Toon posts:

Probleem: offline/opnieuw proberen en time out verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand het antwoord heeft op de volgende twee problemen:
1. Elke keer als ik een IE 5.5 (cable wanadoo, basic, com21, Enternet, win98) opstart krijg ik het bericht:
''Er is momenteel geen verbinding .... Offline werken of Opnieuw Proberen''. Uiteraard opnieuw proberen en alles doet het gewoon, maar:

2. als ik een paar minuten bezig ben op internet lijkt het dat de verbinding volledig stil valt en gedurende 45-60 seconden geen enkele activiteit meer geeft. Hierna kan ik weer een minuut of 3 alles doen wat ik wil, en met behoorlijke snelheid, en dan weer 1 minuut niks.. en dit herhaalt zich, en herhaalt zich!

Voor probleem 1 heb ik al diverse berichten terug gevonden op dit forum, maar nog geen oplossing voor mij. Probleem 1 is mee te leven, probleem 2 is verschrikkelijk irritant!
Casema helpdesk adviseerden Norton, IE en Windows opnieuw te installeren, gedaan maar zonder geluk. :( :( Ook opschonen met defrag, RegClean,RegVAC enz enz zonder resultaat! :X :X Wie o wie helpt mij?!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

zipper646

...shit happens

Probleem1:
start de internet explorer en ga dan naar het menubalk extra->internet opties->tabblaf verbidingen, zet het rondje in het midden op "nooit een verbinding kiezen" en klik vervolgens op toepassen. Dan klik je op de knop lan-instellingen en vink je alles uit (alles moet dus op blanko staan).Daarna 2 maal op de "ok" knop drukken en het probleem zal dan minder vaak voorkomen, maar genezen doet het soms nooit... :(

Probleem2:
Zet je netwerkkaart op 10mbit half duplex en zet ook een vast ip-adres in je netwerkkaart (192.168.0.1, subnet 255.255.255.0).
Dan moet het probleem met de data verholpen zijn.

succes

[ Voor 55% gewijzigd door zipper646 op 25-01-2003 18:50 ]

Apple iMac 2013

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
In mijn algehele zoektocht in diverse forums was ik de genoemde oplossing voor probleem 1 al tegengekomen. Helaas staat bij Wanadoo/Casema in tabblad verbindingen standaard geen enkele verbinding genoemd, staat automatisch "nooit een verbinding kiezen" niet aangevinkt en ook bij LAN instellingen alles blanco :X .

Probleem 2 inmiddels gewijzigd en ga ik even testen of het verschil maakt. Kan netwerkkaart wel op half duplex zetten, niet op 10mbit. Ip-adressen geen probleem!

<wordt vervolgd>

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens mij ligt dat aan windows 98. Khad eens hetzelfde probleem; je bent gewoon verbonden maar wat je ook doet, er wordt geweigerd er data doorheen te pompen.... Toen heb ik t opgelost met een fresh-install.... De hardware lag t iig niet aan namelijk (zelfs nog getest op andere pc, zelfde modem, zelfde lijn, andere pc)

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw installeren van Win98, Norton (veroorzaker volgens casema helpdesk), netwerkkaart enz enz mocht tot nu toe niet baten :?

Kreeg elders de volgende uitleg:
"Waarschijnlijk is de netwerkkaart op zoek naar een DHCP server die de netwerkkaart een IP adres geeft. Deze DHCP server bestaat echter niet op het netwerk dus de netwerkkaart blijft op zoek, waarbij de computer elke paar minuten ongeveer een minuut vastloopt. Daarna werkt alles weer".

en de oplossing:
"Win 98: ga naar de netwerkinstellingen en selecteer TCP/IP (gekoppeld aan de netwerkkaart, dus niet het PPPoE protocol) en druk op eigenschappen. Ga naar het tabblad IP Adres en vink "een ip adres opgeven" aan. Vul bij IP-adres 196.168.1.1 in, subnetmasker is 255.255.255.0. "

Klinkt bekend alleen iets ander ip-adres.. maakt dat uit?!

• zipper646

zipper646

...shit happens

Je moet bij de tcp/ip eigenschappen van je netwerkkaart alleen een private ip invullen (192.168.*.* of 10.0.*.*) anders krijgt je geheid problemen met data ontvangen.

Apple iMac 2013

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Probleem 2 lijkt vooralsnog opgelost... verbinding lijkt in orde te zijn!
pop-up "offline of opnieuw" nog aanwezig maar daar kan ik mee leven.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49
Ik had eerst hetzelfde probleem. Helpdesk bellen helpt niet, want die gasten weten er ook nix van. De één spreekt de andere keihard tegen en dan zeggen ze dat die andere het gewoon fout heeft. Ik heb een me HELE software lijst voorgelezen. (DUURDE LANG !!!) en toen zei die gast dat ik Need for Speed (Dat race spel) eraf moest gooien. Hij d8 denk ik dat het een soort Speed Optimizer was ofzo. Ik heb het hem proberen uit te leggen, maar hij zei dat casema dit niet ondersteunde. Wat een eikels daar joh !! :( .

Nu heb ik een router en nooit meer problemen. Iedereen opt netwerk kan perfect internetten en doen. En alles werkt naar behoren. (Dit is wel de laatste X dat ik internet neem via kabel!!!)

• zipper646

zipper646

...shit happens

Het is en blijft mensenwerk, de Helpdesk.

Ik werk zelf op een helpdesk (kabel-isp) en merk dat sommige collega's dingen tegen klanten vertellen dat gelul is, ook van onze 2e lijn........ben blij dat ik adsl heb..

Apple iMac 2013

Pagina: 1