getest. Een bios voor een radeon, waar vind ik die? Heb al gezocht, maar ik kom alleen maar op "rare talen" sites uit.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke kaart is het dan precies? Welk merk dus :)

• RumaNoV
Ik vrees dat ik dat niet weet, en ik kan het nergens terugvinden op de kaart ook. Kan het geen kaart van Ati zelf zijn?

Verwijderd

RumanoVVV schreef op 25 January 2003 @ 19:44:
Ik vrees dat ik dat niet weet, en ik kan het nergens terugvinden op de kaart ook. Kan het geen kaart van Ati zelf zijn?
Het kan een kaart van Ati zelf zijn ja, en anders zijn er progjes zoals sisoft sandra / aida 32 waarmee je het kunt zien.

• RumaNoV
Het blijkt dus een kaart van Ati zelf te zijn. Waar vind ik een bios update voor mijn kaart? Of weet er iemand een andere oplossing voor mijn probleem?

Verwijderd

Sinds wanneer is dit begonnen, Zijn er verbrande plekken bij het geheugen e.d., statisch ??, Misschien een connector stuk, condensator stuk?

Verwijderd

Hier de info van Ati zelf, er staat echter geen bios bij.

Hier vind ik wel een bios van de 'Power Magic ATI Radeon 7500 BIOS' kaart, maar heb geen flauw idee of die met jouw kaart werkt.

En Hier vind ik ook nog wat een vage site, kijk maar eens.

En zoals user boven me vraagt, is er misschien zichtbare schade op de kaart als je goed kijkt?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 20:26 ]

• RumaNoV
Nope, er is geen zichtbare schade aan de kaart te zien. Ik zit ze hier al een paar dagen vanaf alle kanten te bezien, maar niets aan te merken. Het is sinds enkele dagen dat het zo is... En ik zou het niet weten hoe of waarom het begonnen is.
En Masera, al bedankt voor de informatie! :)

• RumaNoV
JOEEPPIIIEEE, YES YES. Mannen bedankt allemaal, mijn kaartje werkt terug normaal. Een biosupdate heeft et em gedaan. Op die vage site (http://www.sweb.cz/lazarovsky/radeon.htm) van Masera heb ik de biosupdate gevonden. Nogmaals bedankt, ik ben de gelukkigste mens op aarde nu se :) :)
Pagina: 1