Toon posts:

[3Dmax] Meer dan 24 materials

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al overal gezocht en kan er niet uit komen.
Weet iemand hoe je meer dan 24 materials in de material editer van Max5 kan zetten?
Ik gebruik nu 6*4 slots dit lijkt de grootste optie te zijn. Maar je moet er toch meer dan 24 kunnen gebruiken ;(

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Er kunnen echt maar 24 samples in. Moch je er meer willen dan kun je er één deleten en dan aanklikken dat je ze in de scene wilt behouden. op die manier kun je een slot gebruiken om af en toe een materiaal te bewerken en dan weer uit de editor te gooien (vorige deleten/behouden in de scene en het volgende materiaal "get material from selection" doen)

[ Voor 9% gewijzigd door mpegernie op 25-01-2003 18:21 ]

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
Owh ja dat is ook een idee. Wel jammer dat er dus niet meer in kunnen maar ik kan nu iig weer verder. Bedankt he :)

• mpegernie

mpegernie

.mpe

ja het is ook het enige id dat ik kan bedenken. mss dat er plug ins voor zijn om dit makkelijk te managen ofzo.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
even wat max statestiek,wisten jullie dat dit DE meest gevraagde newbie vraag is? :)

Maar denk maar aan de naam, het is een editor, dus er kunnen wel een miljoen (hmm) materialen in je scene zitten, je haalt ze alleen even naar boven met de editor om ze te bewerken.

specs

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:56
gladiool schreef op 25 January 2003 @ 18:35:
even wat max statestiek,wisten jullie dat dit DE meest gevraagde newbie vraag is? :)
offtopic:
dat vind jij leuk om te zeggen elke keer he :) :+

en gelijk heb je :)

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
zou je niet gewoon een aantal multi/sub materials kunnen maken?? moet je objecten wel steeds apart het goede ID geven, maar het zou moeten werken... toch?

• mpegernie

mpegernie

.mpe

DocB schreef op 26 januari 2003 @ 03:30:
zou je niet gewoon een aantal multi/sub materials kunnen maken?? moet je objecten wel steeds apart het goede ID geven, maar het zou moeten werken... toch?
zou moeten werken ja. Ik kan me ook voorstellen dat je een dergelijke oplossing gebruikt voor alle materialen die op één object zitten, een karakter ofzo. Ik had er nog neit aan gedacht maar dit soort materiaal gebruik ik zelf ook voor één object

[ Voor 11% gewijzigd door mpegernie op 26-01-2003 03:49 ]

Pagina: 1