[Mobo] EPoX 4PEAE start niet lekker op

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
Heb nu dus sinds een paar dagen het EPoX 4PEAE mobo in mijn bezit, icm 2 x 256 mb Corsair XMS3500 en een 2,4b Ghz proc C1 stepping.

Allemaal vrij recent spul dus, daar ligt t nie aan, de voeding die ik gebruik komt uit mijn standaard Chieftec Bigtower, die is 340 Watt, 12V lijn zit momenteel @ 11,79, temperatuur = 30 graden met een Swiftec MCX4000 icm een Papst N/2G.

Ik heb dus problemen met het opstarten en booten van dit systeem, geheugen is al gestest in mun vorig systeem en dat was volgens memtest86 helemaal in orde, alleen de proc en het mobo weet ik dus nie zeker of dat goed is.

Beschrijving Als ik alles aansluit, AGP kaartje, mobo, proc, mem, voeding en monitor dan start de pc voor de 1e keer goed op, kan in de bios komen, alleen als ik vanaf een 100% goede HD wil booten dan krijg ik vaag een blauw scherm als ik kies voor laatste bekende instellingen laden en een reboot bij veilige modus :( Als ik de pc dan uit doe dan wil ie niet gelijk opstarten, eerst schakelaar van stekkerdoos uit en dan voedingsschakelaar, +- 4 min laten staan en dan start ie gelijk, hetzij als ik m aanzet door druk op de knop of gelijk NA het omzetten van de voedingsschakelaar :?

En zo gaat het maar door, hij wil nie booten, CMOS manual clearen helpt NIET en via de bios ook nie, bios update is er nog nie, d8 k :?

Soms heb k geen beeld en dan weer wel, ene keer start ie wel door en andere keer niet, AGP kaart en voeding komen uit vorig systeem en zijn 100% goed (d.w.z. nooit probs mee gehad ;)), ASIII zit er ook op, ben dus niet zeker van mobo en CPU :(

[desperate modus] kan iemand mij hiermee maybe helpen, zit nogal hiermee in mijn maag omdat ie nie wil werken, spul is nieuw en komt bij Rick2001 vandaan :P, neem aan dat t dan goed is, maar waarom t nie wil werken? :S [/desperate modus]

UPDATE gister toen ik de koeler aanraakte ging ie spontaan rebooten, maakt ie sluiting oid:? Een maat van me test nu de proc, en als ie t goed doet, dan is t toch echt het mobo dat niet goed functioneert :(

[ Voor 6% gewijzigd door Ibidem op 26-01-2003 11:02 . Reden: update ]

..::System Specs::..

Verwijderd

alles al eens uit elkaar gehaald en overnieuw inelkaar gezet ,ook agp kaart ,mem en proc.
Zitten alle backplate stand offs op de juiste plek( ik heb het mensen zien fout doen) ?
En als laatste gewoon een aantal keren booten bios in en opnieuw opstarten,aan uit aan uit aan uit, dit met alleen mem/proc en vga op het mobo aangesloten. Als er dan geen vreemde dingen zijn voorgekomen, alleen je hd erbij hangen en weer proberen enzv net zolang tot je merkt dat er weer problemen ontstaan.

• Ibidem
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 18:10:
alles al eens uit elkaar gehaald en overnieuw inelkaar gezet ,ook agp kaart ,mem en proc.
Zitten alle backplate stand offs op de juiste plek( ik heb het mensen zien fout doen) ?
En als laatste gewoon een aantal keren booten bios in en opnieuw opstarten,aan uit aan uit aan uit, dit met alleen mem/proc en vga op het mobo aangesloten. Als er dan geen vreemde dingen zijn voorgekomen, alleen je hd erbij hangen en weer proberen enzv net zolang tot je merkt dat er weer problemen ontstaan.
ja allemaal al gedaan, en aan/uit keer op x lukt dus NIET zonder de pc 4 min uit te laten staan :( Doe nu de complete test van memtest86, en weet zeker als dit klaar is en als ie dan gaat rebooten en k m uit zet dat ie dan weer 4 min uit moet staan, dit allemaal zonder hd, en enkel met mobo, proc, mem en vga

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontdaan van overbodige hulpkreet en een wazige smile ;)

Dit is een forum waar iedereen elkaar kan helpen; om hulp schreeuwen is totaal niet nodig. Daarnaast werken MSN smiles helemaal niet @ GoT.

• Ibidem
BalusC schreef op 25 January 2003 @ 18:36:
Titel ontdaan van overbodige hulpkreet en een wazige smile ;)

Dit is een forum waar iedereen elkaar kan helpen; om hulp schreeuwen is totaal niet nodig. Daarnaast werken MSN smiles helemaal niet @ GoT.
alleen is de titel nu sowieso een bietje verkeerd :P Ma ja, het is nie dat ie nie lekker start maar soms zelfs helemaal niet :( En dan dus helemaal niet boot ;(

En da van die MSN smilies wist k wel hoor :P

• Ibidem
heb intussen niet stil gezeten en probeer elke keer wel wat anders, maar wat ik ook doe. Krijg m nie goed geboot en goed gestart, wie heeft enig ID:?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 26 januari 2003 @ 15:57:
heb intussen niet stil gezeten en probeer elke keer wel wat anders, maar wat ik ook doe. Krijg m nie goed geboot en goed gestart, wie heeft enig ID:?
Simon heb je ook al eens het mainboard gewoon op de tafel neergelegd en er helemaal niets op aangesloten ?
Dus alleen maar 1 memory module, voeding, processor en heatsink en natuurlijk een videokaart. Geen harddisk of andere apparatuur.
Hierna start je hem gewoon op en kijkt of hij wel gewoon wil rebooten.
Wat geeft hij voor spanningen aan in de bios ?

[ Voor 5% gewijzigd door Rick2001 op 26-01-2003 16:34 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Ibidem
Rick2001 schreef op 26 januari 2003 @ 16:34:
[...]

Simon heb je ook al eens het mainboard gewoon op de tafel neergelegd en er helemaal niets op aangesloten ?
Dus alleen maar 1 memory module, voeding, processor en heatsink en natuurlijk een videokaart. Geen harddisk of andere apparatuur.
Hierna start je hem gewoon op en kijkt of hij wel gewoon wil rebooten.
Wat geeft hij voor spanningen aan in de bios ?
Hé Rick, dat is wat ik altijd doe, eerst op de tafel een test run, en dan doet ie dus helemaal niks, zelfde als hierboven, waardes lijken allemaal normaal. Dus 11,79 als 12V+ lijn, en de rest is allemaal normaal. En als ie dus aan is, dan gaat ie uit en dan niet meer aan, na de eerste 4 minuten pas weer :( P.S. je hebt me mail al gelezen:?

Pagina: 1