cubase vst probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
hallao daar,

heb net cubase eens geinstaleerd en zie dat je daar best leuke dingen mee kunt doen :)
alleen loop ik meteen tegen een lastig probleempje aan, als ik nl iets wil inspelen (via de microfoon ingang) dan krijg ik een echo en dat is geen spelen want dan raak je uit de maat zeg maar, en ik ben al niet zo'n virtuoos :)
ik heb al geprobeerd wat te spelen met de volume controls maar dat heeft alleen maar tot resultaat dat er niet of minder hard opgenomen word en da's nou net niet de bedoeling...

heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

specs: cubase vst32, awe 64 isa geluidskaart draaiende op win98se

tijd voor verandering.

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Probeer 's op het progje Cool edit 2000 in te spelen... (Demo-versie zeker wel te vinden)

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Enneh, doe je speakers 's gewoon uit... Dan heb je er ook geen last van (wat voor een instrument BTW..?)

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
ehm, gitaar en basgitaar...
ik zit gewoon een beetje te klooien hoor :)

probleem is opgelost, nu weer een ander gevonden :)
ik las op het forum van cubase dat je iets in je audio options moest veranderen en toen was de "echo" weg..

wat me nu weer stoort is dat ik nogallast krijg van interferentie als ik afspeel..
dus als ik het geluid direct hoor dan klinkt het prima, maar opgenomen geluid afspelen geeft allemaal ruis en ander gezeur (hiss/buzz, veranderd met toonhoogte)

nou had ik cool edit al eens geprobeerd en daar heeft ie dat dus niet.
maar dat kan ik maar 1 keer gebruiken omdat ik meerdere sporen wil opnemen en dat kan bij mijn weten niet in cooledit (toch?)

nou ja, tnx voor je reactie anyway..

eigenlijk zou ik ook eerst is ff een tijdje moeten klooien en tfm lezen :)

edit
o, dat vergeet ik dan weer, maar geluid uitzetten was dus geen optie omdat ik dan de overige sporen niet meer hoor en dan word het zo'n zootje he? :))
/edit

tijd voor verandering.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:23
Als je een AWE64 hebt heb je sowieso een probleem met Cubase. Dat ding kan niet echt full duplex; als je 16 bit opneemt is de gelijktijdige weergave 8 bit (vandaar die fijne bijgeluiden) en vice versa. Ik had vroeger ook een 64 Gold en had hetzelfde probleem. Er is een workaround maar dan moet even zoeken op de site van Cubase. Als je de manuals hebt (...) dan staan daar de goede settings ook in.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 23:48 schreef Marcel het volgende:
Als je een AWE64 hebt heb je sowieso een probleem met Cubase. Dat ding kan niet echt full duplex; als je 16 bit opneemt is de gelijktijdige weergave 8 bit (vandaar die fijne bijgeluiden) en vice versa. Ik had vroeger ook een 64 Gold en had hetzelfde probleem. Er is een workaround maar dan moet even zoeken op de site van Cubase. Als je de manuals hebt (...) dan staan daar de goede settings ook in.[/quote]Dat ding kan ECHT NIET full duplex
(soory voor de nutteloze post, maar dit is een hevige frustratie voor mij, een frustratie van zo'n 800 piek <-sb+extra geheuegen)
Pagina: 1