Toon posts:

adsl werkt niet ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus vanmiddag adsl gekregen. alles aangesloten en ik kan weer bellen via splitter enzo alleen nu is het 3e lampje op me modem oranje en wordt af en toe even groen en dan gelijk weer oranje. (alcatel speedtouch 510) . betekend dit dat hij geen verbinding met de server kan maken ?? . ik heb nlm kpn gebeld en die zeiden dat er een landelijke storing is. is dat zo. want iemand die 750 meter bij me vandaan woont kan wel gewoon internetten. ???

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Als jij KPN hebt gebeld en ze zeggen dat er een landelijke storing is, kun je wellicht even wachten , voor je zelf verdere conclusies trekt, dat de een wel verbinding heeft en de andere niet wil niks zeggen , bij een eventuele storing (wat vanalles kan zijn natuurlijk) kan het goed zijn dat het ene modem-platform wel en het andere niet werkt misschien.
Wachten dus.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het kan ook zo zijn dat KPN je nog niet heeft aangesloten / aangezet. Dit had ik en een bekende van mij ook. Even bellen naar KPN is het advies dus :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Als je ADSL net heb gekregen, kan het zijn dat er nog een paar instellingen niet goed staan.
Bij welke service provider zit je?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 18:03:
Als je ADSL net heb gekregen, kan het zijn dat er nog een paar instellingen niet goed staan.
alleen nu is het 3e lampje op me modem oranje en wordt af en toe even groen en dan gelijk weer oranje. (alcatel speedtouch 510)
dit lijkt mij geen setting probleem. Ik ben er voor 99% van overtuigd dat een belletje naar KPN het 'probleem' zal oplossen; dit probleem komt mij zeer bekend voor

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 18:03:
wat ik altijd begrepen heb is dat de lampjes op je modem 300% los staan van je ISP, en 100% de verantwoordelijkheid van KPN is!

Verwijderd

is inderdaad het probleem van de kpn. ik heb een heletijd zonder line sync gezeten was ook de schuld van de kpn. ik denk dat je evene moet bellen omdat jouw wijkcentrale mischien op zijn bek licht of het modem waar je aanhangt aan hun kant stuk was net als in mijn geval duurde 2 maanden.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

oranje/groen knipperend lampje is GEEN probleem met de verbinding, maar een probleem met het inloggen, en dat gedeelte ligt weldegelijk bij je ISP

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb dus bijd e instellingen gekeken van de modem en daar staat dat ik verbinding heb en hoeveel ik verzonden en ontvangen heb. maar het lukt me gewoon niet om te internetten. wat meot je nog meer instellen dan de cdrom instaleren van kpn dan ?? dat is het enige wat ik heb gedaan. de modem zit btw aan een switch (gewone poort gen ulink maakt dat wat uit ???

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Voor het testen kun je het beste even de pc rechtstreeks op de modem zetten om problemen te voorkomen

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedBart op 25-01-2003 18:40 ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
heb ik nu gedaan doet het nog steeds niet

maar wat moet ik nu allemaal instellen dan behalve die cd instellen ???

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Weet je zeker dat je geactiveerd bent en het goede wachtwoord/inlog invoerd? Kijk eens even onder status of iets anders waar de log's van de modem staan of er niet bij staat dat je het verkeerde wachtwoord of wat dan ook invoerd.

Voor de beste instellingen kun je beter even kijken op de website van je isp.
Daar staat meestal precies uitgelegd met welke modem je welke dingen in moet stellen. Tenminste ik weet dat het bij zon zo is.

[ Voor 33% gewijzigd door SpeedBart op 25-01-2003 19:15 ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
je zou ffe kunnen proberen met inlog user@test en wachtwoord: test (hoorde ik van force)
neej, je kan dan niet internetten, maar er zou wel een goede verbinding worden opgebouwd duz alle lampjes zouden dan groen moeten zijn

Verwijderd

Topicstarter
sorry jongens het werkt allemaal al deze kan dicht
voor het volgende probleem methet internet open ik wel een volgend topic

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Wat heb je gedaan dan om het aan het werk te krijgen of wat deed je fout?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

ja ,het is wel leuk om de oplossing te weten.
Dus: wat was er mis?

Verwijderd

Ik weet niet precies welk modem je bedoeld. Maar als je het modem hebt met ingebouwde router kan je problemen hebben met een "ini" file voor je modem. Ik weet dit van een kennis die een Alcatel modem met ingebouwde router heeft. Hij heeft ruim een maand geen verbinding kunnen krijgen. Half Nederland heeft zich er mee bemoeid volgens mij. Werkelijk alle dingen zijn getest. Ze zijn zelfs bij hem thuis geweest om de lijn te testen! Totdat er uiteindelijk iemand van de helpdesk van KPN hem op deze "ini" wees. Hij had bij zijn "doe het zelf" pakket niet de laatste CD ontvangen. Als ik het goed begrijp moeten er nu twee CD's in het "doe het zelf" pakket zitten. Het bewuste "ini" kan je ook downloaden bij KPN. En ook zijn derde lampje knipperde oranje/groen. Na enige tijd werd de verbinding automatisch verbroken.

Hij heeft een multi IDSN modem!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 14:19 . Reden: IDSN ]

Verwijderd

Heb ik gevonden bij service en support:

ADSL Multi-PC modem | Configuratie bestand

Middels het bestand ADSL_nat.ini kunt u eenvoudig uw ADSL Multi-PC modem via uw browser instellen. Hoe dit in z'n werk gaat kunt u vinden in paragraaf 3.2 van de gebruiksaanwijzing.

Start download (ADSL_nat.ini versie: 25 nov 2002)

Even de versie van ADSL_nat.ini dus controleren lijkt mij.

Ondanks dat het probleem opgelost is lijkt het mij voor anderen die tegen deze slordigheid van KPN kunnen aanlopen gemakkelijk om te weten.
Misschien zijn of worden er nog meer "doe het zelf" pakketen afgeleverd zonder de juiste "ini".

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 14:32 . Reden: opgelost ]

Verwijderd

Dat was eerst bij mij ook dus gewoon wachten want bij mij zij kpn dat mijn ip nog niet gereed was!!!! :)
Pagina: 1