Ik heb een PC voor iemand in elkaar gezet, niks aan de hand. Nu was ik al in windows 2000 gekomen en lekker aan het internetten en tegelijkertijd een partitie van de HD aan het formatteren in FAT32 formaat. Maar toen gebeurde het! Pats! Blue screen, en meteen viel het systeem uit. Het ging zo snel dat ik de foutmelding niet kon lezen. 
Ik PC weer aangezet, VGA springt niet aan, CPU fan gaat draaien, HD spint op, drie lange piepjes uit de systeem speaker, herhaaldelijk. Het is een AMI bios van een MSI KT3 ultra-2. Dus ik de codes opgezocht van piepjes. Drie lange piepjes komen niet in de lijst voor. Heel vaag... drie korte piepjes wel, dat was iets met het geheugen, dus ik het Kingston PC2100 256 MB dimmetje verwijderd, nagekeken, en weer opnieuw geplaatst.
Okee, geen piepjes meer daarna. Helemaal geen piepje meer eigenlijk
en nog steeds geen VGA dus. Wel hoor ik een vreemd klikkend geluid heel zachtjes. Ik dacht meteen aan de harde schijf (WD800JB) die wel een flinke klap moet hebben gehad door de plotselinge crash tijdens formatten van een partitie. Dus ik haal de HD eruit en ook alle drives en kaarten die niet nodig zijn. Nog steeds dat geklik! Klinkt een beetje als klikjes van een relais. Na nauwkeurig luisteren moet ik vaststellen dat het geluid niet uit de voeding komt, maar van de plek waar de powerknop zit op de chieftec miditower?! Ik snap er helemaal niks van. 
Ik heb het geheugen al in mijn eigen PC gechecked en het werkt prima. Ook een ander reepje haalt niks uit. Okee, ik denk aan contact van moederbord en behuizing ergens, kan gebeuren toch? Ik alles eruit gehaald, nagekeken en weer teruggezet. Zelfde probleem weer.
Iemand tips?!
Specs:
- AMD XP 1800+
- Spire whisperrock
- MSI KT3 Ultra-2
- 256 MB Kingston valueram PC2100
- Club3D Nvidia GF4 Ti4200
- WD 80 GB HD, 8MB cache UDMA100
- Chieftec miditower met 360W voeding
Ik PC weer aangezet, VGA springt niet aan, CPU fan gaat draaien, HD spint op, drie lange piepjes uit de systeem speaker, herhaaldelijk. Het is een AMI bios van een MSI KT3 ultra-2. Dus ik de codes opgezocht van piepjes. Drie lange piepjes komen niet in de lijst voor. Heel vaag... drie korte piepjes wel, dat was iets met het geheugen, dus ik het Kingston PC2100 256 MB dimmetje verwijderd, nagekeken, en weer opnieuw geplaatst.
Okee, geen piepjes meer daarna. Helemaal geen piepje meer eigenlijk
Ik heb het geheugen al in mijn eigen PC gechecked en het werkt prima. Ook een ander reepje haalt niks uit. Okee, ik denk aan contact van moederbord en behuizing ergens, kan gebeuren toch? Ik alles eruit gehaald, nagekeken en weer teruggezet. Zelfde probleem weer.
Iemand tips?!
Specs:
- AMD XP 1800+
- Spire whisperrock
- MSI KT3 Ultra-2
- 256 MB Kingston valueram PC2100
- Club3D Nvidia GF4 Ti4200
- WD 80 GB HD, 8MB cache UDMA100
- Chieftec miditower met 360W voeding
[ Voor 6% gewijzigd door SveNRG op 25-01-2003 18:21 ]
All that you know, is at an end