Toon posts:

Poorten sluiten op Draytek vigor 2200E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede tweakers,

Het klinkt misschien een beetje duf, maar ik krijg geen poort dicht op mijn vigor 2200E. Ik heb de pdf-file gelezen en ook op draytek.nl gezocht, maar kom er niet uit. Ik snap het voorbeeld in de manual wel, maar kan het omgekeerde niet toepassen, dus van WAN naar router toe! Wat ik wil is dus Netbios dichtgooien voor WAN, blocken van poort 139 naar binnen dus. Het subnetmask verhaal in de manual is me niet helemaal duidelijk.

En als ik wist hoe ik een Screendump hier in deze Topic moet gooien, had ik dat wel gedaan!

Er is vast wel een medegebruiker van de Vigor 2200 die hier ff op kan reageren.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Draytek Vigor 2200E heeft standaard al zun poorten dicht gegooid, dus ik snap niet wat je bedoelt. Zodra je de DMZ Host/Open Ports/Port Redirection gebruikt dan kan het zijn dat er inderdaad een poort open komt te staan.

Hoe heb je gescant ?
Scan eens via: http://scan.sygate.com

[ Voor 7% gewijzigd door Enforcer op 25-01-2003 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb DMZ weer uitgezet en idd. alle poorten staan weer dicht. Iik snap nu nog steeds niet hoe ik een bepaalde poort moet blokken vanuit WAN-interface(modem-zijde).

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 21:58:
Ik heb DMZ weer uitgezet en idd. alle poorten staan weer dicht. Iik snap nu nog steeds niet hoe ik een bepaalde poort moet blokken vanuit WAN-interface(modem-zijde).
Allen poorten staan default dicht, je hebt alleen de optie om een enkele door te sturen naar een bepaald intern adres.